שניאור דייטש | יום י' אייר ה׳תשפ״ב 11.05.2022

חברת לופטהנזה מתנצלת על אפליית הנוסעים החרדים

חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית מתנצלת בפני נוסעים חרדים, לאחר שאנשי החברה מנעו מקבוצת חרדים גדולה לעלות על טיסת המשך מגרמניה להונגריה, בדרכם להילולת האדמו"ר רבי ישעיה קרעסטיר
חברת לופטהנזה מתנצלת על אפליית הנוסעים החרדים
שוטרים גרמנים מונעים מקבוצת היהודים החרדים לעלות לטיסת ההמשך (צילום מסך)

חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית מתנצלת בפני כ-130 נוסעים חרדים, לאחר שאנשי החברה מנעו מקבוצת חרדים לעלות על טיסת המשך מגרמניה להונגריה, בדרכם להילולת האדמו"ר רבי ישעיה קרעסטיר זצ"ל.

כפי שכבר דיווחנו ב-COLהפרשייה החלה לאחר שאחד הנוסעים או יותר, סירבו להישמע לנהלי החברה בטיסות ולעטות מסכה, מה שהביא לתגובה לא מידתית וגזענית: כל 130 הנוסעים החרדים לא הורשו לעלות על טיסת ההמשך. לצורך כך הזעיקו אנשי החברה שוטרים חמושים שמנעו את עלייתם למטוס.

דיילת קרקע הסבירה את המניע לעיכוב, בדבר המקומם: "היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

 

בהצהרה שפרסמה חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, נאמר כי היא "מצטערת על הנסיבות סביב ההחלטה להדיר נוסעים" מהטיסה.

עוד נאמר בהתנצלות כי "ב-4 במאי, מספר רב של נוסעים סורבו לעלות לטיסת ההמשך שלהם LH 1334 מפרנקפורט שבגרמניה לבודפשט בירת הונגריה. חברת התעופה לופטהנזה מצטערת על הנסיבות סביב ההחלטה להרחיק את הנוסעים שנפגעו מהטיסה, ועל כך לופטהנזה מתנצלת בכנות; "בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של אותו יום, אנו מצטערים שהקבוצה הגדולה נדחתה מעלייה למטוס במקום להגביל את העלייה לנוסעים שאינם עומדים בדרישות".

עוד הוסיפו בחברה: "אנו מתנצלים בפני כל הנוסעים שלא טסו בטיסה זו, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על העגמת נפש שנגרמה וההשפעה האישית, חברת לופטהנזה ועובדיה עומדים מאחורי המטרה של חיבור בין אנשים ותרבויות ברחבי העולם.

"גיוון ושוויון הזדמנויות הם ערכי ליבה עבור החברה שלנו והתרבות הארגונית שלנו. מה שהתרחש אינו עולה בקנה אחד עם המדיניות או הערכים של לופטהנזה. יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא".

החברה לא מסרה האם יינקטו צעדים כנגד עובדיה שהיו מעורבים בתקרית האנטישמית, ולא ציינה במפורש כי התקרית הייתה אנטישמית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.