מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשפ״ב 22.03.2022

על קידוש השם: שליח הרבי הרב משה קרביצקי הי"ד נרצח בפיגוע

בלב קרוע ובזעזוע עמוק התקבלה הידיעה על הילקחו לשמי רום של הקדוש, הרב משה קרביצקי הי"ד, שנרצח באכזריות בפיגוע שאירע בבאר שבע • פעל במשך שנים כשליח הרבי, וניהל את בית התמחוי של 'כולל חב"ד' בעירו • עדכון: הלוויתו תתקיים הערב (ד') בשעה 19:00, בבית העלמין החדש בבאר שבע
על קידוש השם: שליח הרבי הרב משה קרביצקי הי
הרב קרביצקי

בלב קרוע ומורתח ובצער רב התקבלה הערב (שלישי) הידיעה המרה והמזעזעת על הירצחו של שליח הרבי בשכונת נחל בקע בבאר שבע, הקדוש הרב משה קרביצקי הי"ד, בעודו רוכב על אופניו, בידי מחבל נתעב וצמא דם.

הרב קרביצקי שהתקרב לחב"ד בשנות הנו"נים בבלארוס, על ידי הרב ישראל יוסף ותמר גרוזמן, עלה לימים לארץ, התחתן והיה חבר בקהילת חב"ד בבאר שבע, שם פעל במשך שנים כאחד משליחי הרבי בעיר, בעיקר בקרב דוברי הרוסית. בנוסף הוא ניהל את בית התמחוי בשכונה מטעם 'כולל חב"ד', בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים.

הותיר אחריו את יבדלוחט"א רעייתו מרים וארבעה ילדים.

השליח הראשי בבאר שבע הרב שניאור זלמן גורליק ספד לו הערב בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו יבדלחט"א את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

הרב מנדי בלוי מ’כולל חב”ד’, ספד הערב לרב קרביצקי הי”ד: “הנרצח היה מסור בכל מאודו לקשישים העולים, תושבי נחל בקע, שהיו סועדים מידי יום בבית התמחוי שלנו”.

הרב שלום דוכמן, מנהל כולל חב"ד: "זכיתי להכיר מקרוב את הרב קרביצקי ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מידי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה. הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי 'כולל חב"ד'".

בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע פרסמו הודעת אבל על הירצחו: "בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שליחי הרבי בעיר וקהילת חב"ד כולה המומים, כואבים ומבכים מרה את הירצחו בפגיעו הנורא על קידוש השם של אחינו ורעינו, השליח הקדוש הרב משה קרביציקי ע"ה מפעילי בית חב"ד הנמרצים לאורך שנים ארוכות".

בבית חב"ד הוסיפו ותיארו: "איש צנוע, עניו ובעל מידות טובות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות שכל כולו למען הקהילה.
כיהן כשליח בשכונת נחל בקע בעיר וניהל שנים רבות את בית התמחוי בשכונה מטעם "כולל חב"ד".

בפיגוע המשולב של דריסה ודקירה נרצחו ארבעה בני אדם, כאשר מחבל בדואי בן 34, תושב חורה, דרס ודקר בשלושה מוקדים ליד המרכז המסחרי ‘ביג’ בדרך חברון בבירת הנגב. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה.

הנרצחים מלבד הרב קרביצקי, הם לורה יצחק בת-43, אם לשלוש בנות, תושבת באר שבע. דוריס יחבס בת-49 אם לשלושה ילדים ממושב גילת, ומנחם יחזקאל מנוחין בן 67.

*

עדכון: הלוויתו תתקיים הערב (ד') בשעה 19:00, בבית העלמין החדש בבאר שבע. 

המשפחה תשב 'שבעה' בבית המנוח - רחוב מבצע משה 9/16 באר שבע.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אוי
כ' אדר ב ה׳תשפ״ב
אני זוכר אותו בצעירותו אצל ר מוטל קוזלינר
בנחלת הר חבד..
עדין.
הי"ד
2.
לא להאמין !
כ' אדר ב ה׳תשפ״ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.