הרב מנחם מענדל טייכמן | יום ט"ז ניסן ה׳תשפ״ב 17.04.2022

שליח הרבי משחזר בהתרגשות: ליל הסדר תשפ"ב במלון 'פארק'

הרב מנחם מענדל טייכמן, מנהל בית חב"ד לדוברי רוסית בנתניה, משחזר בטור אישי מיוחד את ליל הסדר למאות יהודים שהתקיים במלון פארק בעיר, 20 שנה בדיוק אחרי פיגוע הדמים הרצחני שהוביל לפתיחת מבצע "חומת מגן"
שליח הרבי משחזר בהתרגשות: ליל הסדר תשפ
ליל הסדר במלון פארק, אז והיום (צילום: נועם שרון דובר צה"ל וצעירי חב"ד)

ככה זכיתי להפסיד 5 אחוז מזכויותיי הדלות בעולם הנשמות.

ליל הסדר תשס"ב. אולם האירועים במלון פארק בנתניה בו קיפדו חייהם 30 יהודים יקרים, קדושיל וטהורים, באחד ממאורעות הטרור הקשים והאיומים ביותר שידעה מדינת ארץ ישראל (שיצאה במבצע "חומת מגן").

הטרגדיה באולם זעזעה כזכור את כל העולם היהודי באשר הוא ובכל מקום שהוא.

ערב פסח תשפ"ב. אותו אולם עצמו ערוך בפאר והדר, ממתין לכ-200 יהודים - חלקם באי בית חב"ד לדוברי רוסית בנתניה ורובם עולים חדשים ופליטים מאוקראינה ורוסיה - שיכריזו בשמחה בחלל אותו אולם: "עם ישראל חי".

הענין המרגש הודלף לתקשורת ולמדיה, שעות קודם כניסת החג, למורת רוחו (מסיבות שונות שאין כאן מקומן) של מנהל המלון.

ערב פסח תשפ"ב. 14:30 אחר חצות היום.

שעות ספורות בטרם התקדש החג, מתקשר אלי בעל המלון זועם כולו מסיבותיו הוא, מצהיר ומכריז: "הרב מענדל אתם לא מתקרבים לשטח, תעשה את הסדרים בבית חב"ד שלך". הוא מוסיף: "אל תתקשר אליי ואין על מה לדבר, אני תיכף מפרק את כל השלחנות".

בשרי נעשה חידודין חידודין. חתני הרמ"ש שי' כותב לרבי המשלח ומבקש לעורר רחמים רבים לפני היושב במרומים על 260 היהודים (200 באולם למטה ועוד 60 פנסיונרים באולם נוסף באותו מלון בעריכת בני וחתני שי'), ואני הקטן מנסה לפעול בדרך הטבע, מנסה להילחם כארי בשקיעת החמה הממשמשת ובאה.

כאשר כלו כל הקיצין, אני כותב לבעל המלון (יהודי מסורתי ודווקא בעל לב חם לאידישקייט) בהאי לישנא:

"מר .... היקר!

"בחפץ לב (למרות מסירות הנפש הכרוכה בדבר) אני מוותר לך על 5 אחוז מזכויותיי הצנועים בעולם הנשמות! באם תנסה לנשום עמוק ולהירגע ולא תזרוק חלילה וחס היל"ת 260 יהודים, רובם פליטי אוקראינה שנזרקו מבתיהם בחו"ל וכעת יהודי יקר זורק אותם משלחן הסדר כאן בישראל ארצנו!!! 

אתה יכול להבין לבד כמה מזכויותך אתה עלול לאבד באם תעמוד חלילה בעקשנותך!

..... היקר! קנה עולמך בשעה אחת וברגע אחד!!!

לאחר קריאת שורות אלו, ובהיותו יהודי מאמין, למזלי הרב אחרי קרב אמיתי של כשעתיים עם טלפונים לכל מלכי מזרח ומערב (שלא ממש עזרו כי הוא לא הסכים לדבר עם איש) הבחור נרגע והוסרה הגזירה. "כי גבר עלינו חסדו!"

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו".

