מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשפ״ב 28.04.2022

השידוכים בחב"ד, החזרה להיכלי הישיבות ו-31 שנה לכ"ח בניסן

כעת להאזנה: תכנית "ליל שישי" לסוף השבוע • שנה לאסון מירון, בנו של הקדוש מדבר • החסיד מכפר חב"ד שסיים את הש"ס, עולם השידוכין בחב"ד, הפוליו ששוב התגלה בארץ, ו-31 שנה לשיחתו המפורסמת של הרבי בכ"ח ניסן 
השידוכים בחב
תמונות: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמדי שבוע בליל שישי באתר COL - תכנית אקטואלית וחסידית לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ' מדבר על מגיפת הפוליו שהתפרצה בארץ לאחרונה ועל מבצע החיסונים לצעירים מפניה.

בשיחה עמו מסביר ד"ר מנדלוביץ' על דרך ההידבקות בנגיף ועל הדרכים למיגורה. הוא גם יתייחס לדעיכת מגיפת הקורונה בכל העולם, ומדוע בישראל אין ביטול מוחלט של עטיית מסיכות כמו במדינות רבות וביטול של הבדיקות בנתב"ג לשבים מחו"ל.


האזינו לתכנית >>


"הממשלה הזאת קרובה לסוף דרכה. זה אולי ייקח עוד קצת זמן עד שיחתמו על תעודת הפטירה שלה, אבל זה כבר כאן מעבר לפינה", אומר חבר הכנסת צחי הנגבי מהליכוד.

עוד אומר הנגבי: "הממשלה נכשלה בטיפול בגל הטרור. אפילו שמדובר בתופעה של מרצחים בעלי אזרחות ישראלית, אפשר לחוקק שגם בתיהם של מחבלים כאלה ייהרסו. בדבריו ציין הנגבי את היציאה למבצע 'חומת מגן' כשהיה השר לביטחון פנים לפני כעשרים שנה.

זמן קיץ החל בחלק מהישיבות, ובתחילת השבוע יחזרו כל התמימים לספסלי הישיבה ואיתם גם ההתמודדויות הרבות,, הנפשיות והחברתיות. הרב מנחם הלפרין מירושלים, מנהל 'אור החינוך' ומיוזמי 'כרמי שלי', ידבר כאן על התאגרים שמשחרים לפתחם של הנערים הצעירים ודרכי הטיפול שמוצעות כיום בצורה אנונימית ואחראית לאותם בחורים ונערים.

הוא גם ידבר על ההכרח של שיתופי הפעולה מצד הנהלות הישיבה וההורים כמובן, כמו גם ההכרה בכך שזו לא בושה לבקש עזרה כשצריך.

בעוד שלושה שבועות ל"ג בעומר. ממה שמסתמן השנה ההילולא במירון תיראה אחרת לחלוטין. נשוחח עם הת' מענדי צדיק, בנו של הרב אריאל צדיק ע"ה שנספה באסון מירון הקשה אשתקד. מענדי השתתף בימים האחרונים בדיונים ובפגישות שנערכו בהר מירון ע"י צוות פרוייקטור מירון צבי טסלר והמפיקים שיטלו חלק באירוע. הוא יספר על ההיערכות המחודשת השנה לקראת אירוע זיכרון ענק, לצד הביקורת שיש לו על מי שהיו אחראים לאירוע אשתקד ולא לקחו אחריות אישית למחדל הקשה שגבה את חיים של ארבעים וחמישה אנשים. הוא גם ידבר על השנה הקשה שעבר יחד עם משפחתו ומיזמי ההנצחה הרבים שנרקמו לזכר אביו.

הערב ליל כ"ח ניסן-31 שנים לשיחת "עשו כל אשר ביכולתכם" שהשמיע הרבי בשנת תנש"א. נשוחח עם הרב שלמה נפרסטק - מנהל 'משרד משיח' במרכז לענייני חינוך, על המגה התוועדות שמתוכננת בתחילת שבוע הבא ותתפרס על עשרות מוקדים בהשתתפות שלוחים, רבנים וכלל אנ"ש. לדבריו, שימת הדגש המיוחדת היא על עניין האחדות במחננו, כשהנושא השנה שיהיה שזור בפיהם של הדוברים יהיה – אחריות אישית. "הרבי דיבר את השיחה הזאת לכולם. לא רק לשלוחים ולעסקנים, אלא לכלל אנ"ש. וזה מצריך לקיחת אחריות אישית של כל אחד ואחד מאיתנו-במה אנחנו משתנים בשביל לעמוד במשימה שהרבי הטיל עלינו" אומר הרב נפרסטק.

הרב משה רייכמן שהקים את חב"ד מאצ', ידבר על מצוקת השידוכים בחב"ד, וגם מה ניתן לעשות מעבר לתפילות ושיחות עם שדכניות בכדי להגיע למצב אידאלי בשידוכים. ומה עם מאזן האימה? מדוע ישנן יותר בנות שמחכות לשידוך מאשר בנים?

לסיום, הרב אשר אייזנבך, רק בית הכנסת 'רייטשיק שול' בכפר חב"ד שחגג 60 השבוע בהתוועדות בה סיים את הש"ס, יספר על הרעיון ללימוד הש"ס כולו. הוא גם ידבר על ההגרלות לנסיעה לרבי שהוא עורך שנים רבות ועל הרלוונטיות שלהם גם כיום כשמחירי הכרטיסים הם לא גבוהים כבעבר. והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.