מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשפ״ב 23.03.2022

קונסול ישראל ברומניה והשליחה על פעילות חב"די בקרב הפליטים

קטע נרחב מראיון שקיים השבוע העיתון "מצב הרוח" עם קונסול ישראל ברומניה, הנמצא בגבול עם אוקראינה, עסק בפעילות השלוחים בקרב הפליטים. COL מגיש קטעים נבחרים
קונסול ישראל ברומניה והשליחה על פעילות חב
צילום: כולל חב"ד

רוני שבתאי, קונסול ישראל ברומניה, נמצא בגבול האוקראיני מאז יומה הראשון של המלחמה, ומסייע לפליטים, העניק ראיון נרחב לעיתון 'מצב הרוח' ובו סיפר על פעילות השלוחים עם הפליטים.

"משימה מיוחדת הייתה לי ולצוות, לטפל בילדים מבתי יתומים שעברו דרכנו" סיפר שבתאי. "הראשונים היו ילדי בית היתומים מהעיר ז'יטומיר בראשותו של רב העיר ושליח חב"ד שם הרב שלמה וילהלם שהגיעו בינתיים ארצה והתמקמו לפי שעה ב'נס הרים'".

גם שליחת הרבי הרבנית רישה דויטש סיפרה לעיתון 'מצב הרוח' על המאמצים המיוחדים הנעשים על ידם ועל ידי חברי הקהילה לסייע לפליטים שנמלטו בחופזה וכמעט בחוסר כל מאוקראינה אלינו לרומניה.

"עד עכשיו אנחנו עוזרים לפליטים באכסניות", סיפרה השליחה ל'מצב הרוח'. "במזון, בשמירה על הרכבים של אלה שהצליחו לבוא עם רכב ומחנים אותו בגן הילדים שלנו, במילה טובה ובעידוד. אנחנו ממש עסוקים בעבודה קשה מבוקר עד הערב.

"בין השאר קיבלנו משלוח ענק של פרטי לבוש, משחקים, מצעים ומגבות, משלוח שארגנה הגברת אנדי אילון ואמה מהעיר באיה מארה. הם פנו לחברים שלהם בגרמניה שפתחו את ליבם ומשם הגיע הכול עד לבוקרשט.

"חצי מהסחורה העברנו לנציג הסוכנות היהודית שאול גבינסקי במלון רמדה פארק המטפל במאות העולים החדשים העולים ארצה והוא מעניק להם את הדרוש להם".

השליחה המשיכה: "ערכנו לפליטים מסיבת פורים יחד עם הקהילה שלנו ועם פליטים מרחבי אוקראינה. בחגיגה הופיע בין השאר יהודי שנמלט מאודסה המדבר עברית ורוסית וסיפר את סיפור ההצלה שלו.

"בין השאר ערכנו הגרלה, שבה זכה יהודי מאוקראינה יחד עם השליח הרב יצחק רסקין, שהוא בדרך כלל שליח לסטודנטים היהודיים הלומדים ברומניה ולאחרונה הוא טיפל אישית בעשרות פליטים, כולל יהודי שסיפר בשבת גם הוא בבית הכנסת את סיפור הצלתו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.