חרדים 10 | יום ל' ניסן ה׳תשפ״ב 01.05.2022

הסוף ל"מספר הכשר": משתמשי הסלולר החרדי יוכלו להתנתק מפיקוח הרבנים

שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות: תתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים • שר התקשורת: "מתקנים עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות חרדים, מעבירים את הכח מהעסקנים - לצרכנים"
הסוף ל
צילום: ויקיפדיה

שר התקשורת יועז הנדל, החליט היום (ראשון) לאפשר ניידות מלאה בשירות ‘קו כשר’ ולהגביר את התחרות בשוק הסלולר הכשר.

לאחר הליך שימוע שהתקיים במשרד התקשורת החליט השר לאפשר ניידות מלאה בין תכניות סלולר שונות ובין חברות סלולר שונות באופן חופשי גם למנויי ‘הקומה הכשרה’. הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר.

לפי משרד התקשורת, בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר –  הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה.

“אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך”, נאמר בהודעת המשרד. “ההחלטה שקיבל שר התקשורת תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי שהוא כיום מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות, תחזק את הצרכן החרדי ותאפשר לו לחסוך את כפל המכשירים,.

הרפורמה תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים – ב-31.7.2022 – ותאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות ‘קו כשר’ הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת.

חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו.

משרד התקשורת צופה, כי פתיחת שוק הסלולר החרדי לתחרות תעודד חברות להציע שירותים במחירים תחרותיים לצרכן החרדי וגם תעודד הקמת גופי כשרות נוספים שיגדילו את המגוון שיעמוד לרשות הצרכן.

שר התקשורת, יועז הנדל: “תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים – לצרכנים.

“החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות. עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים. איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי.

“מהיום הבחירה תהיה בידי הצרכנים – כל אדם יוכל לבחור את חברת הסלולר, את סוג החבילה ואת סוג המכשיר שבו ישתמש. מי שיחפוץ בכך יוכל להישאר בחברת הסלולר שבה הוא מנוי כיום במסלול שירות ‘קו כשר’, לו ולילדיו, הכולל חסימה של שירותים ויישומים במכשיר הטלפון וללא נגישות לאינטרנט, וכן יוכל לנייד את מספר הטלפון שלו לשירות ‘קו כשר’ בחברת סלולר אחרת. ומי שיחפוץ בכך יוכל לנייד את המספר שלו משירות ‘קו כשר’ לכל תכנית אחרת שמציעה חברת הסלולר שלו, או שמציעות חברות סלולר אחרות.

“במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום. חשוב להדגיש כי אין פה כפייה על איש, רק חופש לבחור. מי שירצה את השירות המוכר יקבל אותו, ובכל מקרה רק בעל החשבון יוכל לנייד מספרים, ולא יתאפשר ניוד מתחת לגיל 18”.

מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: “רפורמת הכשרות בסלולר תאפשר ניידות מספרים מלאה בקרב מנויי שירות ‘קו כשר’, ללא יוצא מן הכלל, ותאפשר תחרות בשוק הסלולר הכשר על שלל מרכיביו.

“הרפורמה תוריד את החסם המשמעותי ביותר שמונע התפתחותו של גוף כשרותי אחר שייצר תחרות על ליבו של הצרכן בסוגיות כמו סוג הכשרות, מחירי החבילות, המגוון ואיכות המכשירים המשווקים, ותפתח את האפשרות להתנייד לכל חברות הסלולר ולשמור על מספר הטלפון שהוקצה לשימוש המנוי. הרפורמה תעניק כוח לצרכן החרדי, שיוכל לבחור איזה מכשיר סלולרי לרכוש בהתאם להשקפת עולמו, ולסנן תכנים לא רצויים כפי שהוא בוחר”.

ח”כ אורי מקלב הגיב: “החלטת שר התקשורת מהווה פגיעה קשה בציבור ענק העושה זאת מבחירה. זו אינה התערבות מקצועית אלא החלטה רודנית על חברי קבוצה איכותית ואחראית כיצד לנהוג.

“מדובר בקבוצה יוקרתית, בה החברים משתמשים אך ורק בטלפון מוגן, ושר תקשורת רודני ואגרסיבי ככל שיהיה אינו יכול לקבוע עבר חברי הקבוצה הערכית את כללי החברות בה. מי שרואה את הודעת שר התקשורת רואה כי אלו מילים שאין מאחוריהם דבר. בעודו מדבר על חופש הבחירה, הוא זה שמונע מקבוצה את חופש הבחירה. זהו דבר תקדימי מאוד.

“בעוד משרדו כושל בתחומים רבים, אזורים שלמים ללא קליטה סלולרית, אין שירות לאזרח והשר אינו מטפל בכך, מצא לו להיות ‘גיבור’ על הציבור החרדי כדי להראות ‘עשייה’ כביכול תוך פופוליזם זול שמאחוריו רק יהירות ושחצנות. מאבק זה של כלל הציבור החרדי הוא גם עקרוני היות ושר התקשורת מתערב היום בדבר זה ומחר חברי הממשלה יתערבו בשאר הדברים כמו בחינוך ובעוד דבר שאין מסוכן ממנו”.

ח״כ מאיר פרוש אמר בתגובה על מה שכינה “ההחלטה הפזיזה של השר הנדל”: “אם לשר היה קצת רצון טוב ומקשיב לגורמים המקצועיים במשרד, הוא לא היה מעז לפגוע בדרך החינוך של הציבור החרדי. רק כעת סיימנו את חג הפסח, כולנו זוכרים את השיר ‘והיא שעמדה… שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו והקב״ה מצילנו מידם'”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.