שניאור דייטש | יום ג' אייר ה׳תשפ״ב 04.05.2022

"הישג מרשים לחב"ד": מאחורי הקלעים על בחירת הרב שמולביץ'

כפי שפרסמנו ב-COL  לראשונה, אתמול (ג') קיבל שליח חב"ד באור עקיבא, הרב אליעזר שמולביץ', הודעה כי מינויו לרב בקיסריה אושר בוועדה של המשרד לענייני דת • אתר 'בחדרי': "תנועת חב"ד כשחקן לא פוליטי מצליחים מפעם לפעם להפתיע ולתת ביס יפה בעוגה. הסיבה להצלחה נעוצה רק מסיבה אחת, החיבור לשטח"
הרב אליעזר שמולביץ' (ארכיון)

 כפי שפרסמנו ב-COL  לראשונה, אתמול (ג') קיבל שליח חב"ד באור עקיבא, הרב אליעזר שמולביץ', הודעה כי מינויו לרב בקיסריה אושר בוועדה של המשרד לענייני דת.

לפני קצת פחות משנתיים, בהליך מכרז במועצה האיזורית חוף הכרמל, נבחר הרב אליעזר שמולביץ' לכהן כרב היישוב היוקרתי קיסריה.

הרב אליעזר שמולביץ' מכהן שנים רבות כשליח חב"ד באור עקיבא, תלמיד חכם מובהק, מרביץ תורה באמצעות שיעורי תורה רבים, ונחשב לדמות אהודה מאוד בציבור.

בתקופה לאחר בחירתו, לא יכלה הוועדה במשרד לענייני דת לאשרר את ההחלטה, בשל חילופי הממשלה וחוסר בתקנים בוועדה המאשרת. כאמור אתמול בבוקר, התבשר הרב שמולביץ' על בחירתו בוועדת המכרז של המשרד לענייני דת.

כי שגם פרסמנו כאן ב-COL, לבחירתו סייעה מאחורי הקלעים אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב.

 

'בחדרי חרדים', מפרסם היום בעקבות הידיעה על בחירתו של הרב שמולביץ', את מה שהתחולל מאחורי הקלעים:

"בחירתו של הרב שמולביץ', שליח חב"ד מזה שנים באור עקיבא וקיסריה, הינה הישג מרשים לחסידות חב"ד נוכח הכאוס הפוליטי המתמשך, כיום אף מפלגה לא מצליחה למנות רבנים, כאשר המצב הפוליטי הרעוע משפיע על בחירת רבני ערים וישובים בישראל", מציינים באתר 'בחדרי'.

עוד מוסיפים שם כי "בדו"ח של משרד לענייני דת נרשם כי נכון להיום ישנם כ 40 ערים מרכזיות וישובים בישראל שלא מכהן בהם רב ראשי במשך שנים ואין ספק שהמהלך של בחירת הרב שמולביץ הצריך פעולה הדוקה של חבד עם המשרד לענייני דת והרשות המקומית.

"קיסריה על אף שאיננה עיר, נחשבת לסמל סטטוס בגלל מעמדה הסוציו אקונומי הגבוה ואופי התושבים במקום.

"לא פחות משבעה רבנים חשובים התמודדו על המישרה הנחשקת אך כאמור אמש הוכרע פה אחד כי הרב שמולביץ ימונה לתפקיד.

"בחב"ד אומרים כי מדובר במינוי ראוי, הרב שמולביץ מכהן שנים רבות כשליח חב"ד באור עקיבא, תלמיד חכם מובהק, מרביץ תורה באמצעות שיעורי תורה רבים, בעל מחבר הספר ״אור אליעזר״ בנושא השימוש בגוי של שבת ונחשב לדמות אהודה מאוד בציבור. והדבר משתקף בכך שמינויו התקבל פה אחד.

"מי שעומד מאחורי המאמצים למינוי רבני חב"ד כרבני ערים הוא יו״ר חבד בישראל ומראשי חב"ד העולמית הרב יוסף יצחק אהרונוב וגם מינוי זה רשום על שמו", מציינים באתר 'בחדרי'. "תנועת חב"ד כשחקן לא פוליטי מצליחים מפעם לפעם להפתיע ולתת ביס יפה בעוגה, לה יש כיום למעלה מעשרים רבני ערים וישובים המכהנים בעירם כרבנים ראשיים.

"הסיבה להצלחה נעוצה רק מסיבה אחת, החיבור לשטח. לצד החיבור הייחודי שלהם לתושבים הם חסרי כח פוליטי והדבר בעוכריהם. לכאן נכנס מי שבשלושים שנה האחרונות מצליח לאתגר את המערכת, הרב יוסף יצחק אהרונוב שפעולותיו נעשות בשקט ומאחורי הקלעים."

במשרד לענייני דת רומזים כי ייתכן ולאחר חג השבועות יחלו הליכי מינוי רבנים בלמעלה מ-35 ערים בישראל, דבר שיגרור הרבה מאבקי כוח בזירות המוניציפליות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.