חרדים 10 | יום י' אייר ה׳תשפ״ב 11.05.2022

רע”מ תמשיך בקואליציה? מועצת השורא תקבל החלטה הבוקר

מסתמן: רע״ם ינהלו מו"מ רק מול יאיר לפיד ויקפיאו את חברותם עד למילוי דרישותיהם • הליכוד: "ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור" • מנסור עבאס: גם נתניהו חיכה להחלטות מועצת השורא כשניהל איתי מו"מ בבלפור
רע”מ תמשיך בקואליציה? מועצת השורא תקבל החלטה הבוקר
צילום: אתר כנסת ישראל

מועצת השורא התכנסה אמש (שלישי) במשך 6 שעות בכפר קאסם לדיון על המשך חברות מפלגת רע”ם בקואליציה. הדיון הסתיים ללא החלטה –  וההחלטה הסופית תתקבל בבוקר.

הדיון התקיים על רקע כוונת האופוזיציה להעלות מחר את הצעת החוק לפיזור הכנסת. אם  רע”ם תיעדר מהמליאה, הקואליציה תתקשה לצלוח את ההצבעה – שכן חברי הרשימה המשותפת הודיעו כי יצביעו בעד.

מנסור עבאס אמר הערב, בתום התכנסות מועצת השורא: “דנו בכל ההיבטים השונים שנוגעים למהלך הזה. הכל הונח על השולחן. חברי המועצה הביעו את דעתם, ומחר חברי המועצה יתכנסו להצביע. המטרה שלנו היא להשיג הישגים עבור החברה שלנו ולשרת את כל אזרחי המדינה”.

לדבריו, “יש התקדמות חיובית מול הגורמים בקואליציה, אבל עדיין לא הגענו לסיכום סופי. מחר נצביע”.

בליכוד התעמתו הערב עם רע”ם ותקפו את המשך ההישענות של הממשלה על המפלגה וההמתנה להחלטת מועצת השורא.

“העובדה שעתיד הממשלה הנוכחית תלוי במועצת השורא של האחים המוסלמים היא עוד שפל היסטורי אליו גורר אותנו בנט. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור”, אמרו בליכוד.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס הגיב: “רע”מ מממשת את זכותה הדמוקרטית במדינת ישראל. גם נתניהו המתין להחלטות מועצת אלשורא של רע”מ כאשר ניהל איתנו משא ומתן כדי להקים ממשלה ונפגש אתי 4 פעמים במעונו בבלפור.

“רע”מ ומוסדותיה ובתוכם מועצת אל-שורא גוף דמוקרטי לגיטימי וחוקי במדינת ישראל, מתנהלת בצורה אחראית וממלכתית, למרות נסיונות ההסתה והדיליגיטימציה שלך, רע”מ מקיימת את חובתה האזרחית ומחויבותה לחברה הערבית וזהותה. ביבי, אף אחד לא מאמין כבר למסע הדה-לגיטימציה שלך”.

בליכוד הגיבו: “מעולם לא היינו ולעולם לא נהיה תלויים במועצת השורא לקיום ממשלה בהנהגתנו במדינת ישראל”.

ההחלטות המסתמנות במועצת השורא הן כי רע”מ ינהלו משא ומתן עם יאיר לפיד ולא עם ראש הממשלה נפתלי בנט, עקב התנהלותו. יתקיים משא ומתן פעיל עם לוח זמנים ברור ליישום הדרישות של רע”ם.

ב’ישראל היום’ דווח כי וליד טהא הוא זה שינהל את המשא ומתן מול הקואליציה. כמו כן,  הקפאת החברות של רע”מ בקואליציה תישאר בתוקף עד לעמידה בדרישות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.