חרדים 10 | יום ב' אייר ה׳תשפ״ב 03.05.2022

אחרי חודשיים בכלא: חסיד חב"ד מבני ברק ניצל מהסגרה לבלארוס

'העליון' ברומניה קיבל את הערעור: רומן דורפמן, חסיד חב"ד מבני ברק בן 38, לא יוסגר מרומניה לבלארוס • שלטונות בלארוס ביקשו להסגירו, בשל עבירה כלכלית של 15500 אירו • המריא הערב מבוקרשט לישראל עם העו"ד
אחרי חודשיים בכלא: חסיד חב
צילום: באדיבות המצלם

בית משפט העליון בבוקרשט שברומניה קיבל היום (שלישי) את הערעור שהוגש על החלטת בית המשפט המחוזי בעיר, לפיה יש להסגיר את רומן דורפמן, חסיד חב"ד תושב בני ברק בן 38,  מרומניה לבלארוס. כך לפי פרסום ראשון באתר חרדים 10.

בית משפט העליון החליט כי דורפמן, אשר שלטונות בלארוס ביקשו להסגירו מרומניה, בשל עבירה כלכלית המסתכמת ב-15500 אירו  מלפני 8 שנים – ישוחרר באופן מידי ולא יוסגר.

ברונפמן היה עצור  מזה כחודשיים ברומניה, בהתאם לצו מעצר בינ”ל שהוציא האינטרפול לבקשת בלארוסיה. לפי הערכות, הוא היה צפוי שם למאסר של 10 שנים.


הריקוד בשדה התעופה. באדיבות חרדים10


ההחלטה על השיחרור התקבלה לאחר שביהמ”ש קיבל את טיעוניו של פרקליטו, עורך הדין מרדכי ציבין, כי אין בבלארוס זכויות אדם מינימליות, ובנוסף אין ללקוחו סיכוי לזכות למשפט הוגן בבלארוס.

הפתעה בדיון היתה כאשר התובעת הצהירה בבית המשפט כי אין לה כל התנגדות למניעת ההסגרה.

ציבין, המתמחה במשפט בינ”ל, אינטרפול ובקשות מעצר בינ”ל ובטיפול באסירים ישראלים בחו”ל כמו גם בערבים ממדינות אויב, אשר אין להם קשר לישראל – אומר לחרדים 10, כי ברקע החלטתה של התובעת עמדה העובדה, כי הפניות למשרדי החוץ והמשפטיים הרומניים, להעניק חוות דעת על מנת להוכיח כי מצב זכויות האדם בבלארוס עולה בקנה אחד עם גרסת ההגנה – נענתה בחיוב.

במהלך השנים האחרונות הסגירה רומניה אזרחים רומניים לרוסיה, אוקראינה ובאלרוס.

מקור בכיר ברומניה סיפר לעו”ד ציבין כי בבתי המשפט ברומניה מכהנים מספר שופטים פרו-רוסיים.

הערב כבר המריא דורפמן, שנעצר כשהיה  בדרכו להלוויית אמו שנפטרה בקישינב שבמולדובה, חזרה לישראל, יחד עם עורך דינו, מרדכי ציבין.

מי שסייעו לציבין במהלך המאבק למניעת ההסגרה של ברונפמן, היה הדיין מסטמאר החיד”ו וייס מאנטוורפן, אשר גם גילה מעורבות פעילה מאחורי הקלעים; אלוף (מיל) אודי שני; ואלוף (מיל) וראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, גיורא איילנד.

הנגיד שמואל שפירא, איש העסקים מוינה, בנו של הרב ח”כ מוניה שפירא ז”ל, מימן את רוב ההוצאות, אשר היו נדרשות למימון המאבק המשפטי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.