מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשפ״ב 03.04.2022

תגלית מרגשת: שיחה חדשה של הרבי לאחר יובל שנים

במוצאי שבת קודש, אור לי"א ניסן ה'תשל"ב, יום הולדת השבעים של הרבי, נשא הרבי שיחה קדושה בפני האורחים שהגיעו מאנגליה, בראשות השליח הרב נחמן סודאק, עם מתנה מיוחדת • בהשגחה פרטית מופלאה התגלה סליל ההקלטה של השיחה, בימי ההכנה ליום הולדת המאה ועשרים של הרבי, ועתה יוצא לאור - לראשונה - על ידי 'ועד הנחות בלה"ק' • לסיפור המלא
תגלית מרגשת: שיחה חדשה של הרבי לאחר יובל שנים
יובל השבעים להולדת הרבי בבית חיינו, היה תאריך מיוחד במינו בדברי ימי חב"ד ליובאוויטש בדור השביעי. משלחות של חסידים הגיעו מכל רחבי תבל עם מתנות מיוחדות בשם כל החסידים במדינה ההיא, אנ"ש, השלוחים, התמימים, נשי ובנות חב"ד, כל אחד הכין בדרכו ובתחומו משהו שיגרום לרבי נחת רוח מיוחדת.

בהתוועדות הידועה, ביקש הרבי להגביר את הפעילות, ולפתוח ע"א מוסדות חדשים במשך השנה הקרובה, וברוח זו הוקמו גם השנה, למעלה מ-1210 מוסדות חדשים בכל רחבי תבל.

חוליה אחת בשרשרת האירועים באותם ימים היתה חסרה. היה ידוע שהרבי קיבל בחדרו הקדוש את המשלחת מאנגליה ואמר בפניהם שיחת קודש, אולם לא היתה 'הנחה' מהשיחה ולא באה בדפוס מעולם.

בשבועות האחרונים, במסגרת הפעילות המואצת של חברי מכון ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' בראשות הרב חיים שאול ברוק  לקראת יום הבהיר י"א ניסן הבעל"ט - מלאות 120 שנה להולדת הרבי, הצליחו לאתר סליל הקלטה ישן באוצרו של הרה"ת ר' שלום ישראל חדקוב, בנו של ראש המזכירות הרחמ"א חדקוב ע"ה, ועליו התגלתה ההקלטה מאותה שיחת קודש.

על פי המסופר ביומנים מאותה שנה, בעש"ק פרשת צו, ט' ניסן, חיכה השליח הראשי לאנגליה הרב נחמן סודאק בגן עדן התחתון, כדי להגיש לרבי עותק מספר התניא שהודפס במיוחד על אדמת אנגליה, כמתנה לרבי וביצוע בקשתו הקדושה להדפיס את הספר בכל מקום ומקום. כשנכנס הרבי בדרך לחדרו, קיבל בשביעות רצון גלויה את הספר שהודפס על נייר משובח ובכריכה מהודרת מעור, ואז שאל הרבי באם יש עוד עותק, כשהרנ"ס ענה בחיוב אמר הרבי שיגיש את העותק הנוסף, בעיצומו של יום י"א ניסן ה'תשל"ב.

הרנ"ס הבין שהכוונה היא להגיש זאת בעת ההתוועדות, כפי שראו אחר כך שבעת ההתוועדות הגישו מתנות שונות לרבי. אולם לפועל, בשבת בבוקר ניגש אליו הרב חדקוב ואמר שהכוונה של הרבי היתה שייכנס במוצש"ק לחדרו הק' של הרבי יחד עם אלו שעזרו לו בהדפסה. הוא השיב שאלו שעסקו בפועל בהדפסה לא הגיעו לניו יורק אולם יש כאן כאלו שהשתתפו בהוצאות ההדפסה, והרב חדקוב הסביר שזו כוונת הרבי.

תפילה עם הרבי. נראה מזכירו של הרבי, הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב ע"ה


במוצש"ק, אור ליום הבהיר י"א ניסן, נכנסה כל המשלחת שהגיעה מאנגליה, וזכו לשמוע שיחת קודש, שנחשפת לראשונה מסליל ההקלטה, שכאמור היתה במחשכים במשך יובל שנים! עד לימים אלו בהם התגלתה בהשגחה פרטית ימים ספורים קודם יובל המאה ועשרים.

סליל ההקלטה הועבר לצוות המקצועי של חברת המדיה החב"דית JEM, בראשות הרב אלקנה פנחס שמוטקין והם עמלו על מנת להיטיב את האודיו כך שיוכלו לשמוע בבירור יותר את קולו הקדוש של הרבי. ואז התיישבו צוות ה'מניחים' של ועד הנחות בלה"ק בראשות העורך הראשי הרב דוד פלדמן  לכתוב את ה'הנחה' לראשונה מאז נאמרה.

להאזנה לשיחת הקודש - בפרסום ראשון ביישומון "אשרינו" - לחצו כאן>>>

ללימוד שיחת הקודש - בפרסום ראשון:

https://www.lahak.org/templates/lahak/article_cdo/aid/5481881/jewish/page.htm

 
 
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.