מערכת COL | יום כ"ז אדר ב ה׳תשפ״ב 30.03.2022

ראש העיר דיסלדורף ביקר את התמימים מדנייפר שעברו לעיר

ראש עיריית דיסלדורף ביקר בישיבת חב"ד שנדדה מדנייפר לעירו, בעקבות המלחמה באוקראינה. השליח הרב חיים ברכהן הודה לו על הנכונות לעזור בקליטת הישיבה ועל המאמצים הרבים שהעיר משקיעה בקליטת אלפי פליטים. ראש העיר העניק מתנה לתלמידים
ראש העיר דיסלדורף ביקר את התמימים מדנייפר שעברו לעיר
תמונות: באדיבות המצלם

ראש העיר דיסלדורף ד״ר קעלער, הגיע אתמול (שלישי) לבקר אישית את תלמידי ישיבת חב"ד בדנייפר שברחו לדיסלדורף, בעקבות המלחמה וממשיכים את לימודיהם במרכז חב״ד.

ראש העיר הגיע בליווי ד״ר באסטיאן פלערמאן, והתקבל על ידי הבחורים במחיאות כפיים סוערות ובשירת עושה שלום.

השליח הרב חיים ברכהן הודה לו בשם קהילת חב״ד על הזמן שמצא ועל הנכונות לעזור בקליטת הישיבה ועל המאמצים הרבים שהעיר משקיעה בקליטת אלפי פליטים. השליח ציין את מאמר המשנה שעיר גדולה וחשובה זו עיר שיש בה לפחות עשרה תלמידי חכמים. "ועכשיו זכינו לברכה מיוחדת עבור עירנו דיסלדורף", אמר השליח.

ראש העיר בדבריו בירך את התלמידים בברכת ברוכים הבאים, ואמר שאנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת לאחר שנים שאמרנו לא עוד מלחמה באירופה, נמצאים אנו שוב במלחמה כבר חודש ימים בו מליונים רבים איבדו את ביתם ומרכז חייהם ונמלטים על נפשם.

ראש העיר הבטיח שהעיר דיסלדורף תעשה כל שביכולתה על פי חוק לעזור לכל פליט לקבל מחסה ולהרגיש בטוח. וסיפר שהעיר דיסלדורף חתמה הסכם עיר תאומה עם העיר צ’רנוביץ באוקראינה לאות הזדהות.

נציג התלמידים עוזר צ׳יצלינסקי הודה בשם התלמידים לראש העיר וקהילת חבד והקהילה היהודית על התמיכה והעזרה וסיפר על התלאות והפחדים שעברו עד שהגיעו לכאן וגם כעת לא כל משפחתו מאוחדת וחלקם עדיין בדרכים.

רגע מיוחד היה כשהוצג התלמיד מרדכי דוד שניאורסון הבן של הרב של רובנא, כנינו של מרקוס דוד וייס ע״ה שהיה חבר הקהילה החרדית בדיסלדורף ולאחר שבשנת 1934 קיבל אגרוף לפניו על היותו יהודי דתי בדיסלדורף ברח לישראל, נינו בורח מאוקראינה ומתקבל בשמחה על ידי העיר והקהילה שמאפשרים להמשיך את חוק לימוד תורתו כבחור ישיבה.

ד״ר פלערמאן מצא והעניק לו מסמכים מארכיון העיר אורות הסבא מרקוס דוד וייס ובני משפחתו שגרו כאן בעיר עד תחילת המלחמה.

ראש העיר שלנו חשב על הפרטים הקטנים והכין לכל תלמיד הפתעה מתוקה מהחנות הכשרה ארוזה עם עט עם לוגו העיר ופרוספקט קטן על העיר.

בשיחה קצרה לאחר קבלת הפנים סיפרו לו על מסע הבריחה והודו לו הרבנים ראשי הישיבה הרב חזן וחפר על הזמן שפינה ונכונותו לעזור.

בהנהלת הישיבה מודים לראש העיר וד״ר פלערמאן. "בטוחים שכל זמן שהמוסד יהיה כאן בעיר נוכל כולנו לעזור לילדים אלו ולכל מי שצריך וזקוק לעזרה כאן בעיר", אומר השליח הרב הרכהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.