מערכת COL צעיר | יום ז' אייר ה׳תשפ״ב 08.05.2022

איך הופכים עץ ענק לערמת גזירים בתוך שלושים שניות? צפו

חוטבי העצים של פעם כבר לא קיימים היום. החליפו אותם מכשירים משוכללים, שעושים את העבודה מהר יותר ובקלות יותר • סרטון שהפך ויראלי מציג כריתת עץ במהירות שלא תיאמן • מסביב לעולם
איך הופכים עץ ענק לערמת גזירים בתוך שלושים שניות? צפו
(צילום מסך)

 

מסביב לעולם

 

בעבר חוטב העצים היה בעל-מקצוע מוכר ולגיטימי לחלוטין. ל-קלה הייתה עבודתו של חוטב העצים. בכל יום היה צריך לקחת את כלי עבודתו, ובהם הגרזן והמסור, למצוא עצים מתאימים ביער ולהפעיל את כוחו ושריריו עד שהצליח לעשות מבול העץ הגדול בו בחר, ערמה של גזירי עצים.

היום – המקצוע הייחודי הזה לא ממש קיים. כלומר, ישנם אנשים העוסקים בכריתת עצים, אבל עבודתם שונה לחלוטין מזו של חוטב העצים של פעם. נגמרה העבודה הקשה, עברו ימיהם של הגרזן והמסור הידני. הסרטון הבא שהפך ויראלי, מציג עד כמה פשוט ומהיר כיום לכרות עץ מן היער.

רגע לפני שאתם צופים בסרטון, בטח תרצו לדעת את העובדות הבאות: מידי שנה נכרתים בעולם למעלה מ15 מיליארד עצים! זהו מספר עצום, שלפי טענתם של חוקרים אף פוגע מאוד בכדור הארץ ובחיי בני האדם החיים עליו.

צריך לזכור כי התורה אוסרת עלינו לעקור עץ מאכל. וכך אומרת התורה: "כי האדם עץ השדה, לבוא מפניך במצור. רק עץ אשר תדע כי לא עץ מאכל הוא – אותו תשחית וכרת". כלומר, עצי פרי (לעומת עצי סרק) אסורים על פי התורה בכריתה והשחתה.

בסרטון הבא, שהפך ויראלי לאחרונה, נראים "חוטבי עצים" בני זמנינו. בהינף מסור ובתוך שלושים שניות, בלי מאמץ ובלי מגע יד אדם – הופך עץ ענק לערמה של גזירים. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.