מנדי ברגר | יום י' אייר ה׳תשפ״ב 11.05.2022

מנכ"ל רכבת ישראל דיבר נגד חרדים, עורר סערה - והתנצל

מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר חשף את השיטה שבה מנעו מההמון החרדי להתקרב לפסי הרכבת ביום הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל • ח"כ יעקב אשר: "עליו לזכור כי 'הדוסים' עליהם דיבר בזלזול בוטה ומחליא, הם קהל הלקוחות שלו שבזכותם הוא מתפרנס" • וכיצד הגיב המנכ"ל לחשיפה?
מנכ
צילום: שבתאי טל CLOUDVIEW. דוברות רכבת-ישראל. ארכיון COL

בשיחה סגורה שנערכה בשבוע שעבר התגאה מנכ”ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים כדי למנוע מהקהל הרב שהגיע להלווית מרן הגר”ח קנייבסקי זצ”ל להתקרב אל מסילות הרכבת.

“מה מרחיק את החבר’ה האלו, את הדוסים, מהרציף?”, שאל בהקלטות שהגיעו לידי ynet – וענה: “הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים”. בשלב זה חשף המנכ”ל את השיטה: “אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה”.

ח”כ יעקב אשר הגיב: “על מנכ”ל הרכבת לזכור כי ‘הדוסים’ עליהם דיבר בזלזול בוטה ומחליא, הם קהל הלקוחות שלו שבזכותם הוא מתפרנס ומקבל משכורת”.

ח”כ יוסי טייב: “מנכ”ל רכבת ישראל הוא עובד ציבור ודבריו על המגזר החרדי בזויים וראויים לגינוי מקיר לקיר. מתפלא איפה כל יפיי הנפש שצועקים חמס על אמירה כנגד בית המשפט וכשמדובר על הציבור החרדי הם נאלמים דום. שרת התחבורה מיכאלי, לטיפולך”.

ח”כ אורי מקלב הביע מחאה על דברי מנכ”ל הרכבת בפתח דיוני ועדת הכלכלה הבוקר: “זו התייחסות מזלזלת ועליונות כלפי הציבור החרדי. אפשר להגיד בדיחות על הציבור החרדי ואין אחד שמגנה, אין עוד ציבור בישראל שניתן להשמיץ אותו בצורה כזו”.

מנכ”לית משרד התחבורה התייחסה בוועדה לדברי מנכ”ל הרכבת: “הציבור החרדי הוא משתמש רבות בתחבורה הציבורית, אנחנו הבאנו את מאות האלפים בהלווית הרב קנייבסקי וכעת במירון. כל תושבי ישראל הם אזרחים שאסור לדבר עליהם לא בזלזול ולא ביוהרה. כל ביטוי כזה אין לו מקום”.

בעקבות הסערה פרסם מנכ”ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, התנצלות על שלעג לציבור החרדי: “הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים.

“זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת. אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.