שניאור דייטש | יום ד' ניסן ה׳תשפ״ב 05.04.2022

אירוע נוצץ בדובאי, המטרה הושגה: מעל 2 מליון דולר נתרמו

באחד המקומות הנוצצים של דובאי, למרגלות מלון ג'ומארה, ננעל את מסע ההתרמה שהחל לפני כשבועיים והקיף אלפים מבני הקהילה הבוכרית בכל העולם • היעד הושג: מעל 2 מליון דולר עבור 'קמחא דפסחא' ליהודי בוכרה 
אירוע נוצץ בדובאי, המטרה הושגה: מעל 2 מליון דולר נתרמו
צילומים: חיים טויטו, דובאי

ננעל בדובאי סוף שבוע נשיאותי לתורמים וראשי קהילות "קונגרס יהודי בוכרה העולמי" בנשיאותו של ר' לוי לבייב.

האירוע המרכזי שהחל ביום חמישי באחד המקומות הנוצצים של דובאי, למרגלות מלון ג'ומארה, לא הרחק משדה התעופה, נעל את מסע ההתרמה שהחל לפני כשבועיים והקיף אלפים מבני הקהילה הבוכרית בכל העולם.

היעד – 2,000,000 דולר עבור משפחות נצרכות במתן קמחא דפסחא לקראת חג הפסח, חזונו של מנכ"ל הקונגרס הרב יהודה בלוי, הושג ואף מעבר. על המסך מופיע הסכום העדכני: 2.3 מיליון, והתרומות המשיכו לזרום מכל רחבי העולם.

באירוע נכחו חסידי חב"ד בהם רב ראשי בקהילה היהודית שבאיחוד האמירויות, השליח בדובאי הרב לוי דוכמן; הרב יהודה בלוי מנכ"ל הקונגרס; הרב שלמה פלס מהנהלת 'אור אבנר'; הרב זלמן זבולונוב והרב לוי יצחק וולוביק שלוחי הרבי לקהילה הבוכרית בקווינס; השליח הרב פיני גדילוב מנכ"ל הקהילה בוינה; הרב יאיר בורוכוב מנכ"ל ארגון נוער חב"ד; הרב אליעזר אבצן יו"ר גלובל ג'ואיש; סמנכ"ל קונגרס יהודי בוכרה הרב יוסי ניאזוב; גם בראש הפקת האירועים עמדו חסידי חב"ד – הרב בנימין ניאזוב ור' יענקי יעקובוב מהנהלת 'אסיה טרוול'; ר' יוסי  מור יוסף מחברת 'שיפט מדיה', ה'מאסטר של דובאי' ר' אפרים קמיסר ועוד.

במהלך נאומו סיפר ר' לוי: "אני זוכר את השנים הראשונות שהתחלתי לפעול. סוף שנות השמונים המאוחרות ותחילת שנות התשעים. הקמתי ותמכתי בכוללים וישיבות של 'שערי ציון', הכנתי לרבי דו"ח על הפעילות והתרומות שלי לעולם התורה, עמדתי מול הרבי וציפיתי למחמאות. הרבי התבונן בי בעיניו הקדושות והחדורות ואמר: צריכים לעשות הרבה יותר...", סיפר לבייב והמשיך: "חברים יקרים בואו נקח את המסר של הרבי אל תוך החיים שלנו. בואו לא נשכח שיש עוד המון אנשים שצריכים וזקוקים לעזרה שלנו. עדיין יש לנו המון עבודה לעשות. בואו לא נשכח לרגע מאיפה הגענו".

ר' לוי שיבח את פעילותו של הרב דוכמן בדובאי ואמר: "מרגש במיוחד לקיים את האירוע הזה בדובאי. האירוע מתאפשר הודות ל"הסכמי אברהם" שנחתמו בין ממשלת ישראל לבין איחוד האמירויות. ההסכם נקרא על שמו של אברהם אבינו, האבא המשותף של העם היהודי ושל המוסלמים.

את הביטוי הזה של האחווה בין היהודים למוסלמים רואים גם כיום בדובאי. יושב כאן איתנו הרב דוכמן, שליח חב"ד בדובאי שעושה עבודה רבה. מי עוזר לו במימון הפעילות? השייחים של דובאי בעצמם. יש להם אהבה לעם היהודי והם באים אליו ואומרים: אנחנו אוהבים את העם היהודי, אנחנו רוצים להיות שותפים. יש לנו אותו אבא, אברהם אבינו. אנחנו צריכים ללמוד מזה איך לעזור לאחים שלנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.