מערכת COL צעיר | יום כ"ה אדר ב ה׳תשפ״ב 28.03.2022

העננים האלו הופיעו בשמיים, והם אחרים לגמרי ממה שהכרתם

עוברת אורח שתיעדה את שמי העיר קורדובה שבארגנטינה, פרסמה את הסרטון שצילמה והוא הפך עד מהרה לויראלי • מה הם ענני ממטוס המופיעים בסרטון וכיצד הם נוצרים? • מעניין
העננים האלו הופיעו בשמיים, והם אחרים לגמרי ממה שהכרתם
(צילום מסך)

 

 

עננים מסוג אחר

 

הסרטון שתיעדה עוברת אורח בעיר קורדובה שבארגנטינה, הפך עד מהרה ויראלי ברשת. היא הייתה עדה לתופעת טבע חריגה, המתרחשת מידי פעם במקומות שונים על פני הגלובוס, ויוצרת מראה מרהיב שנראה בדרך כלל לא-אמיתי. מדובר בהופעתם של קבוצת עננים המוכרת בשם "ענני ממטוס". עננים אלו באים בצורה מוזרה ושונה לחלוטין מאלו שאנו רגילים לראות בדרך כלל.

הצורה המשונה של העננים הללו, הכוללים בליטות עגולות, נובעת מהאופן בו הם נוצרים. ענני ממטוס הם תוצר של זרם אוויר שיורד למטה, בשונה מעננים אחרים הנוצרים מזרם אוויר שעולה מהקרקע. הרוח "לוחצת" עליהם ומעצבת אותם לכדי עננים עגולים ויפים במיוחד.

העננים יוצאי הדופן הללו מביאים בכנפיהם בדרך כלל בשורות חשובות; ענני ממטוס מבשרים פעמים רבות על סופה קרובה או מערכת מזג אוויר קיצונית אחרת.

ענני הממטוס יכולים להימשך לאורך מאות קילומטרים לכל כיוון ולעיתים ניתן לצפות במראה יוצא הדופן שלהם במשך זמן ארוך עד שהם חולפים. למרות שהם עשויים להיראות חלק מהסופה עצמה, ענני הממטוס בדרך כלל אינם חלק מהמזג הקיצוני, אלא רק מבשרים על סופה עתידית שמתקרבת. לעיתים רחוקות יותר הם עלולים גם להופיע רק לאחר הסופה.

צפו:

(קרדיט: Picka Bel)

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.