אתר 970 | יום י"ט אדר ב ה׳תשפ״ב 22.03.2022

30 יום קודם החג: מנכ”ל הנמל דאג והמכולה תגיע לפסח

מכולה המיועדת לקהילה היהודית בסינגפור לליל הסדר נתקעה בנמל חיפה, והיה חשש ממשי שלקהילה בחו"ל לא יהיו את מוצרי המזון לחג. מנכ"ל הנמל נרתם והנס התחולל. 
30 יום קודם החג: מנכ”ל הנמל דאג והמכולה תגיע לפסח
צילום: דוברות נמל חיפה

בקשה חריגה כמו זו שקיבל מנכ”ל נמל חיפה מנדי זלצמן, במהלך חג הפורים, הוא לא ישכח עוד הרבה זמן, בעיקר בגלל הסוף הטוב של הסיפור. אל זלצמן הגיעה בקשה בזו הלשון: “אנו נמצאים אמנם בפורים אבל זקוקים לעזרתך הבהולה בקשר לחג הפסח”.

לאתר 970 נודע כי לפני שבועיים, אנשי חב”ד העמיסו מכולה עם כל צרכי הפסח עבור בית חב”ד והקהילה היהודית בסינגפור, כפי שנוהגים לעשות מידי שנה, אולם משהו לא צפוי התרחש השנה. המכולה שהועברה לנמל חיפה כבר לפני שבועיים, חיכתה לעלות על האונייה המיועדת, אולם ההפלגה בוטלה ונדחתה. אנשי חב”ד שעקבו אחר ההפלגה הבאה עדיין לא חששו, שכן על פי החשבון שלהם גם עם האיחור שנוצר, המכולה צפוייה להגיע שבוע קודם הפסח.

אלא שבימים האחרונים השתנו הדברים. מעקב אחר האונייה שהייתה אמורה לקחת את המכולה, הביאה להבנה שאם לא יקרה נס המכולה לא תיהיה בבית חב”ד לפני פסח.

אלעזר הולצמן, מי שהיה אחראי מטעם חב”ד למשלוח הקונטיינר לסינגפור, התקשר אל השליח במדינה וסיפר בצר לו את המצב. לרגעים אחדים חשבו להוציא את המכולה מנמל חיפה, לפרק את המוצרים ולשלוח לפחות את חלקם במשלוח אווירי למרות העלות הגבוהה. הנזק הכספי לצד העובדה שרבים מהמוצרים לא יגיעו אל בית חב”ד ואל הקהילה היהודית, הביאו את אלעזר לנסות לעשות כל דבר כדי לדאוג לקהילה היהודית הרחוקה, ובכל זאת לשלוח את המכולה על גבי אונייה.

שיחות טלפונים עם בכירים בחברת צים, הביאו אותו להבין שרק נס יכול לעזור כאן, שכן מדובר במשלוח שחייב לצאת בפורים כדי להספיק להגיע לנמל המצרי שבפורט סעיד ומשם לעלות על אונייה לסינגפור.

הולצמן החליט לפנות ישירות למנכ”ל צים אלי גליקמן, ולנסות דרכו לחולל את השינוי. גליקמן ביקש ממזכירתו טל קומיסר לנסות לעזור לאנשי חב”ד, זו הפעילה את סער דותן, סמנכ”ל בכיר בצים, שניסה גם הוא לפעול. אלא שהרבה לא היה ניתן לעשות במסגרת הקיימת.

בשלב זה, פנה הולצמן אל שליח חב”ד בחיפה הרב דובי גינזבורג, וביקש את עזרתו בשל קשריו עם מנכ”ל הנמל מנדי זלצמן. הרב גינזבורג שלח לזלצמן ששהה בחו”ל את הסיפור בתמצות, וכששמע הוא החליט להירתם בכל מאודו כדי לעזור ולדאוג שלקהילה היהודית בסינגפור יהיו את המצרכים לפסח.

במהלך חג הפורים דאג זלצמן על מנת שהמכולה תעלה על אונייה שהפליגה ביום חמישי לנמל המצרי, ובבוקר יום שישי האונייה הגיעה לתחנת הביניים בדרך לסינגפור.

בשיחה עם הולצמן הוא אומר לאתר 970: היה כאן משהו על טבעי וניסי. “כשדיברתי עם אחד הבכירים בצים הוא אמר לי שהוא לא רואה אפשרות שיצליחו. השבתי לו שאצלנו בחב”ד אין בלקסיקון מושג כזה של הרמת ידיים. תראה שיהיה נס. אותו בכיר השיב לי: “גם נס צריך שמישהו יעשה אותו”. הולצמן ממשיך ומספר: “בקריאת מגילה לא הייתי מרוכז וכל הזמן חשבתי מה אני עושה, בסוף הגעתי אל מנדי זלצמן, הובטח לנו שלמחרת בבוקר יבדקו מה ניתן לעשות, ואחה”צ קיבלתי את ההודעה שהמכולה נמצאת על האונייה ובערב תפליג לפורט סעיד”.

הולצמןמסיים את השיחה עם אתר 970 ואומר: “מנכ”ל הנמל עשה כאן מעשה עצום שאי אפשר לתאר בכלל. בע”ה המכולה תגיע בזמנה ובסינגפור יחגגו את הפסח כהלכתו”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.