מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ה 31.08.2005

"המחלוקת סביב ישיבת צעירי השלוחים - נמוגה"

לפני חודש ימים, פרסמנו באתר COL, כי קיימת מתיחות בין מלון 'ספא כנען' בצפת והנהלת ישיבת 'צעירי השלוחים' בעיר, לאחר שהנהלת המלון פנתה למשרד התיירות בדרישה למנוע את הקמת הישיבה "המפריעה לאורחי המלון", לטענתם. משרד התיירות אף איים על עיריית צפת כי המשרד יעכב תקציבים המגיעים לעירייה ממשרד התיירות, באם לא תיסגר הישיבה. היום מתפרסמת בעיתון 'הארץ' כתבה על "התחרדות העיר צפת" ועל הפרשייה שמסעירה את צפת. הרב חיים קפלן, יו"ר אגודת קריית חב"ד, מכחיש את הטענה בדבר קונפליקט בין דתיים לחילונים בעיר: "בצפת קיים שילוב של חיים בכבוד, חיים כאן בשיתוף והכל נעשה ברוח טובה. המחלוקת סביב מלון 'פסגה' נמוגה. מדובר במקום שהיה נטוש ושומם והפך למאורת סמים, אנחנו, גם מתוך מטרה לעזור לצפת, מביאים הנה תלמידים חרדים מחו"ל. אנחנו משקיעים כאן בפרויקט תיירותי".
ישיבת 'צעירי השלוחים' בצפת (ארכיון)
ענף התיירות בעיר שמתומצת במתחם התיירות המתחדש שעל הר כנען. יש שם שני בתי מלון משפחתיים שננטשו ונהפכו לחורבות, שני מלונות פאר פעילים ומסעדה - המרמזים על ניצני ההתאוששות של תעשיית התיירות במקום - וכמה ישיבות חרדיות ומוסדות של חב"ד השוכנים במבנים ששימשו מלונות בעבר.

מלון "פסגה" הנטוש הסמוך ל"ווילה גליליי" נקנה על ידי תנועת חב"ד, ובמקום הופעל מחנה קיץ לבני נוער מארה"ב, מאוסטרליה ומצרפת. הפעילות במקום הצטרפה לפעילות של תנועת חב"ד במבנה קטן אחר שהיה בעבר "בית מינס". וכך, במקום לשמוע את פכפוך מפלי המים הזעירים בגינות המלון ואת המוסיקה הצרפתית המתנגנת ברקע, שמעו בחודשים יולי-אוגוסט האורחים במלון את ההמולה שהקימו עשרות הילדים ששיחקו מאחור מבוקר עד חצות. גם במלון "כנען ספא" ראו את השכנים החדשים וחששו כי אזור התיירות משנה את ייעודו. בעיר התעורר ויכוח, והופצו שמועות שונות כי מחנה הקיץ "יתפתח" לישיבה נוספת שתפעל כל השנה וכי משרד התיירות מתכוון להפסיק את הקצבותיו לעיר. במשרד התיירות הכחישו באחרונה את הדברים.

הרב חיים קפלן, יו"ר אגודת קריית חב"ד, מכחיש את הטענה בדבר קונפליקט בין דתיים לחילונים בעיר: "בצפת קיים שילוב של חיים בכבוד, חיים כאן בשיתוף והכל נעשה ברוח טובה. המחלוקת סביב מלון 'פסגה' נמוגה. מדובר במקום שהיה נטוש ושומם והפך למאורת סמים, אנחנו, גם מתוך מטרה לעזור לצפת, מביאים הנה תלמידים חרדים מחו"ל. היה חשש מהסטיגמה של החרדים - לכלוך, הפגנות, השלכת אבנים וכדומה - אך אנחנו משקיעים כאן בפרויקט תיירותי". גם חילונים מחפשים בעיר את הדת, המיסטיקה והרוחניות, "מי שעושה אחרת להכעיס, ייכשל".




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.