מערכת COL | יום כ"א אדר ב ה׳תשפ״ב 24.03.2022

הפיגוע המזעזע, הרב קריביצקי הי"ד וההכנות לי"א ניסן 120 שנה

אחר מיטתו של שליח הרבי, הרב משה קריביצקי הי"ד: הרב יוסף ישראל גרוזמן והשליח הראשי לבאר שבע הרב זלמן גורליק על דמותו. וגם: הכתישה של העיר מריופול, ההכנות ליום הבהיר י"א ניסן 120 שנה - והמדורים הקבועים
הפיגוע המזעזע, הרב קריביצקי הי
תמונות: באדיבות המצלם

כמדי ליל שישי באתר COL: תכנית אקטואלית וחסידית לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הערב בתוכנית, הפיגוע הקשה בבאר שבע השבוע והטרגדיה במשפחת אנ"ש והשלוחים בעיר, עם הירצחו של הרב משה קריבצקי הי"ד.

נהיה כאן עם הרב יוסף ישראל גרוזמן שליווה לפני כשלושים שנה את הרב קריבצקי בצעדיו הראשונים ביהדות במינסק שבבאלרוס. "הוא היה אחד שענה להגדרה "איש תם ותמים" אומר הרב גרוזמן שסיים בקריאת "והחי ייתן אל ליבו-לדעת שכל הנשמות האלה שהרבי מנתב אותנו אליהם צריכות הכוונה ועזרה בצעדיהם הראשונים ושהם העניין המרכזי". 


להאזנה לתכנית >

בהמשך נשוחח גם עם הרב שניאור זלמן גורליק, השליח הראשי לעיר באר שבע שיספר על פעילותו המתמדת של הרב קריבצקי, וגם על מחשבות ההנצחה בצורת ספר תורה שיוכנס בעתיד הקרוב לבית הכנסת בשכונה בה פעל הרב קריבצקי. 

חודש ימים ללחימה על אדמת אוקראינה, והעיר מריופול מכותרת ומופגזת ללא רחמים על ידי הרוסים. נשוחח עם הרב , השליח ורבה של מריופול שיספר על המצב הקשה בעיר ועל המלחמה העיקשת על כל יהודי, כמו גם על המחשבות כיצד משנעים מצות ומזון כשר לפסח לקראת חג הפסח שמתקרב. 

עוד יום חג שמתקרב אלינו הוא י"א בניסן, 120 שנה להולדת הרבי, וערוץ יהדותון ישיק בימים הקרובים סרטון מושקע שעבדו עליו מספר שנים, שינגיש את הרבי לקהלים רחבים ולמקרבים בשפה קולחת ומרהיבה ויזואלית ותוכנית. נשמע מהרב שמואל ביסטריצקי השליח בסביון ויו"ר ערוץ יהדותון האם צריך גם כיום להנגיש את הרבי לקהל הרחב? הוא גם ידבר על העבודה הקשה לצד המחמאות שלא מפסיקות לזרום מצד גולשים מכל העולם שנעזרים בתכנים של ערוץ יהדותון במדיה. 

לאחר הפסקה ממושכת, מנדי ברונפמן חוזר במדור 'צריך עיון' עם המלצה על ספר עיוני לקראת חג הפסח.

ולסיום, הרב מנחם לאטאר, מנהל בית אגו"ח 770 בכפר חב"ד, יספר על הקהל הגדול והמגוון, מגימלאים וחיילים ועד לילדים ונוער שפוקדים את 'הנחלה של הרבי בארץ הקודש', והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו. כמובן יהיו גם ניגונים בין לבין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.