מערכת COL צעיר | יום ח' אייר ה׳תשפ״ב 09.05.2022

האזינו: חודשיים לאחר פטירתו, 'מסתמא פיניע יצטרף לניגון..'

בהפרש של שלוש שנים, הזכיר הרבי במהלך התוועדות י"ב תמוז את ניגון "והריקותי לכם ברכה" בנוסח שהביא לבית חיינו ר' פיניע אלטהויז • בפעם השניה היה זה חודשיים לאחר פטירתו • ככה זה היה נשמע
האזינו: חודשיים לאחר פטירתו, 'מסתמא פיניע יצטרף לניגון..'

 

"גם הוא שם יצטרף לניגון.."

ליום פטירתו של ר' פנחס אלטהויז ע"ה - ט' אייר

 

עיצומה של התוועדות י"ב תמוז תש"כ. הקהל מנגן בשמחה את הניגון "והריקותי לכם ברכה" המוכר לכולם, בקצב שמח ומהיר. אט אט שוככת השירה, ובמקומה משתרר שקט. אבל הרבי לא מתחיל שיחה חדשה. במקום זאת הוא פונה לאחד החסידים הצעירים שנוכח באולם. בנימין אלטהויז שמו. "נגן את הניגון בנוסח של אבא שלך", מבקש הרבי. "הנוסח שלימד כשהיה כאן, בחג השבועות האחרון".

ר' בנימין הצעיר פוצח בניגון, האיטי יותר מקודמו, ואליו מצטרפים במהירות כל הקהל שמסביב. מעתה קיבל הניגון הכרה פומבית. זהו ה"והריקותי לכם ברכה" - של פיניע אלטהויז. בהזדמנות אחרת, מספר חודשים לאחר מכן, יכנה הרבי את הניגון הזה "והריקותי לכם ברכה החדש".

 

ר' פיניע (יושב במרכז) מנגן

 

שלוש שנים בדיוק, חולפות מאותה התוועדות י"ב תמוז של שנת תש"כ. כעת, השנה היא שנת תשכ"ג, והפארבריינגען הארוך כבר מתקרב לסיומו. אביו של בנימין, הלא הוא העסקן המפורסם ר' פנחס (פיניע) אלטהויז, הלך בינתיים לעולמו, בט' אייר תשכ"ג. הפעם, רגע לאחר ששירת "עסן עסט זיך" גוועת, פונה הרבי לקהל ומשתף את הנוכחים בכך שפיניע – כך, בלי לפרט את שם משפחתו, שהלא כולם הכירוהו בשם זה – היה בין העוסקים בגאולת אדמו"ר הריי"צ, וגם לו יש חלק בגאולה. "ומצד הקירוב שהיה לו מהרבי בעל השמחה והגאולה – מסתמא גם הוא מתוועד עתה בהתוועדות של י"ב-י"ג תמוז", אומר הרבי בקול כבוש מדמעות.

 

ושוב, שנתיים לאחר התוועדות י"ב תמוז ההיא, שוב מזכיר הרבי את הניגון של פיניע: "וכיון שישנו הניגון שלו: "והריקותי לכם ברכה", שהיה רגיל לנגנו, ומסתמא ישנם כאן כאלו שמכירים ניגון זה – ינגנו הניגון "והריקותי לכם ברכה". "ומסתמא", מוסיף הרבי "גם הוא שם יצטרף לניגון.. ("מסתמא וועט ער דאָרטן מיטזינגען"..)".

 

האזינו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.