| יום כ' אדר ב ה׳תשפ״ב 23.03.2022

בוגרי קורס מקוואות של מכון "הבינני" יצאו לשטח

בסיור מיוחד יצאו עשרות מסיימי קורס המקוואות של מכון "הבינני" לסיור השני בסדרת סיורי מקוואות על מנת להשלים את הלימוד העיוני ולפגוש בשטח את המקרים עליהם למדו. הסיור התקיים בשיתוף ובמסגרת סיורי הפיקוח של 'מרכז מקוואות חב"ד' שע"י בי"ד רבני חב"ד.
בוגרי קורס מקוואות של מכון

אל הסיור הצטרפו גם שורה של רבנים חשובים, חברי בית דין רבני חב"ד, שהגיעו לראות את בקיאות האברכים בחומר ולהשלים באופן מעשי את החומר העיוני שנלמד במהלך הקורס. בין הרבנים היו הגה"ח הרב יצחק יהודא ירוסלבסקי שליט"א, מרא דאתרא נחלת הר חב"ד קרית מלאכי והמזכיר של בית דין רבני חב"ד. הגה"ח הרב משה הבלין שליט"א רב הערים קרית גת ושדרות וחבר בית דין רבני חב"ד, הרה"ח הרב חיים אליהו גלוכובסקי שליט"א רב קהילת חב"ד רמת בית שמש ג' ומנהל 'מרכז מקוואות חב"ד', והרה"ח הרב יצחק שלמה קרביצקי שליט"א, מנהל מכון 'הבינני'.

הרה"ח הרב מנחם מענדל הבלין ראש כולל אברכים 'אהלי מנחם' חולון, שהעביר את קורס המקוואות בחודשים האחרונים הוביל את הסיור שכלל הגעה אל כמה מקוואות ולמידה בשטח כדי להשלים את החומר העיוני שנלמד בחודשים האחרונים.

אל הסיור הראשון, שהתקיים לפני כשבועיים, הצטרפו הגה"ח הרב אליהו יוחנן גוראריה שליט"א, רב העיר חולון וחבר בית דין רבני חב"ד, הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א רב קהילת חב"ד רחובות וסגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, הגה"ח הרב אברהם מיכאל הלפרין שליט"א רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים וחבר בית דין רבני חב"ד והרה"ח הרב חיים אליהו גלוכובסקי שליט"א מנהל 'מרכז מקוואות חב"ד'.

הרבנים שליוו את הסיורים התפעלו מאד מהבקיאות שהאברכים הראו בחומר בנושא המקוואות ושיבחו את מכון 'הבינני' על "המפעל החשוב שהוביל למהפכה של ממש בעולם התורני" כלשונם.

אחד המשתתפים בסיור השני שנערך אתמול, היה השליח הרב דניאל לנאו שנמלט עם משפחתו מקייב שבאוקראינה והגיע לארץ הקודש. הוא השתתף מרחוק בקורס המקוון של "הבינני" יחד עם עוד 50 משתתפים שהשתתפו בקורס המקוון. הוא אמר במהלך הסיור: "הספקנו לסיים לפני המלחמה מקווה גברים. מתפללים שבקרוב נוכל לשוב לקייב ולסיים מקווה נשים. הקורס היה מקצועי ביותר ומיוחד במינו. הכלים שקיבלתי עזרו לי לבנות מקווה מהודר ביותר".

בסיום הסיור חולקו על ידי הרבנים תעודות "מפקח מקוואות מוסמך" מטעם המכון לתלמידים המסיימים את הקורס בהצלחה.

קורס המקוואות של מכון "הבינני" הוא קורס מהפכני של ממש – הוא כולל 22 שיעורים במהלכם לומדים את ההלכות ונפגשים עם מספר רב של רבנים ועם מספר קבלנים על מנת להשלים את לימוד ההלכות באופן המעשי. כל הלומדים בקורס קיבלו חוברת מסודרת של סיכום החומר. וכך הלומדים קיבלו כלים מעשיים הן בתחום ההלכתי, וכן בתחום הפרקטי וההנדסי. הקורס המקוון התקיים הן בשפת העברית, הן בשפת האנגלית, כאשר 50 תלמידים השתתפו בכל אחד מהקורסים.

 קורס זה מצטרף לקורסים הרבים שהמכון מעביר בשיטה הייחודית שפיתח והפכו לשם דבר בשנים האחרונות. במסגרת הקורסים של המכון מועברים שיעורים בצורה ברורה על ידי גדולי הרבנים תוך שימוש במצגות, תרשימים, חומרי עזר מאירי עיניים וחוברות סיכום מיוחדות המסייעים בסיכום הלימוד, בהבנתו ובזכירת החומר הרב.

מנהל מכון 'הבינני', הרב יצחק שלמה קרביצקי, אמר לאחר הסיור המיוחד: "שלוחים רבים שעברו את הקורס סיפרו לי כי לא מבינים איך יכלו לתפעל מקוואות לפני שעברו את הקורס המקיף הזה. משמח לראות שהלימוד ההלכתי הרציני מתחבר בסופו של דבר אל השטח ואל הפן המעשי שלו".

חבר בי"ד רבני חב"ד הגה"ח הרב משה הבלין אמר לאחר הסיור:

"התפלאתי לראות אברכים ובעלי בתים יודעים את הלכות מקוואות היטב כל כך, ההערות שהם העירו מראים על הבנה ובקיאות נפלאה. דבר חשוב מאוד שכל אחד בביתו ובקהילתו ידע הלכה, ומכון 'הבינני' נותן את הכלים לזה".

הרב משה גולדברג, אדריכל מקוואות, ומנהל מוסד "טהרם" שהשתתף בסיור הראשון אמר: "למדתי ולימדתי בהרבה קורסים ביניהם בהלכות מקוואות. כזה קורס מקף יסודי ומקצועי כמו קורס של מכון 'הבינני', מעולם לא ראיתי".

כבר עכשיו כבר יש הרבה ביקוש והיענות לקראת הקורס הבא שיתחיל מיד לאחר חג הפסח.

>>לרישום ליום הפתוח של הבינני<<

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.