מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשס״ה 30.08.2005

החסיד מרביץ תורה, וגם לגויים באמריקה

"המתאגרף היהודי וחסיד חב"ד, דימיטרי סליטה (23), המכונה 'מגן דויד' על שם הסמל שעל מכנסיו, הוכתר כאלוף צפון אמריקה באגרוף למשקל 64-70 ק"ג", על-כך מדווחים ערוצי התקשורת הישראליים. "אלפים מאוהדיו מבני הקהילה היהודית והרוסית בניו-יורק עודדו אותו בהתלהבות עד שהפיל לקרשים את יריבו בסיבוב התשיעי. היה זה ניצחונו ה-23 ברציפות של שליטא, ותואר האליפות הראשון של מתאגרף יהודי בארה"ב מזה כמעט 30 שנה". דימיטרי סליטה, אחד מהמתאגרפים הטובים ביותר בארצות-הברית כיום, שעלה בתור ילד מאוקראינה. הוא שומר תורה ומצוות, ואינו מחלל שבת ומשום כך הוא גם לא מופיע בשבתות וחגים. סליטה מקורב לרב זלמן ליברוב, שליח הרבי בפלטבוש, המהווה היועץ הרוחני האישי של המתאגרף המפורסם. עוד בנושא ב'כתבה מלאה'
החסיד מרביץ תורה, וגם לגויים באמריקה
המתאגרף היהודי דימיטרי סליטה מניח תפילין (ארכיון)
צלילים רמים של 'הבה נגילה'

סליטה נכנס לזירה כשהוא מובל בידי כוכב הרגאיי היהודי-חרדי, מתית'יהו. הקהל המשולהב זעק: "דימא! דימא!", "קדימה נער יהודי", "קדימה הפטיש היהודי", כל הכבוד נער-כשר". במהלך הקרב נשמעו צלילים רמים של 'הבה נגילה' שהפכו לחגיגה גדולה עם הנוק-אאוט המנצח.

כשהיה דימיטרי בן תשע, הגיעה משפחתו לברוקלין מאודסה שבאוקראינה. "הילדים הציקו לי מאוד", הוא מספר. "הם לעגו ללבוש שלי, למבטא שלי. הסתבכתי בהרבה קרבות. במשך השנים למדתי את השפה והתרבות. הרבה מאלה שרבתי איתם הם כיום החברים הכי טובים שלי".


"יש לי קשר אישי עם אלוהים"

עם השנים התקרב ליהדות, והפך לשומר מצוות אדוק וחבר בחסידות חב"ד. "אף פעם לא אתפשר על אמונותיי. יש לי קשר אישי עם אלוהים עליו מעולם לא התפשרתי. האגרוף מהווה חלק חשוב בחיי, אך לעולם לא יעמוד בדרכה של הדת", מבטיח דימיטרי. האלוף הטרי אינו מתאגרף בשבתות או חגים. את אימוני האגרוף הוא מבצע סמוך לבית כנסת של קהילת חב"ד. "אם מישהו רוצה לחטוף ממני מכות, הוא צריך להמתין לצאת השבת", אמר בחיוך.

בשנות ה-20' וה-30' של המאה הקודמת היוו היהודים כשליש מהמתאגרפים המקצועניים בארה"ב . עם השנים הלך ופחת מספרם. בשנת 1978 הוכתר כאלוף מיק רוסמן, מאז לא הצליח שום מתאגרף יהודי לזכות בתואר עד שבא דימיטרי סליטה, והחזיר עטרה ליושנה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ani hyty sham
כ"ו אב ה׳תשס״ה
hbachur hitareach etzli beshabat lifni kamh shanim yesh lo et ze
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.