מנדי שדה | יום ז' אייר ה׳תשפ״ב 08.05.2022

חייו של אחד המיוחד שבחסידים – ר' דוד רסקין • סקירה מצולמת

לרגל היארצייט: החסיד ר' דוד רסקין ע"ה, היה סמל ומופת להתקשרות ולהתמסרות למען הגשמת רצונו של הרבי • שבע תמונות ושבע עובדות על חייו של ר' דוד • סקירה מצולמת
חייו של אחד המיוחד שבחסידים – ר' דוד רסקין • סקירה מצולמת

 

ר' דוד רסקין ע"ה
ליום פטירתו - ז' אייר

 

אחת הדמויות שהייתה חלק בלתי נפרד מנוף 770 מאז קיבל עליו הרבי את הנשיאות הייתה דמותו של ר' דוד רסקין. הוא היה מנהל הישיבה, מנהל צא"ח, ה"בעל קורא", ונשא בעוד שורה ארוכה של תפקידים שרק פלא הוא כיצד יכל להחזיק בכולם. אך מעל כל התארים היה ר' דוד פשוט "חסיד". בביטול מוחלט ובאהבה אינסופית לרבי נשא בעול הכבד ופעל במרץ בלתי נדלה להגשים את רצונו בפועל ממש. בשורות הבאות, נסקור במעט, "על קצה המזלג", את דמותו של החסיד שאבד מן הארץ לפני אך מעט יותר מעשור.

 


 1 

"בעל מרץ בעניין קיום הוראותיו של הרבי". ר' דוד (קיצוני מימין) ב'מרכז שליחות' בשנת תש"י

 

מקטפיה ידיע

אחד ומיוחד היה ר' דוד רסקין בביטולו ובדביקותו לרבי. כבר בשנות היו"ד בהיותו צעיר לימים, כתב עליו החסיד המפורסם ר' אוריאל צימר במכתב לאחד מידידיו: "אדם תקיף ביותר ובעל מרץ בעניין קיום הוראותיו של הרבי, וכל החסידים נשמעים להוראותיו".


 

 2 

היו"ר. נואם בכינוס צעירי אגודת חב"ד בשנת תשי"ט

 

בראשות צא"ח

בסוף חודש ניסן תשט"ו הקים הרבי את ארגון "צעירי אגודת חב"ד" בארצות הברית. מי שנבחר על ידי הרבי לעמוד בראשות הארגון החדש היה ר' דוד רסקין, ששימש בתפקיד זה מאז ועד יומו האחרון.


 

 3 

על משמרתו כמנהל הישיבה

 

מנהל הישיבה

עוד קודם לכן, בשנת תשי"ד צורף ר' דוד לצוות סניף ישיבת תומכי תמימים שברחוב בדפורד. בשנים הבאות צורף ר' דוד להנהלת הישיבה. בדרך כלל היה הוא חבר ההנהלה שדרכו העביר הרבי את הוראותיו בענייני הישיבה.

בשנת תשי"ד הצטרף ר' דוד לצוות הישיבה, כמגיד שיעור בסניף הישיבה בבעדפורד. כעבור כמה שנים הפך ר' דוד למשפיע ומנהל רוחני בישיבת תומכי תמימים המרכזית שב-770.


 

 4 

"מרץ לעשיה בפועל"

בשנת תשמ"ה, בתקופת 'משפט הספרים', הוסיף הרבי חברים חדשים להנהלת 'אגודת חסידי חב"ד'. בין ארבעת החברים החדשים שאת שמותיהם כתב הרבי, נמנה גם ר"ד רסקין. יחד עם שמותיהם הוסיף הרבי גם סיבה לבחירה בכל אחד מהם. כסיבה לבחירת ר' דוד כתב הרבי: "מרץ לעשי' בפועל".


 

 5 

"באם זה לא קשה מדי".. הרבי מורה לר' דוד כיצד לאגוד את הד' מינים

 

ולקחתם לכם

אחד התפקידים שעליהם הופקד ר' דוד במשך שנים רבות, היה איגוד ד' מינים לקראת סוכות. הרבי נהג במשך שנים רבות לתת לר' דוד לאגוד שני סטים, עבור אמו הרבנית חנה, ועבור הרבנית חיה מושקא. לאחר פטירת הרבנית חנה אגד ר' דוד רק לולב אחד, ולאחר פטירת הרבנית חיה מושקא, פסק הרבי לאגוד את הלולב בעצמו וביקש מר' דוד שיאגוד את הלולב עבורו.


 

 6 

 

הבעל קורא

במהלך חודש ניסן תש"י פנה הרבי לר' דוד ואמר שמאחר שהוא יודע לקרוא בתורה - שיקרא במניין שלו. ואכן, מאז החל לקרוא בתורה אצל הרבי. לפי גירסה אחרת, באחד מימי שני או חמישי הגיעו לקריאת התורה והבעל-קורא הקבוע לא נכח במקום. למשך כמה שניות המתין הקהל. לפתע פנה הרבי לר' דוד ואמר לו: 'דו קענסט דאך לייענען!' [=הרי אתה יודע לקרוא!] ומאז הפך ר' דוד לבעל-קורא הקבוע במניין של הרבי בימות החול לאורך כל השנים.


 

 7 

תפקידים רבים. בעיצומה של התוועדות חסידית, יחד עם ר' מענדל פוטרפס 

 

אדם אחד, תפקידים רבים

ר' דוד היה מונח כל-כולו בענייניו של הרבי, עד שקשה היה להבין כיצד הוא מוצא זמן לכל התפקידים שהוטלו עליו. הנה רשימה חלקית מתפקידיו של ר' דוד מעבר לאלו שהוזכרו עד כה: חבר ב"ועד להפצת חסידות", חבר ב"מרכז לענייני חינוך", חבר ב"מחנה ישראל", חבר ב"בית רבקה", חבר ב"ועד המסדר", ועוד תפקידים רבים ומגוונים. השמועה מספרת כי בהזדמנות אחת התבטא אודותיו הרבי ושאל: "כיצד יכול אדם אחד לעשות תפקידים רבים כל-כך?".


 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
עבור מי הרבי מורה לאגוד 2
ח' אייר ה׳תשפ״ב
הוידאו צבעוני אז זה לא עבור הרבנית חנה. ויש 2 אז אולי גם עבור הרבי וגם עבור הרבנית בניגוד למה שנכתב שאגד עבור הרבי רק לאחר פטירתה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.