מנחם קרביצקי | יום י"ז אדר ב ה׳תשפ״ב 20.03.2022

הפינה של יוחנן בפסח אנ"ש סלוניקי

לא פשוט לתפוס את השף יוחנן למביאסי בימים אלו. הוא כמו כל הצוות של "פסח אנ"ש סלוניקי" לא נחים לרגע. חלקם עונים לפניות הרבות המגיעות מ-4 יבשות, חלקם עומדים בקשר רציף עם הנהלת "ארמון הנשרים" היוקרתי על הסידורים האחרונים במלון, ואחרים עוברים על רשימת המוצרים לוודא שהכל נמצא בדרך לסלוניקי לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה.
הפינה של יוחנן בפסח אנ
תמונה, מלון Eaglespalace

פנינו לר' חיים רכס, סוכן נסיעות וותיק המלווה קבוצות לחו״ל זה שנים רבות:

מה נשתנה פסח סלוניקי מכל שאר הנופשים המאורגנים בארץ ובחו"ל?
ראשית כל, הוא מדגיש, לקחנו על עצמנו לאפשר לכל חסיד חב״ד לשמור על ההידורים המסורתיים מבית אבא ככל האפשר. זה קורה תחת השגחתו של הרב אברהם ברוך פעווזנער שליט"א רב קהילת חב״ד בפאריז צרפת, העומד בראש מערכת הכשרות אותה ייסד אביו אב"ד ליובאוויטש הרב הלל זצ"ל, שפסיקותיו ההלכתיות וגאונותו בתורה ובחסידות, יחד עם הקפדה חסרת פשרות בתחום הכשרות עשו להם שם הרבה מעבר למדינת צרפת, וברחבי יבשת אירופה.

אהרון כהן (צרפת) מיזמי פסח אנ"ש: לאחר שנים רבות שאני עוסק בתחום הנופש לפסח (ולא רק) בצרפת ובמקומות שונים באירופה, במשך הזמן הגיעו אלי פניות של חסידי חב״ד שביקשו לארגן גם להם נופש פסח עם כשרות חב"דית. השנה החלטתי להרים את הכפפה ולתת בעז"ה את הטוב ביותר הן מבחינת רמת הנופש, הארוחות, החדרים והסוויטות המפנקות, והן ברמת הכשרות. קיבלנו על עצמנו את דרישות הכשרות של הרב פעווזנער שליט"א, עם כל החומרות והמנהגים שחדשים לנו יחסית לכשרויות אחרות, כל זה כדי שגם אנ"ש יוכלו ליהנות מרמת הנופש הגבוהה של החברה שלנו.

ידענו שלפנינו עומד אתגר לא פשוט - להגיע לרמת אירוח של 5 כוכבים, ביחד עם כשרות ברמה בלתי מתפשרת, למען רווחת קהילת אנ"ש. כשהמוטו המלווה אותנו - כשרות קפדנית לא על חשבון "5 כוכבים" וחמישה כוכבים לא על חשבון הכשרות.


לפרטים נוספים ולהזמנות לחצו כאן>>>


איך באמת עושים את זה?
דבר ראשון, אומר חיים רכס, הצוות כולו כפוף להנחיות הרב, לא רק המשגיחים אלא גם עובדי המטבח והנהלת המלון יודעים שהמילה האחרונה היא של נציג הרב. הדבר כרוך בעלויות גבוהות, אך מאחר שהמטרה שלנו היא כשרות של 5 כוכבים, אנו עושים הכל על מנת לעמוד בדרישות הכשרות המנהגים וההידורים ככל האפשר.

