COL | יום י' ניסן ה׳תשפ״ב 11.04.2022

רגע היסטורי בדור השביעי > המתנה הייחודית הובאה אל הרבי

ערב יום הולדת ה-120: הכרך המאה ועשרים יצא לאור בחרדת קודש ובשמחה עצומה, נכנסו ראשי 'ועד הנחות בלה"ק' - מכון ההוצאה לאור של תורת הרבי, כשבידיהם העותק הראשון בעולם של "הכרך המאה ועשרים", ערב יום ההולדת המאה ועשרים של הרבי • לאחר שיצאו מהאהל הק' שם למדו קטע מהספר החדש, אמרו הרב דוד פלדמן הרב ישראל שמעון קלמנסון והרב חיים שאול ברוק 'לחיים' ב'טענט' הסמוך לציון הקדוש של הרבי, ואיחלו מזל טוב ולהמשך הצלחה בעבודת הקודש, עד שנזכה ל'תורה חדשה מאתי תצא' בקרוב ממש
רגע היסטורי בדור השביעי > המתנה הייחודית הובאה אל הרבי

השתרש המנהג בין החסידים והמקושרים, להביא לרבי מתנה מיוחדת לרגל יום הולדתו בכל שנה ושנה, בדמות הוספה בענין רוחני, בענין שהיה חשוב לרבי, במבצעי הקודש, בלימוד התורה, בבניית מוסדות חדשים או בהרחבת הקיימים, וכן הלאה.

אנא נפשית כתבית יהבית - ללא ספק שהנחת רוח הגדולה של הרבי היא כאשר החסידים לומדים מעיינים והוגים בתורתו, והמתנה לי"א ניסן היא בענין הקשור ממש עם לימוד התורה שלו.

וכה היו דבריו הקדושים של הרבי, בהתוועדות חג הפורים ה'תשל"ב, בקשר להכנות ולמתנות לקראת יום הולדת השבעים, בי"א ניסן ה'תשל"ב (תורת מנחם כרך ס"ז):

"חושבים באיזה אופן לבטא זאת, כיון שישנם כאלו שמתכוננים בנוגע ליום ההולדת. הנה כאן המקום להעיר בעי"ן ולהאיר באל"ף שלכל לראש יש לקשר זאת עם ענין של תורה, ולא די בענין הצדקה עבור לימוד התורה "תמכין לאורייתא". ובהקדים - שבנוגע למתנה בכלל לא שייך לקבוע תנאים, אבל, מתנה קשורה עם רצון לגרום נחת רוח... ולכן, בכל ענין שיהיה - אצל מי שירצה - צדקה באופן כך או פעולות טובות באופן כך ומעשים טובים באופן כך, הנה נכון ורצוי וטוב וישר ונעים (ככל ט"ו התוארים שנאמרו ב"אמת ויציב") שיהיה אצל כל אחד גם ענין של הוספה בלימוד התורה, וכאמור, הן בנגלה דתורה והן בפנימיות התורה".

ברוח זו, ניכרה בחודשים האחרונים תכונה יוצאת דופן במשרדי 'ועד הנחות בלה"ק' השוכנים בבניין המל"ח הסמוך לבית חיינו 770, וכן בבתי כל 12 חברי צוות ההוצאה לאור שם דלק האור עד השעות המאוחרות, תוך שהם עושים כל מאמץ על מנת להשלים את הכרך המאה ועשרים עד לי"א ניסן הבעל"ט.

גם בארץ הקודש, עשה ר' בן ציון שיינברגר שיחי' הממונה על הדפסת סדרת 'תורת מנחם', מאמצים אדירים כדי לסיים להדפיס ולכרוך את הספר החדש ולשלוח אותו באוויר כדי שיוכל להגיע מבעוד מועד.

ואכן, היו אלו רגעים מרגשים ביותר, כאשר ראשי מוסד ההוצאה לאור של תורת הרבי, חסידים שזכו לכתוב ולפרסם את תורתו תחת הדרכתו הצמודה והישירה, נכנסו בחרדת קודש ובשמחה עצומה כאשר בידיהם "הכרך המאה ועשרים" של "תורת מנחם", ערב יום ההולדת המאה ועשרים.

מאז הוקם מוסד ההו"ל של תורת הרבי בלשון הקודש בי"א ניסן ה'תשמ"א ועד ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב יצאו לאור 43 כרכים שהכילו את כל השיחות והמאמרים מהשנים ה'תשמ"ב - ה'תשנ"ב. ולאחר מכן החלה מלאכת האיסוף, החיפוש, הכתיבה והעריכה, וההוצאה לאור של השיחות והמאמרים על פי סדר השנים מאז יו"ד שבט ה'תש"י. ועתה זכו לברך על המוגמר של כרך ע"ז, הספר החדש בן 648 עמודים, הכולל את השיחות והמאמרים של חודשי תמוז-מנחם אב-אלול ה'תשל"ד.

לאחר שיצאו מהאהל הק', שם הניחו את העותק הראשון בעולם, של הספר שיצא מבית הכורך ממש כמה שעות לפני כן בארץ הקודש, ולמדו קטע ממנו, אמרו ראשי לה"ק הרה"ת ר' דוד פלדמן, הרה"ת ר' ישראל שמעון קלמנסון והרה"ת ר' חיים שאול ברוק שיחיו 'לחיים' ב'טענט' הסמוך ואיחלו האחד לרעהו 'מזל טוב', ולהמשך הצלחה בעבודת הקודש, עד שנזכה בקרוב ממש להתראות עם הרבי ולשמוע ממנו 'תורה חדשה מאתי תצא'.


צפו: תמונות מהמעמד המרגש באהל הקדוש, וקטעי וידאו מההדפסה כמה שעות לפני כן בארץ הקודש:

 


 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.