מערכת COL | יום כ"ו אדר ב ה׳תשפ״ב 29.03.2022

מסע טרור וטבח ברחובות בני ברק, חמישה נרצחו בהם אברך כולל

מחבל ערבי, שב”ח בן 27 תושב יעבד שליד ג’נין, שישב בעבר בכלא, הגיע חמוש ב-M-16 לבני ברק ופתח באש בשלוש זירות • הוא רצח 5 – עד שחוסל • המחבל דיבר בעברית וצעק לאחד האנשים: “עמוד, עצור!”
מסע טרור וטבח ברחובות בני ברק, חמישה נרצחו בהם אברך כולל
זירת הפיגוע, היום. צילום: איחוד הצלה

פיגוע ירי בעיר התורה והחסידות: חמישה בני אדם, בהם אברך כולל,  נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי שבוצע על ידי מחבל חמוש ברובה M-16 בשלוש זירות בעיר בני ברק.

המחבל – דיא חמארשה, שב”ח בן 27 תושב יעבד שליד ג’נין, שישב בעבר בכלא על עבירות ביטחוניות –  חוסל בזירה על ידי כוח משטרה רכוב על אופנוע שהוקפץ אל המקום.

נסיבות הפיגוע נחקרות.

שני חשודים בסיוע למחבל נעצרו ונבדק הקשר שלהם לאירוע.

הנרצחים הם איש כוחות הביטחון, שני תושבי בני ברק – ביניהם אברך שחזר מהכולל ונרצח בכניסה לביתו, ושני עובדים זרים.

בתיעוד מהזירה נראה המחבל חמוש ברובה, אחרי שרצח שניים מטווח אפס ליד חנות, כשהוא יורה לעבר אזרחים שנמלטים מהזירה.  בהמשך ירה לעבר רכב שחלף במקום והרג את הנהג.

בגלל מעצור בנשק הוא לא הצליח לירות ברוכב אופניים- שהצליח להימלט. רוכב אופניים נוסף חלף בסמוך וגם בו המחבל לא הצליח לירות. אחר כך הוא החליף מחסנית והמשיך במסע הרצח.

ממצאי חקירה ראשוניים של המשטרה עולה כי המחבל “חמוש ברובה סער פתח באש לעבר אזרחים ברחוב השניים בבני ברק ופגע במספר אזרחים באורח אנוש, משם עבר לרחוב הרצל, פתח באש לעבר אזרחים, כוח משטרה נטרל אותו”.

בביה”ח בילינסון נקבע מותו של שוטר מצוות האופנועים שחתר למגע בזירה ונטרל את המחבל. הודעה נמסרה למשפחתו.

חובש מד”א ליפא הירש שטיפל בפצועים: “שמענו את היריות מתחנת מד”א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו.

כ-100 מטר משם, בהמשך הרחוב, ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. צוות מד”א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי”ח בלינסון כשמצבו אנוש.

“יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם”.

מוטי נוימן חובש איחוד הצלה שטיפל ברחוב ברחוב ז’בוטינסקי פינת הרצל: “הענקנו סיוע לנפגע יחיד מירי שפונה לבית החולים במצב קשה. לא איתרנו עד כה נפגעי גוף נוספים. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה”.

זאבי פישמן,  חובש איחוד הצלה: “הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה”.

דובר המשטרה אמר כי לא הייתה התרעה ספציפית על הפיגוע הזה.

חגיגות וחלוקת ממתקים החלה בג’נין, בחמאס בירכו על הפיגוע.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד בעיר: “השבוע העליתי לסדר היום של מועצת העיר בני ברק את חוסר המשילות וההרתעה והחששות של תושבי העיר מכך, ואכן הגרוע מכל אירע. ממשלת בנט-עבאס הכושלת נושאת באחריות ישירה לדם שנשפך ברחובות בני ברק”.

ראש העיר אברהם רובינשטיין, הנחה את צוותי אגף הרווחה להושיט סיוע נרחב למשפחות נפגעי האסון הנורא בעיר.

לדרישת ראש העיר, משטרת ישראל ואגף הביטחון והשיטור העירוני, יבצעו מחר סריקות וביקורות הדוקות בכל אתרי הבניה בעיר, על מנת לשלול הימצאות שב”חים.

תתוגבר האבטחה סביב כל מוסדות החינוך בכל רחבי העיר. בהתאם להנחיות, הלימודים מחר יתקיימו בעזרת השם כרגיל.

בשל המצב הבטחוני ובעקבות ההתראות הרבות, בהוראת מח״ט עציון, מחר לא תהיה כניסת פועלים פלסטינים אל העיר ביתר עלית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.