במה זה מתבטא?
תסתכל על הרשימה הזו, אומר השף יוחנן למביאסי, יש פה געפילטע פיש, מיונז, קטשופ, טונה, רסק עגבניות, מיץ תפוזים, רכז לימון, קונפיטורות, עוגיות לפסח, יוגורט בטעמים, חומץ יין, פיקלס במלח, לפתן פירות, גלידה ועוד ועוד. זה בטח רשימת המוצרים שאתם מזמינים, אני אומר. לא, אומר יוחנן, אלו המוצרים שאנו מכינים בעצמנו מאל"ף ועד תי"ו במטבח המלון רחב הידיים הכשר לפסח. אנו לוקחים את חומרי הגלם ומכינים בעצמנו קונפיטורות, דגים שונים, מיונז, גלידה, קטשופ מעגבניות מקולפות, וכו' זאת על פי הנחיית הרב להימנע ככל האפשר ממוצרים תעשייתיים כמסורת אנ"ש.

אז למה מופיעים ברשימה 3 פעמים געפילטע פיש? אני מקשה.

יוחנן מחייך ומשיב לי כממתיק סוד, גם זה כדי לאפשר לכל אחד לשמור על ההידורים מהבית. אנו עושים עוד 2 סוגים של געפילטע, ללא שמן, וללא סוכר, על פי הנחיית הרב שבכל ארוחה יהיו כמה תבשילים ללא סוכר, וללא שמן לשומרי החומרות הללו. גם בארוחת הבוקר יש תפריט עשיר של דגים פשטידות וירקות למי שנשמר ממוצרי חלב בפסח.

דבר נוסף, אומר אהרון כהן, לקראת הפסח דאגנו לכלים חדשים לגמרי לכל תקופת החג. כולל צלחות, כוסות, סכו"ם ועוד, כמות כפולה גם לחלבי וגם לבשרי, ומדובר במערכות חרסינה יוקרתיות הכוללות צלחות נפרדות של 4 מנות בכל ארוחה. עוד מוסיף חיים רכס, אנו מכשירים כמה מטבחים נפרדים במתחם המלון, כך שאת הארוחות שלפני החג מכינים במקום אחר לגמרי מהמטבח של פסח, עם צוות וכלים נפרדים לגמרי.

יש נופשים שבהם מספקים לארוחת צהריים 'לאנצ' בוקס' עם סנדביץ' וכדומה, מה קורה אצלכם?

תסתכל בעצמך על התפריט שלנו, אומר אהרון כהן, ותוכל לראות שארוחת צהריים אצלנו היא ברמה ובכמות שלא תמצא במקומות אחרים גם בארוחות של יום שלם:
צזיקי, חצילים, עגבנייה קלופה, מלפפון, חסה, גזר, פיקלס, פלפל אדום קלוף, פלפל ירוק קלוף, בצל, שרי קלוף. סלק עם אשכולית אדומה, ירקות עם רוקט ועגבניות, חצילים עם עגבניות, סלט תפוחי אדמה עם כמהין, פטריות במרינדה. סלק צלוי עם גרעיני רימון, סלמון ברוטב קיסרי, גזר עם תפוז מיובש, מלפפון עם חומץ יין, עגבנייה קלופה עם שמן זית, ירקות ברוטב תפוז מתקתק, 

עוף טריקולור בסגנון הודי, פלפלים קלויים בשום טרי ושמן זית, סלט תפוחי אדמה עם דבש, בורשט, מרק תפוחי אדמה, סרדינים בגריל. עוף בולונז, סמירניקה בקר קופטה, צ'יפס, תפוחי אדמה ליאוניז, חצילים ברוטב.

זה רק חלק מהתפריט, אומר השף יוחנן, ומוסיף, במשך השנים כשבישלתי בבתי מלון בארץ ובחו"ל, בפסח היתה לי פינה קטנה במטבח, שם הייתי מבשל לעצמי את האוכל לפי מנהגי חב״ד שאני נוהג בבית. למרות שהמטבח היה ללא קטניות וכו' ובכשרויות כאלו ואחרות, זה לא הגיע לרמה שהייתי יכול לאכול שם. השנה בשיחתי עם נציג הרב, הוא אמר לי שעל המטבח כולו להיות ברמת ההידור של חומרות הפסח, לא פחות מהפינה שלי במלונות אחרים..