כך הגעתי לעריכת שלחן הסדר מחוסר חלק מזכויותיי הדלים בלאו הכי, אך מאושר מאין כמוהו לחגוג עם יהודים רבים כל כך כי מה לי אחוזים נוספים בעולם הנצח, לעומת 200 יהודים המקיימים כאן ועכשיו מצות בוראם ואוכלים את מאכל האלוקים - מצת מצוה המאחדת אותם ביחוד נצחי לעולם ועד.

דם ואש ותמרות עשן.

אז איך היה הסדר עצמו?
מדהים? עוצמתי? מרטיט?
כל המילים הללו חיוורות לאוירה האמיתית שהיתה שם באותו אולם בו קיפדו חייהם יהודים יקרים הי"ד רק בשל היותם יהודים החוגגים את חגם ולידת עמם!
חשמל היה באויר! צמרמורת של ממש!

(אני אישית באורח פלא פגשתי כאילו במקרה בשבוע האחרון, כולל בערב פסח עצמו (!), 4 יהודים קרובים משפחה של הנעקדים על קדוש השם ע"י בן העוולה - משל אני מקבל אות וסימן של קורת רוח מנשמות הקדושים... הי"ד הטהור לעינינו).

שלא לדבר על מה שאירע בעת ששפכנו היין לתוך כלי השבור, כמנהג ע"פ הסוד והקבלה בהכרזת "דם ואש ותמרות עשן", כאשר לנגד עיני ובעיני רוחי גופות הקדושים והטהורים המתבוססים בדמם מיד אחרי תופת האש והעשן הנורא כאן בדיוק באותו אולם אשר זעזע את העולם היהודי, במקום בו אנו עם הנצח מכריזים נצחון ונקמה מתוקה.

באותו אולם אשר בו בן עוולה רצח יהודים\ הלילה לפני עשרים שנה בדיוק, חזרנו והצהרנו כולנו אשר "נצח ישראל לא ישקר" והנה אנו כאן שוב פורחים ומקדשים את החיים, את החגים והזמנים לששון! (תמורת קידוש המוות והרוצח  ע"י עם הדומה לחמור אשר על חרבו יחיה וגם ימות...).

שפוך חמתך אל הגויים אשר לא ידעוך"!

כאשר הגענו ל"שפוך חמתך" ולפתיחת הדלת לאליהו הנביא אשר בא יבוא במהרה לבשר עת דודים ואשר די לצרותינו, שלחתי ילד חמד, יהודי מתוק ממשפחת הפליטים, וביקשתי מהקהל הקדוש לעמוד על רגליהם, לעצום עיניהם ולקבל החלטה תקיפה - שכל אחד ואחת ייקח על עצמו מצוה אחת שתהיה שלו לכל חייו. מצוה אחת שתאיר את העולם לעילוי נשמת הקדושים והטהורים!

וכך בעמידת דום אך בתנועת חיים אדירה ניגנו כולנו את הניגון המרטיט "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח"....

באמת שלא ניתן לתאר במילים את הרגשות הגואים!

לאחר הסדר המרטיט, חלק גדול מהקהל - הן אלו שחגגו סדר פסח לראשונה בחייהם והן אלו שחגגו שנים רבות כהלכתו או לא ממש... - באו להודות לנו ולתנועת חב"ד והרבי נשיאנו הקדוש והנצחי שליח השם, שאין אנו אלא שלוחיו - על סדר מופלא ומרומם שכזה אשר לא יישכח אצלם לעד!

סדר שכולו נצחון מתוק, פנימי ואמיתי של עם הנצח על אדמתו הנצחית אשר הובטח לנצח לאבינו הראשון בברית נצח - ברית בין הבתרים בלילה זה -  ט"ו בניסן - יום ההולדת של בנו יצחק!

יצחק אבינו אשר נולד גם הוא בלידה נסית בלילה הזה אשר נשתנה מכל הלילות - לילה כיום יאיר בגאולה הנצחית של עם עולם ע"י משיח צדקנו אשר בקרוב ממש ילחום מלחמת השם וינצח... שלכם בתודה,
בתודה עמוקה להשם יתברך יוצר בראשית אשר בחר בנו ושם חלקנו בזיכוי הרבים למען השם בשליחות שליח השם - אדוננו מורנו ורבינו...

הרב מנחם מענדל טייכמן,
בית חב"ד לדוברי רוסית בנתניה.
(לשעבר, שליח חב"ד ורבה של מחוז הקרפאטים באוקראינה).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.