מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשפ״ב 02.05.2022

בלי מים, עם בקושי אוכל: פינוי היהודים ב"עיר של הרבי" נמשך

שליח הרבי בניקולייב שבאוקראינה, העיר שבה נולד הרבי, שעדיין נמצאת באזורי הקרבות וסופגת אש, מספר על חילוץ היהודים מהמרתפים ועל הפעילויות בבתי חברי הקהילה • המים בעיר נותקו לפני כחודש בשל פגיעה בצנרות
בלי מים, עם בקושי אוכל: פינוי היהודים ב
צילומים: ДСНС України וחב"ד אורג

הרוחות באוקראינה עדיין סוערות. בשבועות האחרונים מתמקדת המלחמה בעיקר באזור הדרומי מזרחי של אוקראינה. עםהערים שעדיין סמוכות לקרבות הקשים נמנית העיר ניקולייב - העיר שבה נולד הרבי לפני 120 שנה.

מרחוק, מישראל, מפעיל הרב שלום גוטליב, שליח הרבי ורבה של העיר משנת תשנ"ו, מערכים של סיוע הומניטרי ליהודי העיר ומבצעי חילוץ לארץ.

בשלושה שבועות האחרונים זרם המים מנותק בעיר, בעקבות נזקים שנגרמו לצנרת, והרב גוטליב בין היתר שינע לעיר משאיות של מים מתוקים.

לפני חג הפסח הועברו לעיר בידי השלוחים אלפי חבילות מזון, שכללו שימורים, ירקות טריים, מצות ומצרכים נוספים. מי שיכול היה לצאת החוצה קיבל את החבילות לבית הכנסת, ומי שלא יכול היה - קיבל את החבילות לביתו.

ההפגזות בניקולייב החלו יומיים אחר פריצת המלחמה, כאשר טנקים נכנסו לעיר. בחודש וחצי האחרונים נפגעה העיר לא אחת מרקטות ורבבות פונו ממנה. בימים האחרונים האש סביב העיר מתגברת.

"יש הרבה אנשים הפזורים בכפרים ברחבי ניקולייב", אומר הרב גוטליב, "שקשה לצוותי החילוץ שלנו להגיע אליהם. לאתר כל אדם ולארגן הסעות שיקחו כל אחד זה קשה".

• באדיבות חב"ד אורג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.