מענדי קורטס | יום ג' אייר ה׳תשפ״ב 04.05.2022

בחברון תוקם שכונת חב"ד על הקרקע שרכשו רבותינו נשיאנו

בעיתון כפר חב"ד נחשף: יותר מ-100 שנים אחרי רכישת הקרקע בידי רבותינו נשיאנו, שכונת "נחלת חב"ד רובע חזקיהו" תוקם בעיר האבות • שליח הרבי, הרב דני כהן: "הרבי רכש את השטח במבט של ראייה לטווח ארוך"
בחברון תוקם שכונת חב
צילום: שבועון כפר חב"ד

היישוב היהודי בחברון נרגש השבוע, ועימו נאמני ארץ ישראל. בג"ץ דחה את הערעורים של ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" ועיריית חברון וסלל את הדרך להקמת שני מבני מגורים במתחם "רובע חזקיה" שבשטח התחנה המרכזית הישנה בחברון. כך לפי חשיפת עיתון 'כפר חב"ד' הבוקר (רביעי).

במבני המגורים החדשים צפויות להיבנות שלושים ואחת יחידות דיור חדשות, והדבר מהווה בשורה של ממש להתפתחות וחיזוק היישוב היהודי הוותיק בעיר האבות. ההליכים לבניית הבניינים החדשים החלו לפני כחמש שנים. עם פרסום התוכנית הוגשו עתירות לבתי המשפט על ידי ארגוני השמאל הקיצוני. בית המשפט המחוזי דחה את העתירות והסוגיה התגלגלה לפתחו של בג"ץ.

ההחלטה הסופית של בג"ץ, המעניקה אישור משפטי לבניית השכונה בחברון, חותמת סאגה מתמשכת בת שנים רבות, של מאמצים כבירים שעשו אנשי היישוב היהודי בחברון – המופלה לרעה בידי ממשלות ישראל, מימין ומשמאל.

השכונה היהודית החדשה תיבנה על שטח שנרכש בידי כ"ק אדמו"ר הרש"ב והוחזק ושומר אחר כך בידי כ"ק אדמו"ר הריי"צ וכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. לפי החלטה שהתקבלה ביישוב היהודי, תקבל השכונה את השם 'נחלת חב"ד – רובע חזקיה'.

"זו בשורה שצריכה לרגש כל חסיד חב"ד", משוכנע שליח הרבי לחברון הרב דני כהן, "גם מהצד של שלמות הארץ – שהרי חברון היא חוד החנית המסמלת אי ויתור, עמידה בתוקף, 'גאון יעקב' ונחלת אבות – וגם מצד היוקר שרחשו רבותינו נשיאינו לעיר חברון".

עוד אומר הרב כהן: "כל מי שיקרא קצת את דברי הרביים על חברון, יגלה ביטויים חזקים מאוד, לא רק מההיבט הרוחני, אלא גם מההיבט הגשמי. כך למשל אומר הרבי הרש"ב שרצונו בהאדרת והגדלת העיר הזו. וממילא, כל בשורה כזו היא דבר מיוחד ומרגש בעבורנו. ואגב, בגלל דברי הרביים אנחנו עושים מאמץ, לצד הפעילות השוטפת, להוציא לפועל פרויקטים הקשורים בייפוי העיר".

אף שהרכישה נעשתה לפני שנים רבות, מעמדו המשפטי של השטח החב"די נותר איתן לאורך השנים, ולא בכדי נבחר דווקא הוא להקמת השכונה החדשה. יש טאבו ויש רישום, כך שאיש לא יכול לבוא בטענות מופרכות ולטעון לבעלות, כפי שקורה במקרים רבים אחרים לצערנו. "הרבי הרש"ב רכש את השטח במבט של ראייה לטווח ארוך. היום מבינים כמה", אומר הרב כהן.

רובע חזקיה נמצא בלב ההתיישבות היהודית בחברון ולבניית השכונה היהודית החדשה משקל רב, כאמור, להתפתחות החיים היהודיים בעיר האבות. על פי פרסומים שונים בתקשורת, תוכנית הבנייה הנוכחית היא שלב ראשון לפיתוח היישוב היהודי שבסופו יוכפל מספר המתיישבים היהודים בעיר.

דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "באה לסיומה מערכה משפטית ארוכה שנועדה לנסות למנוע מיהודים את הזכות האנושית הבסיסית של בניית בית. בזמן שהערבים בונים בחברון עשרות אלפי בתים ומגדלים, באי כוחם וארגונים עוינים מנסים למנוע מיהודים זכויות אדם בסיסיות. היישוב היהודי בחברון נמצא למעשה בהקפאת בנייה כבר יותר מ-15 שנים. הגיע הזמן להסיר את החרפה הלאומית הזאת מעיר האבות והאימהות, בסיס ויסוד הקיום והזהות של מדינת ישראל".

הסיפור המלא נחשף השבוע במוסף החדשות של 'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.