מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשס״ג 22.09.2003

הרב הראשי חייקין במסע חיזוק בערי אוקראינה

הרב עזריאל חייקין אך נבחר לכהונת הרב הראשי וכבר יצא בימים אלו במסע לחיזוק והיכרות עם הקהילות היהודיות בערים המרכזיות ובכפרים הנידחים של אוקראינה. אמש (ראשון) הגיעו לסיומו ביקורו בן ארבע ימים בעיר ניקולייב - כאורחו של הרב שלום גוטליב, במהלכו נשא נאום חיזוק לקהילה היהודית, ביקר במוסדות "אור אבנר חב"ד" ונפגש עם המושל האזורי. הרב ייסע היום היום (שני) מניקולייב לעיר הבירה קייב, כשביום חמישי יגיע לאודסה - כאורחו של רב העיר, השליח הרב אברהם וולף. הרב הראשי יבקר במוסדות המפוארים בעיר ויעשה את תפילות ראש-השנה בבית-הכנסת המרכזי. את תפילות יום-הכיפורים יעשה הרב במרכז המדינה, בעיר דנייפרופטרובק בבית-הכנסת של רב העיר, השליח הרב שמואל קמינצקי.
הרב הראשי חייקין במסע חיזוק בערי אוקראינה
הנשיא ליאוניד קוצ'מה בפגישתו לפני שבוע עם יו"ר איגוד הקהילות היהודיות בחבר-העמים, ר' לוי לבייב; הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר; הרב הראשי לאוקראינה, הרב ע
ל-COL נמסר כי הרב עשה לעצמו מנהג להיפגש עם הרבנים והשלוחים לדון עימם על נושאים הלכתיים העומדים על הפרק, במטרה להתכונן להקמת הרבנות הראשית לאוקראינה ולפעול בנושא הכשרות, גירות, נישואין וגירושין וחברה-קדישא ממוסד. גורם בכיר מסר כי המוסד אמור להיווסד כבר אחרי חודש תשרי. הרב הראשי קיבל את התלמידים השלוחים שישה תלמידים שלוחים הגיעו השבוע לעיר ז'יטומיר, בו ישהו במשך שנה הקרובה בלימוד בישיבת חב"ד המקומית ובשליחות בערי מערב אוקראינה בהם קיים קהילה יהודית קטנה, אליה לא ניתן לשלוח רב ושליח קבוע. השלוחים שנשלחו מישיבת חב"ד במונטריאול, בראשות הרב אריה-לייב קפלן, ילמדו עם התלמידים הצעירים בישיבת ז'יטומיר שהוקמה בעזרת "כולל חב"ד" ובשיתוף עם קרן "אור אבנר חב"ד", בתמיכתם של משפחת רוהר האדיבים. בישיבה פועלת עם כולל אברכים. עם בואם לקייב, השלוחים התקבלו בקבלת-פנים מיוחדת בביתו של הרב הראשי לאוקראינה, הרב עזריאל חייקין. בהגיעם לז'יטומיר הם התקבלו בבית-הכנסת המרכזי על-ידי שלוחי חב"ד בעיר, סטודנטים ותלמידי המוסדות בשירה וריקודים. בסעודת קבלת-פנים השתתף השליח שלמה וילהלם, הרב והשליח הראשי למערב אוקראינה. הישיבה היא חלק מ"קריית מנחם" - קריית החינוך החדשה לבנים בז'יטומיר בהנהלת השליח הרב זלמן בוקיעט. במקביל, פועלים בקרייה פנימייה ובית-יתומים לבנים, מכללה לסטודנטים המשלבת לימודי יהדות עם לימודי אקדמיה, בראש הלימודים יעמוד השליח הרב יואב למברג, שיעבור להתגורר בעיר בחודשים הקרובים. "כבר תשע שנים אנחנו מקבלים ומארחים הרבה הבחורים לפעילות החגים בתשרי, ניסן וחודשים הקיץ", אומר הרב וילהלם בשיחה ל-COL. "אבל לקבל בחורים לשנה שלמה, זה תופעה מיוחדת, שבטח יביא לתועלת לעבודת השליחות באזור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.