מערכת COL | יום כ"ו אדר ב ה׳תשפ״ב 29.03.2022

לקראת הפסקת אש, שליחי הרבי באוקראינה: "מקווים שיסתיים"

ההסדר המסתמן בין רוסיה לאוקראינה: הפסקת אש ל-15 שנה • בצל שיחות השלום, רוסיה הודיעה היום על הפחתת האש באזור קייב • איגוד הקהילות ושליחי הרבי באורקראינה: "מקווים שההיגיון ינצח והמלחמה הזו תסתיים"
לקראת הפסקת אש, שליחי הרבי באוקראינה:
צילום: ДСНС України

אחרי יותר מחודש של מלחמה: רוסיה הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי כי תפחית כוחות באיזור בירת אוקראינה קייב ובאזור העיר צ'רנייב המופגזת. לטענת רוסיה, המהלך נועד "ליצור אמון" בין רוסיה לאוקראינה, בצל שיחות השלום המתקדמות בין הצדדים.

לפי הדיווחים, אוקראינה אמרה שתהיה מוכנה להתחייב להפוך למדינה ניטרלית אם רוסיה והמערב ייתנו ערבויות ביטחוניות. ברשת הטלוויזיה BBC דיווחו כי עם המדינות שעשויות לתת ערבות נמנית ישראל.

יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי ההסדר המסתמן יחיל הפסקת אש למשך 15 שנים, זאת לצד ערבויות ביטחוניות (בין היתר מישראל).

מטעם הפדרציה המאגדת את 160 הקהילות היהודיות באוקראינה ושליחי הרבי נמסר בתגובה לדיווחים על התקדמות בשיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה: 

"אנחנו מקווים שההיגיון ינצח והמלחמה הזו, שקיפחה לשווא את חייהם של אלפי אזרחים חפים מפשע וחיילים באוקראינה, תסתיים במהרה.

"כל יום מביא בכנפיו כאב, מוות ופירוק של קהילות שלמות וותיקות שחבריהן נפוצים לכל עבר ומאבדים את בתיהם ובטחונם. 

"אנחנו ממשיכים במקביל להיערך לקראת חג הפסח, עם חלוקת עשרות אלפי ערכות מזון הכוללות מצות ויין לכל רחבי המדינה וכן לילות סדר ציבוריים. אנו מלאי תקווה ואמונה שעד פסח ישרור פה שלום ובעיקר שנזכה לראות בקיום הייעוד של 'לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה', ושנחגוג את החג כולנו יחד בירושלים הבנויה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.