שניאור דייטש | יום ו' ניסן ה׳תשפ״ב 07.04.2022

מיזם חסר תקדים בת"ת בכפר חב"ד: 'סדרים בהמחשה'

טליים חיים קשורים למיטה, משה בתיבה: תלמידי תלמוד תורה בכפר חב"ד זכו השנה לחוויה חינוכית סוחפת ומרגשת, חסרת תקדים מסוגה בכל קנה מידה בעולם החינוך • במשך יומיים רצופים השתתפו התלמידים ב'סדרים לדוגמה' שנערכו בשמונה מחזורים, לפי כיתות
מיזם חסר תקדים בת

תלמידי תלמוד תורה בכפר חב"ד זכו השנה לחוויה חינוכית סוחפת ומרגשת, חסרת תקדים מסוגה בכל קנה מידה בעולם החינוך.

במשך יומיים רצופים השתתפו התלמידים ב'סדרים לדוגמה' שנערכו בשמונה מחזורים, לפי כיתות, באולם התלמוד תורה. התלמידים ישבו סביב שולחנות מסודרים ברוב פאר והדר, והיו שותפים ל'סדר לדוגמה' שנמשך שעה תמימה (60 דקות!). הרעיון מאחורי המיזם פורץ הדרך, היה, שהתלמידים יגיעו אל 'ליל הסדר' האמיתי כשהם מחוברים אליו ברמה האישית ומצוידים בכל התוכן הקשור להלכות ומנהגי ה'סדר'.

עם כניסתם ל'סדר' קידמו את פניהם טלאים (חיים!) קשורים לרגל של מיטה שהוצבה באולם. בפינה אחרת נחה לה בובת 'משה בתיבה' בתוך בריכת מים עם קני סוף. רול-אפים מפוארים עם כל 'סימני הסדר' קישטו את צידו האחר של האולם. הכול נועד להעביר אליהם חוויה אותנטית מוחשית.

רב התלמוד תורה, הרב מרדכי טנג'י, הנחה את ה'סדרים' באופן מופתי ומרתק. את דבריו ליווה פס קול מוזיקלי, שמפעם לפעם שולבו בו קטעי שירה מתוך ההגדה, כאשר כל הילדים כמובן מצטרפים לשירה. 14 שירים הוקלטו מראש מפיהם של ילדי מקהלת הת"ת.

חבורה נחמדה של תלמידים מהכיתות הגבוהות סייעה לרב טנג'י בניהול ה'סדר', כאשר בין השאר הם מציגים למסובין דגמי דמי מוגדלים של מרכיבי קערת הסדר (מצות, זרוע, חרוסת וכו').

המסובים מילאו, במקומות הנכונים, כוסות מיץ ענבים ושתו אותם לאחר אמירת ברכה וב'הסבה'. הם שרו ביחד את ארבע הקושיות ביידיש. נציגיהם פתחו את הדלת ב"שפוך חמתך". ב'שולחן עורך' הוגשו להם צלחות אישיות עם תקרובת 'כשרה לפסח'. ולבסוף הם הכריזו בזעקה: "לשנה הבאה בירושלים!".

על האירוע כולו, ועל ההכנות הרבות והדקדקניות שקדמו לו, ניצח במסירות וכישרון רב מנהל הת"ת הרב מנחם מענדל כהן.

באחד מן ה'סדרים' הללו נכח מנהל מחלקת החינוך במועצה האזורית 'שדות דן', מר סמי עטר, שהשתתף בתוכנית לכל אורכה. מר עטר גמר את ההלל... על מה שראה וחווה. "איזו השקעה!", הגיב בהתפעלות, "איזו חשיבה על כל פרט! איזה יופי!". וכששמע את הילדים שרים במקהלה את ארבע הקושיות ביידיש, יצא מכליו ואמר: "אז ככה הם גם לומדים יידיש!".

ואם בכל הנ"ל לא די, הרי שבשני הימים שלאחר ה'סדרים לדוגמה' התקיימה בחצר התלמוד תורה גם אפיית 'מצות' על ידי התלמידים, כאשר הפעם מצטרפים אליהם גם ילדי הגנים שליד הת"ת. בחדווה רבה הילדים רידדו בצק, חוררו אותו, ואז גם אפו אותו בתנור מיוחד.

אין ספק שילדי התלמוד תורה בכפר חב"ד מגיעים השנה אל שולחן ה'סדר', ברמה אחרת לגמרי.

צפו בקטעי וידאו:

 

 

 


 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.