מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשפ״ב 14.04.2022

פרטי המפגש המפתיע נחשפים: שליח הרבי נועד עם מלך בחריין

המחזה היה מפתיע: מלך בחריין, חמד בן עיסא אָל ח'ליפה, מקבל בארמונו את הרב אוריאל פרל, שליח הרבי במושב בר גיורא בארץ הקודש, כאורחו הממלכתי. COL עם הפרטים המלאים, שנחשפו לראשונה בשבועון "כפר חב"ד"
פרטי המפגש המפתיע נחשפים: שליח הרבי נועד עם מלך בחריין
צילום: ארמון המלך בבחריין

שליח הרבי במושב בר גיורא, הרב אוריאל שלמה פרל, הוזמן לפני כשלושה שבועות לארמון המלוכה בבירת בחריין ונפגש עם המלך חמד בן עיסא אָל ח'ליפה. הפגישה ארכה כחצי שעה ופרטיה המלאים נחשפו השבוע בשבועון 'כפר חב"ד' בידי הסופר מנדי קורטס.

במהלך המפגש דיבר המלך בחמימות בשבח תהליך השלום בין המדינות. "אצלנו תמיד כיבדו יהודים", אמר המלך, "מעולם לא התנהגו באנטישמיות". לדבריו, הסכמי השלום שנחתמו בתיווכו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ לפני כשנה וחצי ביטאו באופן פורמלי יחסים ארוכי שנים שקיימה מדינתו עם ישראל.

המלך גם הזכיר את איראן, "השכנים שלנו מצפון", כך כינה אותם, והחווה באצבעו על רקתו. "הם קצת משוגעים", התבטא. מהנושא הפלסטיני התעלם המלך לחלוטין. "אבא שלי שמר על היהודים עוד בשנת 1956, בזמן המלחמה בסואץ'", טען. "הוא נתן ליהודים מקום בטוח תחת השגחתו".

הרב פרל וגב' נוי רוטנברג, תושבת רעננה, חברת "המעגל העסקי של הסכמי אברהם", שנכחה גם היא בביקור,  הזמינו את המלך לבקר בארץ. "נשמח לארח אותך, להודות לך על הסכם השלום ועל היחס הטוב ליהודים", אמרו.


הרב פרל בפגישה עם המלך (צילום: ארמון המלך בבחריין)


המלך השיב כי אכן בכוונתו לבקר בארץ. בסיומה של השיחה התרומם המלך מכיסאו, לחץ את ידו של האורח ופנה לצעוד לפתח היציאה. הרב פרל ניגש אליו והציג את עצמו. "אני שליח של הרבי מליובאוויטש", אמר לו, "אני רוצה לברך אותך ולומר לך שאצלנו המלך הגדול ביותר הוא העניו ביותר, כמו משה רבינו. והעובדה שאתה מתנהג בענווה, ומסביר פנים לכל אדם, היא שמזכה אותך שבורא העולם יפעל דרכך ותנהיג את עמך בחוכמה".

ארבעה ימים בלבד קודם לכן הגיעה לארץ הזמנת הביקור ממלך בחריין. "זה הפתיע אותנו", סיפר השבוע, עם נחיתתו בארץ, הרב פרל, בשיחה עם מנדי קורטס ב'כפר חב"ד'. לפני כשלושה חודשים חזר מאיטליה, במסגרת נסיעות עבודה שהוא מקיים, ושיגר מכתב אל המלך באמצעות שגריר בחריין בארץ. רצונו היה להיפגש עם המלך בבחריין.

על מה שהוביל לכתיבת המכתב, סיפר הרב פרל: "בנסיעת העבודה לאיטליה לפני שלושה חודשים נפגשנו עם עו"ד רוטנברג. רוטנברג היא תושבת רעננה, שומרת מצוות, בעלת לב חם ליהדות ולאומנות. נושא השלום קרוב לליבה ונוסף לכל היא עומדת בקשר עם בית שגריר בחריין בארץ. כשדיברנו על האומץ שנדרש כיום ממנהיגים בעולם הערבי לכונן יחסים גלויים עם ישראל, עלה הרעיון להעניק למלך בחריין את יצירת הציפור המופיעה בגלריית האומנות שלנו (הרב פרל עוסק באומנות בין היתר), כמחווה לצעד השלום שביצע.


שער הכתבה ב'כפר חב"ד'


"כתבנו מכתב אל המלך, במילים שיצאו מן הלב. הכתיבה הלבבית היא גם שככל הנראה גרמה לכך שהמכתב חדר אל לבבות מקבליו ופעל פעולתו. במשך שלושה חודשים עברה הבקשה את כל הצינורות המקובלים, ולפני כמה שבועות קיבלנו את ההזמנה הרשמית להגיע אל הארמון".

זה היה ביקור ראשון מסוגו, של שני אזרחים ישראלים, נטולי תפקיד הנהגתי בשירות דיפלומטי, בארמונו של המלך הערבי. "מיד עם קבלת המכתב הזדרזנו לקנות כרטיסי טיסה", מספר הרב פרל. "ישנה טיסה ישירה קבועה כמה פעמים בשבוע מנמל התעופה בן גוריון לבחריין. בבחריין המתינו לנו בזמן הנחיתה אנשי ממשלה וליוו אותנו עד בית המלון. מהמלון ליוו אותנו אנשי הממשלה עד לארמון המלך. הכל ברכב הממשלתי. הכנסת האורחים הייתה מדהימה. המלך גם אמר שברצונו לממן את השהות בבחריין".

ביקורו של הרב פרל בבחריין נמשך יומיים. "כשהיינו אצל המלך", סיפר ל'כפר חב"ד', "הוא התעניין לכמה זמן הגענו. כששמע שמדובר על יומיים בלבד, אמר שאנחנו יכולים להישאר כמה ימים שנרצה, על חשבון בית המלוכה. אבל, כמו שאמרתי, יש לנו שליחות בארץ.

"מעניין אגב להזכיר עוד נקודה מהשיחה שלנו עם המלך בארמון. המלך סיפר שהייתה אישה יהודייה בבחריין, מיילדת מוצלחת, ששימשה בתפקידה בלידות של רוב בני משפחת המלוכה. בחדר נכחו שֵׁיְיחִים ושרים והם סיפרו שאותה מיילדת היא גם שיילדה את אימותיהם.

"בכל אופן המלך סיפר שאותה אישה הייתה מגיעה פעם בשבוע לבקר את אמו, לפני עשרות שנים, בעת שהיה ילד קטן. הוא הוסיף שהיא הייתה מספרת לאמו מה חדש בשוק והייתה מביאה לו בכל פעם צעצוע או שי קטן אחר. אני יכול לומר שראיתי על המלך, בעת שדיבר על אותה מיילדת, שהביקורים שלה פעלו עליו עמוקות ועשו עליו רושם כביר. מדהים לחשוב איזו השפעה ארוכת טווח יכולה להיות למעשה קטן. לפעמים המחוות האנושיות הקטנות, החיוכים הקטנים באמצע הדרך, בכוחם להיצרב אצל מקבליהם וילדיהם עשרות שנים קדימה".

• הכתבה המלאה,  החושפת פרטים נוספים מהמפגש המפתיע, מרחיבה על הרובד האומנותי בחייו של הרב פרל ומגוללת את סיפורו המטלטל מתפרסמת במגזין החג של 'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.