שניאור דייטש | יום כ"ח אדר ב ה׳תשפ״ב 31.03.2022

ביקורת נגד עליית ח"כ בן-גביר להר הבית: "גדולי ישראל אסרו"

ברקע המצב המתוח בשל גל הטרור שהרים ראש, עלה חבר הכנסת איתמר בן גביר הבוקר (חמישי) להר הבית • הביקור עורר סערה ברשתות החברתיות וגם העיתונאים החב"דיים מיהרו להגיב • עורך 'משפחה' ר' יוסי אליטוב: "גם הבוקר אומר בצורה ברורה: גדולי ישראל אסרו הלכתית את העלייה" • עורך 'כפר חב"ד' מנחם כהן תקף את הביקורת והגדיר אותה "ציניות והתרפסות בפני גורמי הטרור. לא קונה את הדאגה הפתאומית לאיסור ההלכתי"
ביקורת נגד עליית ח
ח"כ איתמר בן גביר בהר הבית, הבוקר (צילום: מנהלת הר הבית)

חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה הבוקר (חמישי) להר הבית, אחרי שאמש הקבינט ומפקד מחוז ירושלים החליטו בהערכות מצב שקיימו שלא למנוע את עלייתו למרות החשש ממהומות בעקבות המצב המתוח וגל הטרור הגואה.

בן גביר הגיע קודם השעה 08:00 להר הבית, כשהוא מלווה בשוטרים.

"לאורך כל הלילה אנשי החמאס איימו עלי ואמרו שאני על הכוונת והציעו לי לא להגיע", אמר בן גביר. אני מציע לדובר החמאס לסתום את הפה", הוסיף. "אני לא מבין למה מדינת ישראל לא מסכלת אותו בסיכול ממוקד. הוא מחבל ועם מחבלים לא מדברים בכניעה ולא מדברים בחולשה".

לדברי בן גביר העלייה הבוקר אמורה להעביר מסר לממשלה: "אני לא נכנע ולא מתקפל, אסור למדינת ישראל להתקפל לפני אותם מחבלים שרוצים לרצוח את כולנו. בימי הרמאדן יגבירו כאן את אנשי הוואקף שהם מחבלים ויצמצמו את שעות העלייה ליהודים".

"אני קורא לממשלת ישראל להפסיק עם זה. כניעה מזמינה טרור, חולשה מזמינה טרור, ומי ששולט בארץ הבית שולט בארץ ישראל כולה. גם האויב מבין את זה".

כזכור, עורך 'משפחה' העיתונאי החב"די ר' יוסי אליטוב תקף לפני יומיים את כוונתו של בן גביר לעלות להר הבית וצייץ כי עליית בן גביר עלולה "להצית את כל הארץ", מה שהביא לתגובה של בן גביר "פשוט גלותי".

הבוקר לאחר עליית בן גביר להר הבית, הגיב אליטוב כי "גדולי פוסקי ההלכה אסרו הלכתית את העלייה להר הבית. הרבי מליובאוויטש אסר זאת וכל גדולי הפוסקים הבהירו זאת פעם אחר פעם".

עורך שבועון 'כפר חב"ד' ר' מנחם כהן, הגיב על הביקורת הקשה נגד עליית בן גביר וצייץ: "אין ציניות גדולה מאשר לנצל את האיסור ההלכתי לעלות להר הבית – בכדי להתרפס בפני גורמי הטרור. מי שמעוניין לקדם את המטרה המפוקפקת הזו, יואיל נא להצטרף להפגנות של השמאל הקיצוני. לא קונה את הדאגה הפתאומית לאיסור ההלכתי.

כהן הוסיף: "לרבי הייתה דעה נחרצת מאוד נגד העלייה בשל האיסור ההלכתי הידוע - ולא פחות מכך נגד ההתרפסות שנובעת מנרטיב 'הבעלות הערבית' על המקום. האם המוחים הצדקניים מוחים גם נגד יהודים שמחללים שבת ואוכלים טריפות? לא! תסיקו לבד את המסקנות".

ר' אריה ארליך – סגן עורך 'משפחה', יצא להגנת המבקרים את עליית בן גביר להר הבית והגיב למנחם כהן: "אל תקנה. יש יהודים שאיסור כרת משמעותי עבורם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.