שניאור דייטש | יום ז' ניסן ה׳תשפ״ב 08.04.2022

בתום מרדף לילי: המחבל אותר ביפו, ירה וחוסל

בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר לפנות בוקר (שישי) המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב • המחבל הרוצח, שב"ח מג'נין, אותר על ידי השב”כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב”כ וימ”מ – נהרג במקום
בתום מרדף לילי: המחבל אותר ביפו, ירה וחוסל
המחבל, רגעים לפני מסע הרצח (תיעוד ממצלמות אבטחה, דוברות המשטרה)


בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר לפנות בוקר (שישי) המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב. כוח של צה"ל שזיהה אותו קרא לו לעצור, אך הוא פתח בירי של כעשר כדורים. הלוחמים הגיבו באש מדוייקת וחיסלו אותו במקום. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

לאחר הפיגוע ובמשך הלילה, סרקו כוחות גדולים של הימ"מ, כולל יחידות מיוחדות של צה"ל את איזור הפיגוע. כאמור לפנות בוקר נוצר מגע עם המחבל הרוצח, הוא הרים את ידיו בתחילה לאות כניעה אך אז פתח באש מאקדחו לעבר הכוח. בתגובה הוא נורה באש מדוייקת וחוסל במקום.

המחבל הוא רעד פתחי חאזם, בן 28, תושב מחנה הפליטים ג'נין. מחקירת שב"כ עולה כי מדובר בשוהה בלתי חוקי, ללא עבר ביטחוני, ללא מעצרים קודמים וללא שיוך ארגוני. חקירת הפיגוע נמשכת ומתקדת כעת באיתור סייענים למחבל. 

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוחלט על סגירה של מעבר ג'למה. כוחות צה״ל מתגברים במרחב והמעבר יפתח בהתאם להערכת המצב.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמיחי אשד, מתדרך כתבים סמוך לזירת הפיגוע. (צילום: דוברות המשטרה)

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל יצא מסמטה סמוכה לרחוב דיזנגוף ופתח באש לעבר היושבים במסעדת 'האליקה', לאחר מספר שניות של ירי חזר לסמטה ממנה יצא, טיפס על גדר ונמלט. בדרכו, ברחוב הירשנברג, הוא נפגש במספר אזרחים ופתח לעברם באש אך בנס הם לא נפגעו.  במערכת הביטחון סבורים כי המחבל תכנן היטב את הפיגוע וידע לתפעל את הנשק בו החזיק.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, התייחס לאיתור וחיסול המחבל. "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל", אמר שבתאי.

"הדגשנו אמש שייקח ככל שייקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל. אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".

בלילה הודיע בית הרפואה איכילוב על שיפור במצבם של שלושה מנפגעי הפיגוע, שנפצעו באורח קשה. במהלך הלילה הסתיימו בהצלחה הניתוחים של הפצועים. הרופאים, לאחר מאמצים רבים, הצליחו לייצב את מצבו של פצוע אחד שהגיע במצב אנושוהוא כעת מאושפז במצב קריטי. הבוקר נמסר כי מצבו הדרדר שוב ונשקפת סכנה לחייו. 

הבוקר עדכן בית הרפואה כי התייצב מצבם של שלושה פצועים נוספים שהיו מוגדרים בתחילה כפצועים אנוש והם מוגדרים כעת באורח קשה. בבית החולים מסרו כי הם עלו לאשפוז ביחידות הטיפול נמרץ.

כפי שדווח, במהלך מסע הירי שלו רצח המחבל שני אזרחים ופצע 14, מהם ארבעה במצב קשה, שרופאי ומנתחי בית הרפואה איכילוב  נלחמים על חייהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.