COL | יום י"ג אדר ב ה׳תשפ״ב 16.03.2022

פורים: פגישת מרדכי והילדים, שהבטיחה את ההצלה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושתיים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור מיוחד ואקטואלי לחג הפורים, מליקוטי שיחות חלק כא, בה הרבי מבאר באור מחודש ומעמיק את סיפור המדרש אודות המפגש בין מרדכי היהודי לחבורת הילדים שחזרה מבית הספר, והלקח מכך שהחינוך האמוני הראוי לילדי ישראל הוא שמבטיח את עתידו של העם היהודי
פורים: פגישת מרדכי והילדים, שהבטיחה את ההצלה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ושתיים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור מיוחד ואקטואלי לחג הפורים, מליקוטי שיחות חלק כא, בה הרבי מבאר באור מחודש ומעמיק את סיפור המדרש אודות המפגש בין מרדכי היהודי לחבורת הילדים שחזרה מבית הספר, והלקח מכך שהחינוך האמוני הראוי לילדי ישראל הוא שמבטיח את עתידו של העם היהודי.

סיפור המדרש על מפגש מרדכי עם הילדים, אחרי חתימת גזירת הכליה על ישראל * העימות בין מרדכי והמן לאחר המפגש עם הילדים * האם פסוקי הילדים היו כנבואה או כבשורה טובה? * והאם הילדים למדו תנ"ך לא לפי הסדר? * ומדוע מרדכי היה צריך לשמוע עידוד דווקא משלושה פסוקים? * ומהי ההדגשה שהמפגש היה לא ברחוב, אלא בשובם מהלימודים? * והשאלה הגדולה – אם מרדכי התעודד מדברי הילדים, מדוע זעק לאחר מכן זעקה גדולה ומרה?

כיצד בכלל התאפשרה גזירת כליה כללית רח"ל על עם ישראל? * רובד המגילה ורובד המדרש * בשורת העידוד שמרדכי קיבל מהילדים * שלושת הפסוקים כנגד שלוש רמות של אמונה ובטחון בבורא * שלוש דרגות בחינוך הילדים * להביא את תוכן הלימודים מבית הספר אל הילדים * ההקבלה המופלאה בין הבטחת הילדים במתן תורה להבטחת הילדים בחג הפורים * ההוראה לדורות: הדרך להבטיח את עתיד עם ישראל – בחינוך יהודי אמוני * מפי עוללים ויונקים.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.