מערכת COL צעיר | יום ח' אייר ה׳תשפ״ב 09.05.2022

מדינה רחוקה, אבל מרתקת במיוחד: 8 עובדות על פורטוגל

כמה שנים פועלת חנות הספרים העתיקה בעולם והיכן היא נמצאת? ומה הקשר בין הפקק של בקבוק היין שלנו עם המדינה המערבית ביותר באירופה? • אספנו צרור עובדות מרתקות על פורטוגל, והרי הם לפניכם • 8 עובדות על פורטוגל
מדינה רחוקה, אבל מרתקת במיוחד: 8 עובדות על פורטוגל

 

 

8 עובדות על
פורטוגל

 

1

עובדה יוצאת דופן: חנות הספרים הוותיקה בעולם, העונה לשם: "Bertrand Books", נמצאת בליסבון, בירתה של פורטוגל. חנות הספרים העתיקה נבנתה בשנת ה'תצ"ג – לפני כמעט 300 שנה!
החנות מחזיקה באופן רשמי בשיא חנות הספרים העתיקה בעולם הפועלת מאז פתיחתה ועד היום הזה.

 

2

גשר "ואסקו דה גאמה" הנמצא בליסבון הוא הגשר הארוך ביותר באירופה, ומשתרע לאורך של 16.5 קילומטרים. תוכלו לבחור כיצד לחצות אותו, בנסיעה או בהליכה לארכו. הגשר עצום הממדים חוצה את נהר הטאגוס.

 

 

3

פורטוגל נחשבת לאחת המדינות המקדמות שימוש באנרגיה מתחדשת – כלומר, אנרגיה המיוצרת מאמצעים טבעיים שאינם מתכלים. השימוש באנרגיה מתחדשת נפוץ כל כך במדינה, עד שלפני כחמש שנים פעלה המדינה כולה למשך חמישה ימים רצופים (!) על אנרגיה המונעת באמצעות שמש (אנרגיה סולארית), רוח ומים.

 

4

מזג האוויר במדינה נחשב לנוח. פורטוגל היא אחת המדינות שטופות השמש והחמות יחסית שישנם באירופה. בחלקים מסוימים של פורטוגל יש כמעט 300 ימי שמש בשנה! עובדה זו היא אחת הסיבות התורמת להגעתם של המוני תיירים למדינה שנחשבת לנוחה מבחינת מזג האוויר שלה.

הטמפרטורה החמה ביותר שנרשמה בפורטוגל נרשמה לפני כמעט 20 שנה, אז נמדדו בה 47.4 מעלות צלזיוס.

 

5

אם תשאלו מהו המוצר האופייני ביותר לפורטוגל, סביר להניח שהתשובה "שעם" תהיה בין המקומות הראשונים. פורטוגל היא ביתו של יער אלוני השעם הגדול בעולם והיא מייצרת ומייצאת כמות עצומה של שעם ומוצרי שעם. וליתר דיוק - פורטוגל היא יצרנית השעם המובילה בעולם עם יותר מ-50% מהייצור העולמי. אם תבקרו באחד משווקי פורטוגל, לא משנה כל כך באיזה מקום במדינה, תוכלו למצוא מגוון עצום של מוצרי שעם. מה למשל? תיקים, נעליים, וגם ארנקים ועוד המון מוצרים אחרים העשויים מהחומר הייחודי.

 

 

6

נולד לכם ילד בפורטוגל? מזל טוב! איך קראתם לו? רגע, אתם בטוחים? בפורטוגל לא ניתן לקרוא לילד בכל שם שתרצו. מדריך המכיל 80 עמודים קובע אלו שמות מותר להעניק לתינוקות ואלו אסור להעניק. ישנם שמות שהם בהחלט לא חוקיים במדינה, ראו הוזהרתם!

 

7

יותר מ-230 מיליון אנשים יודעים לדבר פורטוגזית. בשפה הפורטוגזית (השפה הלאומית של פורטוגל) נעשה שימוש לא רק בפורטוגל. היא גם השפה הרשמית של מדינות אחרות, כולל: ברזיל, אנגולה, קייפ ורדה, מוזמביק, סאו טומה ופרינסיפה, גינאה ביסאו וגינאה המשוונית. על פי הערכות, יותר מ-230 מיליון אנשים ברחבי העולם הם דוברי פורטוגזית כשפת אם, מה שהופך אותה לאחת מ-10 השפות המדוברות ביותר בעולם.

 

 

8

הזווית שלנו: בתאריך י"ז סיון עלו הרבי והרבנית על סיפונה של הספינה "סורפא פינטא", שהפליגה מליסבון שבפורטוגל בדרך לארצות-הברית. הנסיעה הייתה מסוכנת מאד ורק בחסדי ה' לא נפגעה הספינה מירי הנאצים. פורטוגל, שהיא המדינה המערבית באירופה, הייתה "השער" ממנו יצאו הרבי והרבנית ל"חצי כדור התחתון".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.