| יום י"ב אדר ב ה׳תשפ״ב 15.03.2022

המהפכה התורנית של "הבינני" - השער לעולם ההוראה והרבנות

על המהפכה התורנית שמוביל מזה שנים מכון "הבינני" - המכון הגבוה ללימודי הוראה ורבנות, דובר רבות. אך מה שקורה בימים אלו במכון הבינני משאיר פעורי פה גם את אלו שכבר מכירים את פעילות המכון. 
המהפכה התורנית של

על המהפכה התורנית שמוביל מזה שנים מכון "הבינני" - המכון הגבוה ללימודי הוראה ורבנות, דובר רבות. אך מה שקורה בימים אלו במכון הבינני משאיר פעורי פה גם את אלו שכבר מכירים את פעילות המכון. לראשונה בחב"ד מציע מכון 'הבינני' קורס דיינות וקורס טוען רבני. הקורסים החדשים יועברו בשיטה הייחודית המסייעת ללמידה שפיתח המכון - שיעורים המועברים בצורה ברורה על ידי גדולי הרבנים, תוך שימוש במצגות, תרשימים, חומרי עזר מאירי עיניים וחוברות סיכום מיוחדות המסייעים בסיכום הלימוד, בהבנתו ובזכירת החומר הרב.

במכון "הבינני", שהוקם ע"י ובפיקוח בית דין רבני חב"ד, הספיקו כבר לעבור מאות בוגרים בקורסים השונים - קורסים למבחני רבנות וקורסים ללימוד הלכות. נוסף עליהם יש עשרות אלפי יהודים ברחבי העולם שנהנים מידי יום משיעורי הדף היומי שהמכון מוציא בשיטת הלימוד הייחודית שפיתח. ושיעורים בש"ס לפי סדר הש"ס. כאמור, מאות בוגרים עברו תחת המכון וסיימו בהצלחה את מבחני הרבנות.

קורס דיינות – קורס הדיינות שנפתח להרשמת ציבור אנ"ש בימים אלו מגיע כהמשך לתביעתו של הרבי בכמה התוועדויות ושיחות בשנת תשל"ו - בשמחת תורה, בפרשת בראשית ובראש חודש חשוון באותה שנה. "הרבי תבע בשיחותיו אלו שכל מי שיש לו 'יורה יורה' שיקבל על עצמו לסיים במשך שנה גם 'ידין ידין'. עוד אמר הרבי כי גם הבחורים ילמדו 'ידין ידין' וכך נכנס באותה שנה בסדרי הלימוד בישיבה ב-770" מספר הרב יצחק שלמה קרביצקי העומד בראש מכון 'הבינני'.

קורס הדיינות של מכון "הבינני" מאפשר בחירה בין שני מסלולים: האחד מסלול לימוד לקראת מבחני הדיינות של הרבנות הראשית - הכולל בבסיסו את "אבן העזר" בשולחן ערוך (הלכות יוחסין, עוגנות, הלכות קידושין, הלכות כתובות וכו') ואת "חושן משפט" הנלמד בצורה יסודית על כל שלושת חלקיו במטרה להעניק לדיינים ידע נרחב בכל ההלכות. המסלול השני הוא מסלול הסמכה לדיינות מטעם מכון 'הבינני' – הכולל לימוד הלכות "חושן משפט" העיקריים הנוגעים הלכה למעשה; הלכות דיינים, עדות, חלקים מהלכות שטרות, חלקים מטוען ונטען, שכנים, חלקים מהלכות קניינים, חלקים מהלכות הונאה ועוד. בסיום תינתן תעודת דיינות מטעם המכון חתומה בידי גדולי הדיינים והפוסקים.

תוכנית הלימוד בקורס הדיינות תהיה מלווה גם בהרצאות של דיינים מומחים שיתנו שיעורים בנושאים פרקטיים מהנעשה בשטח. בוגרי קורס הדיינות של "הבינני" במסלול מבחני הרבנות יהיו מוכנים בצורה הטובה ביותר לגשת למבחני הדיינות של הרבנות הראשית אחרי שלמדו את כל החומר בתוכנית מסודרת, תוך זכירת החומר הרב הנלמד במשך ארבעת השנים של הקורס (יום בשבוע).

"המציאות כיום היא שהרבה רבנים יודעים לענות על כל השאלות שמגיעות אליהם, עד שהשאלות קשורות ל'חושן משפט', שם פתאום חלק גדול מהרבנים לא יודע לענות בגלל חוסר התמצאות בחלק זה של השולחן ערוך. כיום חסרים בחב"ד דיינים איכותיים שיכולים לפסוק שאלות הלכה למעשה" משתף הרב קרביצקי בכאב ומדגיש את הצורך בריבוי הדיינים בקרב אנ"ש.

קורס טוען רבני - נוסף על קורס הדיינות, נפתחה בימים אלו ההרשמה לקורס 'טוען רבני'. במהלך הקורס יוכשרו הלומדים לקראת חמשת המבחנים של הרבנות הראשית בדרך אל תעודת 'טוען רבני' מוסמך. השיעורים, שיתקיימו ערב אחד בשבוע למשך שנה בלבד, יכללו הרצאות ושיעורים של מרצים מומחים בפרקטיקה של הלכות משפחה, צוואות, חוזים ועוד. "אחרי שנה של לימודים אחת לשבוע יוכשרו כל הלומדים לעבור את מבחני הרבנות הראשית ויוכלו להשתלב בתחום תעסוקה תורני עם הכנסה גבוהה" אומרים בסיפוק במכון 'הבינני'.
>>>להרשמה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.