מערכת COL צעיר | יום כ"ו אדר ב ה׳תשפ״ב 29.03.2022

מסין ועד סקוטלנד: הכירו את המעליות המיוחדות בעולם

מה כבר יכול להיות מיוחד במעלית? מסתבר שהרבה מאוד. והמעליות שבכתבה יוכיחו • מעלית הסירות של הסקוטים, המעלית הגבוהה של הסינים והמעלית שנוסעת בין דגים בברלין שבגרמניה • מעניין
מסין ועד סקוטלנד: הכירו את המעליות המיוחדות בעולם

 

 

המעליות המיוחדות בעולם

 

מעלית לסירות

סקוטלנד היא מדינה עתירת איים, אגמים ונהרות. לא תתפלאו לשמוע אחרי שאתם יודעים זאת, שהסירה היא כלי שמיש מאוד עבור הסקוטים שמעוניינים לעיתים להגיע ממקום למקום כאשר באמצע מתפתל נהר ארוך.

זו הייתה הסיבה שבשנת תשנ"ט, החליטו הסקוטים לחסוך לעצמם זמן ולהקים את "גלגל פולקרק". הבעיה שאותה הם ביקשו לפתור, הייתה שבין שני נהרות שונים, אף שהיו סמוכים, הפריד גובה של 24 מטרים. כדי להגיע לנהר אחד מהנהר האחר צריכים היו הנוסעים להמשיך עוד שעות ארוכות בנסיעה עד למקום שבו התחברו שני הנהרות זה עם זה. הפרשי הגובה החדים שבין הנהרות לא אפשרו ליצור ביניהם חיבור בשלב מוקדם יותר.

 הפתרון היה יצירתי, וראשון מסוגו. "גלגל פולקרק" היא מעלית יוצאת דופן, אליה נכנסים סירות שונות. המעלית מעלה אותם אל הנהר שמעל וכך נוסעי הסירה יכולים להמשיך בדרכם ולחסוך זמן יקר. גלגל פולקרק החל לשמש את התושבים מיד לאחר שנבנה, ועד מהרה הפך גם לאטרקציה תיירותית.

צפו:


 

מעלית "באילונג" בסין

בפארק הלאומי וולינגיואן שבמחוז זיאנגג’יאג’יה בסין נמצאת מעלית יוצאת דופן במיוחד. היא לא כל כך דומה למעליות רגילות שאנחנו מכירים, בואו נגדיר זאת כך.

הפארק הסיני הזה הוא אחד המקומות היפים בעולם. על פני 264 קמ"ר מתנשאים אלפי סלעי ענק, המגיעים לגבהים עצומים של מאות מטרים. הנוף שנשקף מעל צוקי הסלעים מציג מראה יפהפה ועוצר נשימה. אבל, איך מגיעים לצוקים הללו? הטיפוס הוא מלאכה מורכבת עד בלתי אפשרית. ואם כן, נותרה רק ברירה אחת – מעלית. המעלית שזכתה לשם "באילונג" נבנתה על צלע צוק בגובה 330 מטר, והיא עושיה להכיל עד כ-50 איש בכל נסיעה. מעלית "באילונג" שקופה, ומבעד לקירותיה זוכים הנוסעים לחזות בנוף הפראי של הפארק. מדובר באחת המעליות הגבוהות, המהירות והגדולות בעולם.

צפו:


 

מעלית בין דגים

בלובי של מלון רדיסון בלו בברלין, נמצאת אטרקציה שלא רואים בכל בית מלון. במרכז בית המלון היוקרתי עומד אקווריום עצום, מתנשא לגובה של 25 מטרים ומשקיף על המוני האורחים. אבל כאן זה לא נגמר, גם אם אמנם אקווריום עצום-מימדים שכזה לא רואים בכל מקום, למלון הברלינאי יש עבורנו הפתעה נוספת; במרכז האקווריום שזכה לשם "אקווה-דום" מתרוממת מעלית גדולה.

האקווריום עצמו מכיל כמיליון ליטרים של מים, וחיים בו למעלה מ-1,500 דגים מסוגים שונים. עבור נוסעי המעלית, שחולפים ממש בין הדגים, זוהי חוויה מדהימה לצפות בחיי הדגים מקרוב.

אם הגעתם לבקר ואתם ממש רוצים לזכות בחוויה ייחודית, בואו למעלית בשעה 14:00 מידי יום. בשעה זו שופכים 8 קילו של מזון דגים לתוך האקווריום, והחגיגה במיכל העצום גדולה. כמו כן יכולים באי המלון לצפות בנקיון האקווריום על ידי צוללנים עובדי המלון, שצוללים פנימה מספר פעמים ביום.

צפו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.