שניאור דייטש | יום ט"ז ניסן ה׳תשפ״ב 17.04.2022

הפרעות בירושלים: 7 יהודים נפצעו באוטובוס בדרכם לכותל

מראות מזעזעים בדרך לכותל: עשרות מחבלים יידו אבנים לעבר אוטובוסים שהיו בדרכם לכותל המערבי • 7 יהודים נפצעו קל, ונזקקו לטיפול רפואי • תגובות נזעמות בימין: "פראי אדם מרימים ראש בירושלים. פותחים את הסגר על יו"ש, משדרים אוירה של תבוסתנות"
הפרעות בירושלים: 7 יהודים נפצעו באוטובוס בדרכם לכותל
יהודי חרדי מחזיק סלע שהושלך באוטובוס, בדרכו לכותל

לפני השעה 8:00 בבוקר, החל ידויי אבנים של מחבלים לעבר אוטובוסים שנסעו לכותל המערבי.

כתוצאה מידויי האבנים, נגרם נזק כבד למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מנוסעי אוטובוס באורח קל.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראו עשרות מחבלים מיידים אבנים וסלעים לאוטובוסים שהיו בדרכם לכותל. באחד התיעודים נראים יהודים חרדים באחד האוטובוסים לכותל, שוכבים על ריצפת האוטובוס, חלונות מנותצים ואבנים וסלעים עם דם בכמה ספסלים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית הרפואה שערי צדק. שלושה מהפצועים שוחררו לבתיהם והיתר עוברים סדרת בדיקות בבית הרפואה.

פראמדיק מד"א פנחס מאיר סיפר: "חברנו לפצועים בשער האשפות כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות מיידוי האבנים וחלקם גם משברי זכוכיות של חלונות האוטובוס. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במצב יציב להמשך טיפול בבית הרפואה".

בפעולה מהירה של שוטרים ולוחמי מג״ב נעצרו שני חשודים בחשד לידוי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים.

בשעות הבוקר המוקדמות, החלו מאות מחבלים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת הר הבית בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור של קבוצת יהודים שתיאמה ביקור עם המשטרה, באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

כוחות משטרה פעלו להרחקתם.

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב על ידויי האבנים בדרך לכותל: ''ממשלה חלשה ותבוסתנית. פראי אדם מרימים ראש בירושלים. נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ פותחים את הסגר על יו"ש, משדרים אוירה של תבוסתנות מול מופרעים ומקבלים את הפרעות האלה, הבוקר בדרך לכותל המערבי.

"ממשלה אטומה, מנותקת ומושחתת מרכינה ראש בפני האחים המוסלמים. סופה הפוליטי קרב", תקף אקוניס.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב: ''יהודים לא אמורים לפחד ולא אמורים להיפגע בשום מקום בארץ ישראל. בוודאי לא בירושלים ובדרך לכותל ובוודאי לא בחג הפסח. כל יום שבו הממשלה הרופסת הזו, שתלויה באויבי ישראל ומרימה את ראשם, ממשיכה להתקיים מסכן את מדינת ישראל ואת ביטחון היהודים המתגוררים בה''.

צפו בתיעוד המשטרה ממעצר שני חשודים:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.