מנדי ברגר | יום כ"א אדר ב ה׳תשפ״ב 24.03.2022

"ללמוד מהרב קרביצקי את הכוח של הנתינה ומסירות הנפש"

מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, השליח הרב שניאור זלמן גורליק מספר ליוני קמפינסקי מערוץ 7 על דמותו של הרב משה קרביצקי הי"ד, שנרצח בפיגוע בבאר שבע
צילום: ערוץ 7

הרב זלמן גורליק, מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שוחח עם ערוץ 7 על דמותו של הרב משה קרביצקי הי"ד שנרצח מדריסת המחבל מפיגוע בבאר שבע כשרכב על אופניו שהיו אחד הסמלים המובהקים שלו.

"הרב משה והמשפחה שלו הצטרפו לשליחי חב"ד בבאר שבע לפני כ-15 שנים בתפקיד של ניהול הפעילות בשכונת נחל בקע שרובה היתה של עולים דוברי רוסית שעלו בתחילת שנות ה-90. העירייה נתנו לנו כבר בתקופת האכלוס שם מקום לבית כנסת והגיעו הרבה יהודים עם צימאון וחוסר ידע ביהדות וצבאו על שערינו", מספר הרב גורליק.

"ראינו צורך להביא משפחה שתגור איתם ותנהל את המקום ואז באמת הרב משה ומשפחתו הגיעו וניהלו את המקום במשך עשר שנים. בנוסף, בגלל הצורך המיוחד שהיתה בשכונה שהיתה מורכבת מהרבה קשישים ואנשים בודדים פתחנו גם בית תמחוי של 'כולל חב"ד' אותו ניהל הרב משה. חלק היו מגיעים לאכול וחלק הוא היה מביא להם לבתים", הוא מוסיף.

לדבריו, "הרב משה היה שליח חדור מטרה וידענו שכל משימה שהוא לוקח מבוצעת ללא שום פשרות והנחות. הוא היה מלא חסד ונתינה ואין אדם בשכונה שהוא לא נגע בלב שלו".

"אנחנו יודעים שהוא נפגע עם האופניים. אני חושב שמי שהכיר אותו ידע שהדבר שכל כך היה מזוהה איתו היה האיש הג'ינג'י על האופניים. למה אופניים? כי איתן הוא היה מגיע הכי מהר לכל פינה ומקום שצריך. אני חושב שביום הקשה הזה הייתי לוקח מסר לעם ישראל ממנו ללמוד את הכוח של הנתינה ושל מסירות הנפש", מסכם הרב גורליק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.