| יום י"ג אדר ב ה׳תשפ״ב 16.03.2022

הרב מרקוביץ' חזר לקייב המופצצת לחגוג פורים בקהילתו

רבה של העיר קייב ושליח חב"ד הרב יהונתן מרקוביץ' חזר לעיר המופצצת, ממנה נמלט רק לפני שבוע • "לא יכולתי להשאיר את היהודים שנותרו לבד. מי שלא ברחו אלה החולים, ניצולי שואה וקשיי היום" • צפו בתיעוד מקייב המופצצת.
הרב מרקוביץ' חזר לקייב המופצצת לחגוג פורים בקהילתו
צפו בוידאו:


המלחמה ממשיכה להשתולל בקייב, תורות ענק ביציאה מהגבולות ואנשים רק מחפשים דרך למלט עצמם מהתופת. אך רבה של העיר קייב חזר לשם ביודעין על מנת להיות עם היהודים בחג הפורים. "אני רק אהיה הצינור, אבל אתם תהיו מלאכים", אמר הרב מרקוביץ. 
 
 
בסרטון שפרסם הרב מרקוביץ' מקייב המופצצת הוא אומר "בבקשה חברים יקרים תעזרו לי להעביר להם את העזרה שלכם". לאחר שברח לארץ בעקבות המלחמה הקשה, החליט הרב מרקוביץ במעשה אמיץ לחזור לעיר יחד עם בנו יחזקאל לקראת חג הפורים, על מנת לדאוג לפליטים היהודים ולמי שלא יכול היה לעזוב – בניהם ניצולי שואה, קשישים ומי שלא אפשרו להם לברוח ונמצאים בפחד.
 
"ביקרנו במחנה פליטים ופגשנו שם עשרות משפחות שלפני זה היו חברי קהילה מכובדים, והיום הם נמצאים במחנה פליטים, עקורים. הם זקוקים לעזרה שלנו. ההרגשה שלהם היא כמובן מאד קשה - אנשים שהיו רגילים לעזור נהיו נצרכים וזקוקים לעזרה שלנו. במקום שאני אגיע אליהם ואספר להם על הפעילות המדהימה שלנו כדי שיעזרו לנו, אני צריך להגיע אליהם, לעזור להם ולתת להם כספים ואוכל. ברור שההרגשה שלהם קשה, אבל גם ההרגשה שלי היא מאד קשה. אני יודע באיזה מצב הם היו קודם ואיזה מצב הם עכשיו".
 
הרב מוסיף כי "הגמרא אומרת שכשמגיע עני שהיה קודם עשיר, צריך לעזור לו לפני שעוזרים לעני שהיה תמיד עני. כי העשיר היה ברמת חיים שונה והא סובל הרבה מהשינוי, אבל יש לו גם אפשרות לתת עזרה אחר כך, שכשיהיה שוב עשיר וימשיך לעזור".
 
מאז תחילת המלחמה בית חב"ד ממשיך להיות פעיל כל הזמן תחת ההתקפות באוקראינה ולסייע ליהודיי העיר. "איך שהגענו לבית חב"ד עם האוכל, התרופות והמזוודות, ישר היתה אזעקה".

צפו בוידאו:

 
"אנחנו מבינים שזה קשה ומסוכן, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה כי לצערנו אין מי שייעשה זאת", אומר הרב. "הגענו לקייב על מנת שנוכל לשמח את היהודים, לשמח כפשוטו. לא רק בשביל פורים – משלוח מתנות, מתנות לאביונים ומקרא מגילה, אלא פשוט לשמח אותם: להביא אוכל ותרופות על מנת שיהיו בריאים וחזקים. להזכיר להם שהקב"ה שומר עלינו ושלח להם את התרופה שלהם".
 
"בבקשה חברים אנו צריכים את עזרתכם כדי שנעזור להם", מדגיש הרב. "הם השאירו הכל מאחוריהם. הם היו חייבים לברוח בלי שום דבר. נכנסו חיילים לביתם והרגו מי שנשאר. יש מי שלקחו להם אפילו את בגדיהם והפשיטו אותם. זה מאד קשה לשמוע את זה אבל אלו חיינו פה היום". 
 
הרב מסיים בבקשה: "אני מאד שמח שהקב"ה בחר בי להיות השליח שלהם שיציל אותם. אבל הקב"ה בוחר גם בכם להיות השליחים שלהם תוכלו לעזור לי לעזור להם. אני רק אהיה הצינור, אבל אתם תהיו מלאכים". 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.