COL | יום י"ג אדר ב ה׳תשפ״ב 16.03.2022

"מצפים לנס כמו בפורים": שידור חי מקריאת המגילה בדנייפרו

"מצפים לנס כמו בפורים": בקהילות היהודיות באוקראינה יחגגו בצל המלחמה: בקייב, אודסה, לבוב, ז'פרוז'ה, זיטומיר ועוד • במרכז היהודי הענק, 'מנורה' בדנייפרו, יקראו את המגילה עם שליח חב"ד ורבה הראשי של העיר הרב שמואל קמינצקי, ושידור חי יועבר כאן ב-COL
'מרכז מנורה' חב"ד בדיינפרו (ארכיון COL)

בערים המרכזיות באוקראינה ינסו לשמוח גם בחג הפורים השנה, עד כמה שניתן.

הרב יונתן מרקוביץ יקרא את המגילה בכמה נקודות בקייב, בפני מאות יהודים שנמלטו מבתיהם ומצאו מקלט בכמה מבנים של חב"ד בעיר. כיוון שקייב תחת עוצר הרב קיבל מדבקה מיוחדת שמתירה לו להסתובב ברחבי העיר. יתר יהודי העיר שספונים בבתיהם יצטרפו לקריאת המגילה שתשודר גם בזום. כמו כן ייערכו קריאות מגילה בנקודות נוספות ברחבי עיר הבירה האוקראינית.

גם באודסה יציינו את פורים: שליח חב"ד ורב העיר הרב אברהם וולף חזר לאודסה אחרי שהצליח להעביר בשלום 120 ילדים מבית היתומים שלו אל מחוץ לגבולות המדינה. יחד איתם הוא חילץ גם 140 נשים וילדים שבעליהן לא יכלו לצאת את המדינה נוכח חוק הגיוס במצב המלחמה. "העיר פשוט ריקה, אבל אנחנו כאן כי זה התפקיד שהוטל עלינו בידי הרבי מליובאוויטש. הלילה נזדרז לקרוא במגילה כדי לאפשר למתפללים האמיצים שיגיעו לבית הכנסת לחזור לבתיהם עד העוצר וגם מחר נעשה את סעודת הפורים מוקדמת כדי לסיים לפני שהעוצר נכנס, ב-20:00". לדברי הרב וולף, "10 אלף יהודים נמלטו מאודסה אך עדיין נמצאים כאן 30 אלף מחברי הקהילה וננסה להגיע לכמה שיותר מהם בכפוף למצב ולמגבלות. בין היתר נקרא המגילה וננסה לחגוג עם 50 ניצולי השואה שנמצאים בבית האבות שלנו - שהצעיר בהם הוא בן 91.."

גם בערים אחרות, כמו בלבוב, ז'פרוז'יה, אוז'גורוד, קריבוי-רוג, ז'יטומיר וכמובן שבערים במערב המדינה שנהנות לפי שעה מהשקט התקיימו החגיגות. בלבוב תתקיים קריאת המגילה וכן מסיבת פורים בכמה מוקדים - גם בבית הכנסת וגם במרכז שמארח פליטים דוברי עברית ועיתונאים מישראל.

חלק מהרבנים, שליוו את בני משפחותיהם וקהילותיהם אל מחוץ לאוקראינה, שבו במיוחד כדי לקרוא במגילה ליהודים שנשארו בערים שבהן הם פועלים. באוז'גורוד למשל - העיר המערבית ביותר באוקראינה, על גבול סלובקיה, נערכה קריאת מגילה המונית למאות פליטים שהגיעו לעיר.

חב"ד דאגה גם לעולים ארצה וקיימה אמש אירוע פורים גדול לפליטים באולם 'בית רבקה' בכפר חב"ד. גם במולדובה השתתפו מאות בקריאת המגילה שערכו שלוחי חב"ד בקישינב עבור הפליטים; היום תתקיים סעודת פורים חגיגית ב-3 מתחמי ההארחה ששכרה חב"ד במולדובה עבור הפליטים.

ההכנות לחג החלו כבר לפני חודש, כאשר מטעם "פדרציית הקהילות היהודית באוקראינה" שמרכזה בעיר דנייפרו נשלחו משלוחי מנות ורעשנים, אוזני המן, מתנות ובקבוקי יין כשרים למהדרין ואפילו מסכות לעשרות ערים במדינה.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה, אמר: "אנחנו בטוחים שכמו בסיפור המגילה, הנס יגיע. למרות המצב המאתגר פעלנו בשבועות האחרונים סביב השעון כדי לאפשר ליהודי המדינה לחגוג את פורים עד כמה שניתן. נקרא הלילה את המגילה במרכז היהודי הגדול בעולם, 'מנורה', עם שליח חב"ד ורבה הראשי של העיר הרב שמואל קמינצקי וננסה לשמוח עד כמה שניתן בהתחשב במצב הנוכחי"

צפו בקריאת המגילה בבית הכנסת של דנייפרו, הערב בשעה 19:30 שעון אוקראינה:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.