COL | יום ט' אייר ה׳תשפ״ב 10.05.2022

בית חב"ד במריופול נחרב כליל; השליח: "ההרס לא ניתן לתיאור"

בתיעוד בלעדי שמגיע הבוקר לידי COL ממריופול המופגזת, מתברר גודל החורבן: מבנה בית חב"ד החדש והישן, בתי הספר והגנים של חב"ד הכל נהרס כליל • שליח חב"ד במריופול הרב מענדי כהן, מגיב: "ההרס לא ניתן לתיאור, הכל חרב. עסוקים בחילוץ לכודים בעיר, איתור נעדרים והבאת יהודים לקבר ישראל"
בית חב
אודים עשנים: זה מה שנשאר מבניין בית חב"ד המפואר במריופול. בעיגול: שליח חב"ד הרב מענדי כהן

 קשה להאמין שהתמונות שקיבלנו, צולמו בשנת תשפ"ב ולא בשלהי מלחמת העולם השנייה: העיר מריופול חרבה.

מתיעוד בלעדי שהגיע לידי COL ממריופול המופגזת, מתברר גדול האסון: מבנה בית חב"ד החדש והישן, בתי הספר והגנים של חב"ד, הכל נהרס כליל. גם בתיהם הפרטיים של שלוחי הרבי נהרסו.

למעלה: מה שנותר ממבנה בית הספר והגנים. למטה: ביתם הפרטי של השלוחים


 

כמו מרבית תושבי העיר המופגזת, ולאחר חילוץ בניסי ניסים, מרבית היהודים עזבו את העיר. גם השליח ומשפחתו נמצאים בארץ, ומנהלים את מאמצי החילוץ של יהודים שנתקעו בעיר הנצורה והמופגזת, הבאת נפטרים לקבר ישראל, וסיוע לפליטים בדרכים.

בעוד השליח הרב מענדי כהן מנהל מאמצים מול משפחה יהודית, כדי להביא את יקירה לקבר ישראל, הוא מתפנה לומר 'בין לבין' כמה משפטים, זאת לאחר שאמש פורסם כי בית חב"ד במריופול נהרס כליל. מסתבר כי התמונה הרבה יותר קשה משנדמה, וכי מכל מבני הקהילה היהודית נותרו רק אודים עשנים וחרבים.

כמו שליחים אמיתיים של הרבי, הרב מענדי ורעייתו מסתכלים רק קדימה, איך להציל עוד משפחה יהודית שנלכדה בעיר, או בדרכים החוצה לערים בטוחות יותר, הבאת פיסות מידע על נעדרים שלא נודע להיכן נעלמו, הבאת נפטרים יהודים לקבר ישראל בתנאים לא תנאים, וכל מה שקשור בכאוס העצום שנוצר.

בית חב"ד החדש שנהרס, ריכז בתוכו את כל הפעילות האופיינית של חיי קהילה תוססים: בית כנסת, שיעורי תורה, קידושים, שמחות, עזרה הומניטרית, מרכז ללימוד לנערי בר מצווה, מרכז קהילתי, ספרייה ועוד ועוד. בית חב"ד החדש התהדר בתמונה ענקית של הרבי בכניסה, וארון קודש בבית הכנסת בדוגמת 770. הכל חרב עד היסוד.

צפו בתיעוד מהשטח, בית חב"ד שנהרס כליל:

 

 

בית חב"ד הישן, נחרב אף הוא כליל.

הרב מענדי כהן, הגיב הבוקר בקצרה על המצב, בעוד ממש במקביל הוא נמצא בקשר עם משפחה יהודית במריופול שלא יודעת מאומה על בנה הצעיר שנעדר יותר מחודש ימים, ומשפחה נוספת זקוקה לסיוע במריופול בחילוץ נפטר מאיזור האסון, והמשפחה מבקשת להביאו לקבר ישראל.

הרב כהן: "יש עשרות משפחות יהודיות שזקוקות לעזרה דחופה בכל רגע נתון, עסוקים בסיוע וחילוץ. צריך לומר את האמת: יש לנו גורל דומה לעשרות אלפים שנותרו בעירום ובחוסר כל. הבתים הפרטיים שלנו נהרסו, מה שנותר נלקח בביזה. עסוקים בחילוצים מורכבים. התלמיד שלנו שנעדר יותר מחודש ימים היה שותף ופעיל בבית חב"ד. מתפללים לשלומם של הזקוקים לתפילות".

אנא התפללו להצלחת

אלכסנדר בן אולגה 

אליסה בת אירינה 

ליאוניד בן אינה

לסיוע ישיר ליהודי מריופול - לחצו כאן>>>

כך נראה בית חב"ד מריופול במסיבת ל"ג בעומר אשתקד, בימים יפים יותר. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.