מנחם קרביצקי | יום ט' אייר ה׳תשפ״ב 10.05.2022

מכון הבינני: הצטרפו למהפכה התורנית בחב"ד!

סיפורו של קורס דיינות וקורס טוען רבני שנפתח לראשונה בחב"ד , המהפכה התורנית שהביאה את לימוד הלכה לאלפי אברכים בשיטת הלימוד הייחודית של "הבינני. תביעתו של הרבי "כל מי שיש לו תעודת 'יורה יורה' יקבל על עצמו לסיים במשך שנה גם 'ידין ידין'" כל הפרטים..
מכון הבינני: הצטרפו למהפכה התורנית בחב

שיטת הלימוד הייחודית של "הבינני – המכון הגבוה ללימודי הוראה ורבנות" הובילה למהפכה תורנית אדירה בכל תחומי לימוד התורה ובהנגשת הלימוד גם לבעלי בתים המעוניינים לקבוע עיתים לתורה וללמוד את ההלכות בצורה מונגשת ונוחה. שיעורי המכון מועברים בצורה ברורה על ידי גדולי הרבנים, תוך שימוש במצגות, תרשימים, חומרי עזר מאירי עיניים וחוברות סיכום מיוחדות המסייעים בסיכום הלימוד, בהבנתו ובזכירת החומר הרב.

בימים אלו משיקים במכון לראשונה בחב"ד קורס דיינות וקורס טוען רבני. "מדובר בהיסטוריה ממש" מסביר הרב יצחק שלמה קרביצקי העומד בראש מכון 'הבינני' ומוסיף "בהמשך להצלחה הגדולה בקורסים ובשיעורים של הבינני, אנחנו שמחים להנגיש לאנ"ש את הקורסים היוקרתיים של דיינות וטוען רבני. כמובן שגם הקורסים האלו יועברו על ידי גדולי הרבנים ובשיטה הייחודית, שהוכיחה את עצמה, שפיתחנו במכון".

הרב קרביצקי מבקש לציין כי קורס הדיינות מגיע כהמשך לתביעתו של הרבי בכמה התוועדויות ושיחות בשנת תשל"ו - בשמחת תורה, בפרשת בראשית ובראש חודש מר חשוון באותה שנה. "הרבי תבע בשיחותיו אלו שכל מי שיש לו תעודת 'יורה יורה' יקבל על עצמו לסיים במשך שנה גם 'ידין ידין'. עוד אמר הרבי כי גם הבחורים ילמדו 'ידין ידין' ובאמת   נכנס באותה שנה בסדרי הלימוד בישיבה ב-770".

"המציאות כיום שרבנים רבים יודעים לענות על כל השאלות שמגיעות אליהם, עד שהשאלות קשורות ל'חושן משפט', שם חלק גדול מהרבנים לא יודע לענות בגלל חוסר התמצאות בחלק זה של השולחן ערוך. כיום חסרים בחב"ד דיינים איכותיים שיכולים לפסוק שאלות הלכה למעשה" משתף הרב קרביצקי בכאב ומדגיש את הצורך בריבוי הדיינים בקרב אנ"ש.

במכון 'הבינני' משיקים את תוכנית הלימוד של הקורסים בדרך הנכונה, הקלה והטובה עבור אנ"ש.
בקורס הדיינות שנפתח להרשמה בימים אלו ניתן לבחור בין שני מסלולים: האחד מסלול לימוד למבחני הדיינות של הרבנות הראשית - הכולל בבסיסו את "אבן העזר" בשולחן ערוך (הלכות יוחסין, עוגנות, הלכות קידושין, הלכות כתובות וכו') ו"חושן משפט" בצורה יסודית על כל שלושת חלקיו במטרה להעניק לדיינים ידע נרחב בכל ההלכות. המסלול השני הוא מסלול הסמכה לדיינות מטעם מכון 'הבינני' – הכולל לימוד הלכות "חושן משפט" העיקריים הנוגעים הלכה למעשה; הלכות דיינים, עדות, חלקים מהלכות שטרות, חלקים מטוען ונטען, שכנים, חלקים מהלכות קניינים, חלקים מהלכות הונאה ועוד. בסיום תינתן תעודת דיינות מטעם המכון חתומה בידי גדולי הדיינים והפוסקים.

תוכניות הלימוד בשני המסלולים ילוו בהרצאות של דיינים מומחים שיתנו שיעורים בנושאים פרקטיים מהנעשה בשטח. בוגרי קורס הדיינות של "הבינני" במסלול מבחני הרבנות יהיו מוכנים בצורה הטובה ביותר למבחני הדיינות של הרבנות הראשית אחרי שלמדו את כל החומר בתוכנית מסודרת, עם מצגות וסיכומים שיעזרו לזכירת החומר הרב הנלמד במשך ארבעת השנים של הקורס (יום בשבוע).

במהלך קורס טוען רבני יוכשרו הלומדים לקראת חמשת המבחנים של הרבנות הראשית בדרך אל תעודת 'טוען רבני' מוסמך. השיעורים, שיתקיימו ערב אחד בשבוע למשך שנה בלבד, יכללו הרצאות ושיעורים של מרצים מומחים בפרקטיקה של הלכות משפחה, צוואות, חוזים ועוד. "אחרי שנה של לימודים אחת לשבוע יוכשרו כל הלומדים לעבור את מבחני הרבנות הראשית ויוכלו להשתלב בתחום תעסוקה תורני עם הכנסה גבוהה" אומרים בסיפוק במכון 'הבינני'.


במכון "הבינני", שהוקם על ידי ובפיקוח בית דין רבני חב"ד, סיימו עד כה מאות בוגרים בהצלחה קורסים למבחני רבנות וקורסים ללימוד הלכות. נוסף עליהם עשרות אלפי יהודים ברחבי העולם נהנים מידי יום משיעורי הדף היומי שהמכון מוציא בשיטת הלימוד הייחודית שפיתח ושיעורים בש"ס לפי סדר הש"ס. כאמור, מאות בוגרים עברו תחת המכון וסיימו בהצלחה את מבחני הרבנות וכעת משיקים בהבינני את הקורסים החדשים והיוקרתיים – לפרטים נוספים לחצו כאן>>>

או התקשרו למספר - 1-700-55-770-1 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.