מנדי ברגר | יום י"ט אדר ב ה׳תשפ״ב 22.03.2022

ארגנטינה: הכנסת ספר תורה לע"נ הרב חנניה יוסף אייזנבך ז"ל

ארגנטינה חגגה אמש ברוב פאר והדר את סיום והכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לעילוי נשמתו של הגאון החסיד הרב חנניה יוסף אייזנבך ע״ה שעמד במשך שנותיו האחרונות בראש הכולל ובית המדרש ״אוהל יוסף משה״ בעיר הבירה בואנוס איירס
ארגנטינה: הכנסת ספר תורה לע

ארגנטינה חגגה אמש ברוב פאר והדר את סיום והכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לעילוי נשמתו של הגאון החסיד הרב חנניה יוסף אייזנבך ע״ה שעמד במשך שנותיו האחרונות בראש הכולל ובית המדרש ״אוהל יוסף משה״ בעיר הבירה בואנוס איירס. 

האירוע התקיים בנוכחותו של בנו שיבדלחטו״א, הרב שמעון בן ציון אייזנבך, שהגיע במיוחד לארגנטינה על מנת להשתתף בשמחה, ובהשתתפות רבני הקהילות השונות ושלוחי הרבי מרחבי ארגנטינה. 

לאחר כתיבת האותיות האחרונות יצא הקהל לריקודים ומחולות ברחובה של עיר ביחד עם הספר תורה החדש ושאר ספרי התורה, ומשם הכניסוהו בלווית עם רב לאולם הגדול של בית המדרש "אוהל יוסף משה".

את הטקס הרשמי פתח המנחה הרב מנחם מענדל גורעוויטש אודות הקשר המעניין שמצא בין סיום ספר תורה לבין השיעור היומי ברמב"ם ולאחרי ההקפות וסעודת המצווה נשאו דברים: נציג ארגון הקהילה היהודית הרב יונתן אלפיה, השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט, פטרונו של הכולל הרב חיים לפידות, ראש כולל ׳יסוד הדת׳ הרב עזרא דואק, משפיע ישיבת חב״ד בבואנוס איירס הרב אשר פרקש ואיש החסד ר׳ לוי לפידות.

כמו כן השתתפו באירוע, הרב משה אקשטיין רבה של קהילת סאטמער בעיר, הרב עזרא דואק מרבני הקהילה הספרדית, הרב יוסף יצחק פייגעלשטאק רבה של קהילת חב״ד ועוד רבנים נוספים. 

במהלך האירוע להקת ׳שירה וזמרה׳ ביצעה עיבוד מוזיקלי מיוחד עם ניגונים הקשורים במיוחד עם חייו של הרב אייזנבך ע״ה, כמו ה"ניגון הגדול" לר׳ אהרון מסטראשעלא שהיה ניגון שהוא מאוד אהב וחיבב, הניגון "ומלאה הארץ" הקשור לסיום הרמב״ם שהיה מהעניינים שהרב אייזנבך ע״ה היה לו ׳קאך׳ גדול בו במשך כל השנים, הניגון המושר בימים נוראים "הנה כחומר" שקיבלו ישירות מהמשפיע שלו הרב שלמה חיים קסלמן ע״ה ומאוד הרבה לנגנו, ניגון "הצמח צדק" שבלימוד שיטתו בנגלה הרבה לדבר, ועוד ניגונים רבים נוספים.

בתור תשורה קיבלו המשתתפים מחזיק מפתחות מעור, עם פיסת בד מהמעיל של הספר תורה, כמקובל על פי המובא באגרות קודש של אדמו"ר הריי"ץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.