מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״ב 26.04.2022

מצטייני ה'ישיבת ערב' של הת"ת בכפר חב"ד בטיול 'בין הזמנים'

בתום חודשיים ראשונים של השתתפות סדירה בישיבת ערב יצאה קבוצת תלמידים מצטיינים מהתלמוד תורה בכפר חב"ד לטיול בין הזמנים בליווי צוות המדריכים ונציגי התלמוד תורה. COL עם סיקור ותיעוד
מצטייני ה'ישיבת ערב' של הת
תמונות: באדיבות המצלם

כפי שכבר דווח ב-COL, התלמוד תורה בכפר חב"ד הפתיע לפני כחודשיים ביוזמה חינוכית מקורית ופתח 'ישיבת ערב' לתלמידי כיתות ד-ח' בת"ת. היוזמה נולדה על רקע שאיפת ההנהלה להעניק לתלמידים תעסוקה תורנית וחסידית בשעות הערב, ובמסגרת המתנות שהגיש המוסד לרבי לכבוד י"א בניסן 'מאה ועשרים שנה'.

בעקבות זאת כ-60 תלמידים משתתפים, זה כחודשיים, ב'ישיבת ערב' המתקיימת בבית הכנסת 'המרכזי' בכפר, שלוש פעמים בשבוע. בתוכנית המשתרעת על פני שעה וחצי התלמידים חוזרים על תלמודם, משננים תניא ומשניות בעל פה, מחזקים את ידיעותיהם בהלכה ובמנהג, וממלאים משימות שונות שמטילים עליהם האברכים המדריכים ר' מרדכי בק ור' יוסף פרקש.

אתמול (יום ראשון), היום האחרון של 'בין הזמנים', תוגמלה קבוצה מצטיינת המונה כ-40 תלמידים מקרב כלל המשתתפים, בטיול אתגרי ומרענן שנמשך יום שלם. תחילה נסעו הילדים לנחל הסטף, שם הם צעדו במסלול מותאם לאורך הערוץ ואף שכשכו את רגליהם במי הנחל הצוננים. מן הנחל הם המשיכו לכמה שעות של הנאה בפארק ספידי כייף. התחנה השלישית והאחרונה בטיול הייתה בפארק אילון-קנדה בו נערכה להם התוועדות 'על האש'. אל התלמידים והמדריכים נלווה גם מחנך כיתה ז'2 בתלמוד תורה, הרב מנחם גלרנטר.

התלמידים חזרו לכפר חב"ד לקראת השעה תשע בערב כשהם עמוסי חוויות, ובעיקר חדורי מוטיבציה להמשיך ולשקוד על תלמודם ב'ישיבת ערב' וכמובן בשגרת לימודיהם בתלמוד תורה.

מנהל התלמוד תורה, הרב מנחם מענדל כהן, מביע את תקוותו כי בעקבות זאת יתווספו עוד תלמידים ל'ישיבת ערב'. חבר ההנהלה הרוחנית של הת"ת, הרב זלמן רודרמן, רואה ב'ישיבת ערב' לא פחות מ"מהפכה". לדבריו, "העובדה שמוסד חינוכי מעורב גם בפעילות הפנאי של תלמידיו היא עליית מדרגה בכל הנוגע לאכפתיות ולאחריות של המערכת כלפי התלמידים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.