מנדי ברגר | יום כ' אדר ב ה׳תשפ״ב 23.03.2022

פרשת שמיני: כך נזהה נכונה מיהו גדול הדור | הרב זושא וולף

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור לפרשת שמיני, מליקוטי שיחות חלק יא, בה הרבי מבאר את עומק ברכת משה ואהרן לישראל, "יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם", והשוואה בינה לברכה שבפרשת פקודי, והלקח מכך שגם לאחר השלמת המשכן נדרשו ישראל להביא את המלאכה לנשיא הדור, וכיצד ניתן לאבחן מיהו ה"חכם שבעיר" אליו מביאים את עבודתנו הרוחנית
פרשת שמיני: כך נזהה נכונה מיהו גדול הדור | הרב זושא וולף

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושלוש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור לפרשת שמיני, מליקוטי שיחות חלק יא, בה הרבי מבאר את עומק ברכת משה ואהרן לישראל, "יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם", והשוואה בינה לברכה שבפרשת פקודי, והלקח מכך שגם לאחר השלמת המשכן נדרשו ישראל להביא את המלאכה לנשיא הדור, וכיצד ניתן לאבחן מיהו ה"חכם שבעיר" אליו מביאים את עבודתנו הרוחנית.

ברכת משה ואהרן לישראל בסיום ימי המילואים "ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו" * ומנין לרש"י שהברכה שמשה רבינו בירך את בני ישראל בסיום מלאכת עשיית המשכן, היה הברכה "יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם?" * ההשוואה וההבדל בין נוסח הברכות בפרשת שמיני והנוסח בפרשת פקודי * האם ישראל ציפו לאמירת "ישר כח" ממשה על נדבותיהם למלאכת המשכן? * ומדוע בני ישראל היו חייבים את הסיוע של משה בהקמת המשכן? * האם יהודי יכול להגיע לשלימות עבודתו הרוחנית בכוחות עצמו? * מה המקור בתורת הנגלה לכך שכל יהודי חייב להיות קשור לרבי? * ומהם שני התנאים לזהות את הצדיק האידיאלי להיות מקושר אליו? * ומתי משה משתתף עם כל יהודי במלאכתו הרוחנית? * כך נזהה נכונה את "גדול הדור" אליו ראוי להתקשר.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.