מערכת COL | יום כ"ח אדר ב ה׳תשפ״ב 31.03.2022

הרב יורקוביץ' הצטרף ל'שומרים': "הממשלה מרכינה ראש לטרור"

רבו של שיכון חב"ד בלוד הצטרף לסיור עם מתנדבי השומרים בשכונה, בצל גל הטרור הקשה ששוטף את הארץ. בראיון ל-COL הוא מספר על תחושות התושבים, ומעורר על כך שארץ ישראל הינה המקום הבטוח ביותר כדברי הרבי
הרב יורקוביץ' הצטרף ל'שומרים':
הרב יורקוביץ, אתמול

בצל גל הטרור ששוטף את הארץ, התראיין הערב (חמישי) הרב ברוך בועז יורקוביץ', רבה של קהילת חב"ד בלוד, לתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשתו של הרצל קוסאשוילי.

הרב יורוקוביץ אתמול ירד לשטח, יחד עם אנשי השמירה בשכונה, ופטרל ברחובות.


האזינו לראיון המלא >>


"ביטחון הולך יחד עם אמונה", פתח הרב בהתייחסו למצב. "צריך לחזק גם את האמונה בקדוש ברוך הוא, פעולות ביטחון לבד אינן מספיקות".

הרב יורקוביץ' הוסיף: "הרבי דיבר כל הזמן על כך שארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעולם. אתמול מישהי צלצלה אליי ואמרה שבעלה כל יום הולך לשוק למבצע תפילין ושאלה אם מותר לו ללכת כעת או שלא בגלל המצב. כמובן שאמרתי שכן".

לדברי הרב, התגברותה מצב הרעוע והחושך הרב הוא חלק מסימני הגאולה הקרבה. "לפני זמן ביאת משיח יהיה חושך", אומר הרב. "לפני שהקדוש ברוך הוא ברא את חוה מצלע של אדם הראשון היה העניין שאדם הראשון נרדם. ובקבלה משווים את זה לתקופה של לפני ביאת המשיח.

"את המצב צריך לקחת באמונה וביטחון שהקב"ה מנהל את העולם. ולצד הפעולות הביטחוניות צריך גם אמונה".

בהמשך דבריו התייחס הרב לתחושת הביטחון בלוד, אחרי הפרעות הקשות שארעו בעיר בתקופת מבצע שומר החומות בקיץ האחרון. "אני בעצמי לא מרגיש שתחושת הביטחון מתעררת", אומר הרב.

"אבל האמת היא שבקרב הציבור הרחב ישנה חלישות בכל מה שנוגע לתחושת ביטחון, ולכאורה זה נובע מחלישות הממשלה. מכך שאין להם את הגאון יעקב ולכן הם בעצמם בתוך גלות וממשיכים את הגלות. אני לא פוליטיקאי אבל כך אני משוכנע".

בסיום הראיון קרא הרב לתושבי השכונה להצטרף למערך השומרים והמתנדבים השכונתי. "אני קורא לכולם להצטרף למאמצי שמירת הביטחון וללכת ולהתנדב. בקראון הייטס היה עניין של חיזוק השכונה, ללכת ברחוב ולחזק את השכונה. ככה זה היה בקראון הייטס, וכך מעין זה גם כעת בלוד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.