הרב אברהם וולף | יום י"ב ניסן ה׳תשפ״ב 13.04.2022

בטורים בכלי התקשורת: השליח באודסה עורר על ה'בן החמישי'

טורים מיוחדים, המושתתים על המסר של הרבי לקראת חג הפסח, פורסמו בימים האחרונים בידי שליח הרבי באודסה שבאוקראינה, שבצל המלחמה חזר למקום שליחותו אחרי שחילץ ממנו מאות נשים וילדים, בכלי תקשורת ישראלים. COL מגיש את המאמר שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון "ישראל היום"
בטורים בכלי התקשורת: השליח באודסה עורר על ה'בן החמישי'
הטורים שפורסמו בכלי התקשורת

בשבוע שעבר התעוררנו לקול מטחי פגזים שנורו במשך 45 דקות מאניות מלחמה רוסיות העומדות בים השחור לכיוון החוף, השבוע קו הרקיע באודסה שבימים כתיקונם צבוע בתכלת, נצבע בשחור עקב מתקפת טילים על בתי הזיקוק. לא נעים, אבל לא משהו שיגרום לנו לעזוב את השליחות שלנו חלילה, ובטח לא משהו שירפה את ידינו, או יחליש את רוחנו.

בחודש של מלחמה קשה, הספקנו לפנות מהעיר אודסה וסביבותיה למעלה מ2000 איש ואישה, וגם היום, אנו ממשיכים בפינוי המסיבי למדינת מולדובה, בכדי להרחיקם מאזורי הסכנה, אנו ממשיכים לעזור ל8000 זקנים וזקנות בודדים, מספקים להם מזון, מעבירים להם תרופות חיוניות להצלת חיים, שלא ניתן לקנות באוקראינה, וממשיכים לנהל את חיי היהדות של למעלה מ20,000 יהודים נוספים.

עיני העולם בכלל, והעם היהודי בפרט, נשואות אל הנעשה עם אחינו בני ישראל במדינת אוקראינה, כל אחד בדרכו מנסה לעזור ולסייע לאותם עשרות אלפי היהודים, בני הקהילות שבערי אוקראינה השוהים עתה במקומות שונים בעולם, חלקם בערים המופגזות, חלקם במחנות פליטים באירופה או במשכנים אחרים, וחלקם כבר בארץ ישראל.

אני ורעייתי חיה, נשהה באודסה יחד עם רבבות היהודים שנותרו בעיר ואיתם נערוך את סדרי ליל הסדר. בני משפחתנו הנמצאים עתה בגרמניה יערכו את חג הפסח עם מאות תלמידי בית הספר, יחד עם מאה ועשרים היתומים, ילדי 'בית הילדים' – "משפחה" של חב"ד אודסה שעברו לשם באופן זמני. בן נוסף שלנו, יערוך עם חבריו סדרי פסח לפליטים בעיר יאסי שברומניה, וכמונו, כך גם שאר אחי השלוחים בערי אוקראינה, כל אחד בעירו או במקומו הזמני, מתכוננים לערוך את הפסח חרף כל האתגרים שעומדים מולם.

אמונים על גישתו של הרבי מליובאוויטש שיש למנף כל ירידה לעליה גדולה יותר, וכל קושי לתוספת עשייה, גם את המצב הנוכחי עם יהודי אוקראינה יש למנף לתוספת של אור יהודי. והתשובה שלנו לחושך הגדול ששורר כעת, היא להוסיף באור, בעשייה למען עם ישראל.

לכן, אני קורא מכאן לכל משפחה יהודית בעולם! בואו נוסיף לשולחן ה'סדר' המשפחתי שלנו כסא נוסף, או שני כסאות, ונזמין לביתנו יהודי/ם שאלמלא ההזמנה שלנו לא יהיו מסובים בליל הסדר כהלכתו. אלו יכולים להיות פליטים מאוקראינה, או אפילו שכנים וותיקים שלא עורכים שולחן פסח כדת וכדין. כך נדגיש בגאון את האחדות שבינינו, ואף נזכה להתגשמות החלום היהודי בן אלפי השנים "לשנה הבאה בירושלים הבנויה"!

• הטור פורסם בעיתון 'ישראל היום'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.