לובי המלון


ומה בקשר למלון עצמו, הריזורט, החופים, האטרקציות, הפעילויות - לא שמענו מכם כמעט מילה?
האמת היא שאפשר לספר הרבה על המלון בוטיק the eagles palace שנמצא באחד המקומות הראשונים של סקרי שביעות רצון ובחוות דעת באתרים כגון trip advisor ועוד.
יש במתחם המלון שפע של פעילויות לילדים ולכל המשפחה, החל מבריכות שחייה לכל הגילאים, חוף ים פרטי, ספא מודרני, חדרי כושר, מרחבי דשא, מגרש משחקים, משחקייה לילדים ושירותי שמרטפות, מועדון ספורט ימי, טיולים מרתקים ועוד.

בנוסף התוכנית שלנו עמוסה בשיעורים והתוועדויות, מופעי שירה וזמר עם אמן הרגש החב"די ר' אהרון סיטבון, הרצאות לנשים ולגברין עם השף יוחנן למביאסי ועוד, מופעים לכל המשפחה עם הקוסם שלומיקו, ועוד ועוד, וכל זה מתוך אווירה של חירות ושמחה, עם ערבי ניגונים ומחול חסידיים.
תוך כדי שאנו משוחחים, הגיעה שיחת טלפון מצרפת ומחילופי הדברים הבנתי שעל הקו נמצא הרב פעווזנער, שעוקב באופן אישי אחר ההכנות לקראת הפסח. ניצלתי את ההזדמנות וביקשתי לשאול את הרב, איזה מסר ברצונו להעביר לאורחי פסח אנ"ש סלוניקי? 

הרב פעווזנער: בראשית דבריי אומר שעל כל אחד מאנ"ש לדעת שאין לוותר על החומרות וההידורים בפסח, הן בבית והן כשנמצאים מחוץ לבית. והדבר נוגע ומשפיע למשך כל השנה, ועדיף לכתחילה להיות בבית בחג הפסח. אך גם מי ששוהה בחג מחוץ לביתו עליו לוודא שהוא במקום שיש לו אפשרות לשמור על מנהגי והידורי חב״ד של פסח.

הסיבה העיקרית שנעתרתי להעניק את ההשגחה לחג הפסח היא, שבתור רב הקהילה מוטלת עלי האחריות לדאוג לא רק לאותם משפחות ש"מסודרות" מבחינת הידורים ויכולות לחגוג בביתם את חג הפסח עם כל המנהגים וכו', אלא גם ובעיקר לאותם אלו שאין באפשרותם לעשות את הפסח בבית מסיבות שונות, והאפשרות היחידה העומדת בפניהם היא להיות במקומות כגון בתי מלון. מניסיון של שנים עברו, קרה שמשפחות מאנ"ש נאלצו להתפשר ברמת הכשרות שלהם, שלא לדבר על חומרות ומנהגי חב״ד, כדי לעבור את החג.

לכן, כשעמדה על הפרק האפשרות של מקום ראוי לשמו לחגוג בו את חג הפסח עם ההידורים לפי הדרישות שלנו, נעתרתי להעניק השגחה, כי הרי יש בזה תיקון גדול לכל אותם אלו שבכל אופן לא יעשו את החג בביתם, שיוכלו לחגוג את הפסח ברמת הידור גבוהה ככל הניתן. וכן לאותם אלו שרוצים לחגוג את הפסח לפי מנהגי חב״ד באופן של 'מעלין בקודש'.

אני אישית מתכוון להיות במקום בפסח בעז"ה, כדי לפקח מקרוב על צוות המשגיחים ותהליך ההכשרה והבישולים, ולתת מענה לכל עניין שיתעורר במשך כל החג. בנוסף, כמה מחברי קהילתי כבר ביקשו ממני למסור שיעורים ולהתוועד איתם במהלך החג, הרי בוודאי שזו יוזמה חשובה, וכל האורחים מוזמנים להשתתף בשיעורים ובהתוועדויות.

ויהי רצון שעוד השנה נזכה "לאכול שם מן הפסחים ומן הזבחים" בירושלים עיר הקודש יחד עם משיח צדקנו בקרוב בימינו ממש.


לפרטים נוספים ולהזמנות לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.