מנדי ברגר | יום ל' ניסן ה׳תשפ״ב 01.05.2022

שלוש סיבות חשובות: מדוע במערכת הזוגית ידע הוא כוח?

במערכת זוגית ידע הוא כוח: ככל שנדע יותר על בן הזוג שלנו, וככל שנכיר יותר, הקשר שלנו יהיה טוב יותר • טור מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
שלוש סיבות חשובות: מדוע במערכת הזוגית ידע הוא כוח?
סעיד. ארכיון COL

האם אתה יודע מיהי החברה הכי טובה של הילדה שלך? האם את יודעת מהו המשחק שהילד שלך הכי אוהב לשחק? האם אתה יודע מיהו המורה האהוב על הבן שלך?

ככל שיש לנו ידע רב יותר על הילדים שלנו, אנו מתקרבים אליהם יותר. ההתעניינות שלנו בילד מעניקה לו משמעות ומקום. מקום, קודם כל בנפש שלנו, ובנוסף לכך משמעות גם לנפש הילד – הוא מרגיש משמעותי וחשוב.

האם את יודעת מהו השיר הכי אהוב על בעלך? האם את יודעת מיהו החבר הטוב שלו? האם אתה יודע מה הדבר שגורם לאשתך להרגיש שהיא מממשת את עצמה? האם אתה יודע מהו הצבע שהיא הכי מתחברת אליו? כמה אנחנו יודעים על בן הזוג שלנו?

במערכת זוגית ידע הוא כוח. ככל שנדע יותר על בן הזוג שלנו, וככל שנכיר יותר, הקשר שלנו יהיה טוב יותר.

אז למה ידע הוא כוח? נדגיש 3 דברים:

דבר ראשון, העובדה שאנחנו עסוקים בללמוד את בן הזוג שלנו, מעבירה לו מסר שהוא משמעותי בעולמנו - אנשים מתעניינים בדברים שחשובים להם. אחד התנאים להרגיש טוב במערכת יחסים הוא, לחוש רצוי, חשוב ומשמעותי.

הדבר השני, תחושת שייכות. ככל שנכיר יותר את עולמו של בן הזוג על רבדיו השונים, כך תתעצם תחושת השייכות. הידע יכול להיות בדברים מהותיים, אבל לאו דווקא! גם דברים כמו – מידת נעליים, צבע אהוב, מגבירים את תחושת השייכות.

הצורך בשייכות הוא אחד מצורכי הליבה שלנו כבני אדם – להשתייך לאומה, לקהילה, למשפחה וכדומה. השייכות במערכת הזוגית היא ברמה עמוקה יותר, ולכן היא מספקת יותר משייכות למעגלים אחרים שהזכרנו.

הדבר השלישי, הידע מאפשר לנו לצמצם את הקונפליקטים במערכת הזוגית. כל מידע משמש כחלק ממפת הנפש של בן הזוג שלנו. ככל שהמפה ברורה יותר, כך גדלה השליטה בנישואין שלנו.

המידע שיש בידנו על בן הזוג, עוזר לנו לכוון ולדייק לרצונות של השני. כאשר אנו יודעים מה בן הזוג שלנו אוהב או ממה הוא סולד, נתנהל מולו בצורה נעימה ואמפטית יותר.

אני מציע לכם להשקיע ולטפח את ההיכרות שלכם. היו סקרניים להכיר את העולם של בן הזוג שלכם על רבדיו השונים. למדו את המפה אחד של השני, ובכך תעצימו את תחושת השייכות בקשר שלכם.

בהצלחה לכולנו!

*

מנחם סעיד

מטפל זוגי, מדריך שידוכים וחתנים, מאמן אישי NLP ומרצה.
קליניקה – רח' רש"י 7 קרית מלאכי.
לתגובות: 0528622770 – [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.