מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשפ״ב 25.04.2022

האב השכול התרגש: כך מנציחים את הלוחם הי"ד במרכז החב"די

תמונה של עמית בן יגאל, לוחם סיירת גולני שנהרג ממחבלים במהלך פעילות בשומרון לפני כשנתיים, מוצבת במרכז החב"די בטולום שבמקסיקו. אביו, ברוך בן יגאל, שיתף היום בהודעה שקיבל
האב השכול התרגש: כך מנציחים את הלוחם הי
ההנצחה ללוחם במקסיקו

ברוך בן יגאל, אביו יבדל לחיים של חייל גולני עמית בן יגאל הי"ד, שנרצח מאבן שהשליכו לעברו מחבלים לפני כשנתיים, שיתף היום (שני) בהנצחה שעשו לבנו במרכז החב"די בטולום שבמקסיקו.

בן יגאל קיבל הודעה מצעיר בשם ישראל ושיתף אותה כלשונה. "בחג פסח היו אצלנו הרבה ישראלים שאוהבים את עמית, ושרנו 'מי משוגע' של עמית", נכתב בהודעה.

"אמרו לי, תשלח לאבא שהוא ישמח קצת. בעזרת ה' תהיה גאולה אמיתית ושלמה ונראה שוב את הגיבור ישראל הגדול".

בתמונה שצורפה להודעה נראת תמונתו של הלוחם כפי שהיא מונצחת בבית חב"ד.

בן יגאל הי"ד נהג לבקר תכופות, יחד עם אביו, בבתי חב"ד ברחבי העולם. האבא, ברוך, אף זכה לביקור אצל הרבי.

 "הרבי פשוט 'מִגְנֵט' אותי", סיפר בשיחה שקיים עם הסופר מנדי קורטס עבור שבועון 'כפר חב"ד'. "אין לי מילה אחרת לתאר את מה שהתחולל שם. חיי התהפכו מאז. הבטתי בעיניו הקדושות של הרבי, ברוֹךְ, בחום ובאהבה שהרעיף עליי.

"הרבי הביא לי שני שטרות של דולר. אחד עבורי, והשני בעבור אמי, ואמר 'ברכה והצלחה'. הרבי הסביר לי שיש לי נשמה קדושה, וכוחות להתמודד. אני זוכר שמיד לאחר מכן ירדתי לבית המדרש למטה וביקשתי להניח תפילין. במהירות התנדב מישהו שם להניח לי.

"בעודי מניח, הזדקרה לנגד עיני לפתע דמותו של אבי, שהלך לעולמו זמן קצר קודם לכן. ראיתי אותו מחייך, נהנה. וזה אחרי חודש שלא הייתי מסוגל לחשוב אפילו על דבר כזה. קיבלתי אז החלטה תקיפה, סמוך לארון הקודש ב-770, שלעולם לא אחמיץ הנחת תפילין. ולפי נוסח חב"ד. וברוך השם אני עומד בה עד היום הזה.

"אגב, התקשרתי אז, באותו יום ראשון אחרי החלוקה, לאחי בישראל, ושאלתי אותו מה קורה עם אימא. רציתי לומר לה שהרבי שיגר בעבורה דולר. אחי הופתע, 'מאיפה אתה יודע' שאל אותי. לא הבנתי לאן הוא חותר. הסתבר כי זמן קצר קודם לכן חשה אימא שלא בטוב והובהלה אל חדר הניתוח. שוחחתי עמה בהמשך, וסיפרתי לה שבלי שאבקש העניק לי הרבי דולר לברכה בכדי לתת לה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.